اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی S30 اولترا احتمالا با 2 دوربین تله‌فوتو عرضه خواهد شد

گرایش به استفاده از 2 دوربین تله‌فوتو در هندست‌ها به یکی از رویه‌های جالب‌توجه طی 12 ماه گذشته تبدیل شده است. این مشخصه امکان دستیابی به بزرگنمایی کوتاه‌برد و بلندبرد را فراهم می‌کند. اکنون به‌نظر می‌رسد که سامسونگ به‌دنبال ارائه این قابلیت در پرچم‌دار ابتدای سال 2021 خود است.

یکی از کانال‌های خبری در کره‌جنوبی موسوم به The Elec (به نقل از وبسایت SamMobile) با استناد به منابع صنعتی ادعا می‌کند که مدل پیشرفته سری گلکسی S30 یا گلکسی S21 از پیکره‌بندی دوربین چهارگانه شامل 2 لنز تله‌فوتو بهره خواهد برد. به بیان دقیق‌تر این رسانه اعلام می‌کند که اسمارت‌فون گلکسی S30 اولترا احتمالا مجهز به یک دوربین 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری و یک لنز پریسکوپی با زوم 5 برابری خواهد بود. همچنین به‌نظر می‌رسد که سامسونگ در سری گلکسی S30 خود از به‌کارگیری حسگرهای 3D TOF صرفنظر خواهد کرد. پیش‌تر نیز اسمارت‌فون‌های سری گلکسی نوت 20 با حذف این حسگر اقدام به جایگزینی یک لنز تله‌فوتو دیگر نمودند. ظاهرا سایر دوربین‌های مورد استفاده در هندست آینده مشابه انواع مشاهده شده در گلکسی S20 اولترا بوده و شامل دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی هستند.

به‌کارگیری 2 دوربین تله‌فوتو چه مزایایی را برای کاربران به‌همراه خواهد داشت؟

یکی از چالش‌های استفاده از 1 دوربین تله‌فوتو این است که کیفیت تصاویر ثبت شده با بزرگنمایی بیش‌تر یا کمتر از فاکتور زوم پیش‌فرض معمولا کاهش پیدا می‌کند. به‌عنوان مثال اسمارت‌فون هواوی P30 پرو مجهز به یک لنز پریسکوپی با بزرگنمایی 5 برابری است؛ اما هنگام عکس‌برداری با بزرگنمایی کمتر از 5 برابر اقدام به ترکیب تصاویر دوربین اصلی و لنز پریسکوپی خواهد کرد. یکی از تبعات جانبی چنین اقدامی این است که هنگام عکاسی با زوم کمتر از 5 برابر غالبا جزئیات موجود در لبه‌های تصویر تا حدودی محو می‌شوند. بنابراین اگرچه تصاویر ثبت شده با زوم 5 برابری احتمالا فوق‌العاده به‌نظر می‌رسند؛ اما عکاسی با بزرگنمایی کمتر موجب حذف بخشی از جزئیات تصاویر خواهد شد.

همچنین در برخی هندست‌ها شاهد استفاده از تنها یک لنز تله‌فوتو با زوم هیبریدی 2 یا 3 برابری و سایر ترفندهای نرم‌افزاری جهت ارتقاء کیفیت تصاویر با زوم 5 یا حتی 10 برابری هستیم. کیفیت تصاویر در این‌حالت به‌مراتب از زوم دیجیتالی معمولی بهتر است؛ اما کماکان استفاده از دوربین تله‌فوتو دوم با زوم 5 یا 10 برابری یا یک دوربین پریسکوپی نتایج مطلوب‌تری را به‌دنبال خواهد داشت. بنابراین با توجه به همین موضوع اخیرا شاهد عرضه هندست‌هایی مجهز به 2 دوربین تله‌فوتو هستیم. این اقدام مشخصا با هدف پر کردن شکاف در پوشش‌دهی زوم انجام می‌شود. شیائومی می نوت 10 جزو نخستین اسمارت‌فون‌های مجهز به 2 دوربین تله‌فوتو با بزرگنمایی 2 و 3.7 برابری بود. در ادامه هندست‌هایی نظیر هواوی P40 پرو پلاس (شامل 2 دوربین با بزرگنمایی 3 و 10 برابری)، شیائومی می 10 پرو (مجهز به 2 لنز تله‌فوتو با زوم 2 و 3.7 برابری) و ویوو X50 پرو پلاس (دارای 2 دوربین با بزرگنمایی 2 و 5 برابری) به بازار عرضه شدند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH