اپل واچ سری 6 قادر به تشخیص علائم ویروس کرونا در مراحل اولیه است

همان‌طور که احتمالا در جریان هستید؛ میزان اشباع اکسیژن یکی از شاخص‌هایی است که احتمالا نشان‌دهنده درگیری ریه‌های انسان با ویروس فراگیر کرونا است. اگرچه پزشکان به منظور اکسیژن‌رسانی فوری به بیماران از طریق دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند؛ اما به‌نظر میرسد که با کمتر شدن میزان اشباع اکسیژن از یک آستانه مشخص استفاده از این روش درمانی برای بیماران کرونایی کارآمد نبوده و درجه اشباع اکسیژن به رقمی بسیار پایین‌تر از حد معمول خواهد رسید. این اظهارات از سوی دکتر ریچارد لویتان؛ پزشک اورژانس بیان شد و نشریه نیویورک تایمز نیز طی مقاله‌ای آن‌ها را منتشر کرد.


امکانات پالس اکسی‌متر در اپل واچ 6

اپل با انتشار نسخه جدید سیستم‌عامل WatchOS 7 برای اپل واچ سری 6 از مشخصه‌ای رونمایی کرد که اسمارت‌واچ‌های هواوی و حتی برخی دستبندهای هوشمند برند فیت‌بیت و برخی تولیدکنندگان دیگر اکنون مدت‌هاست که از آن بهره‌مند هستند. این مشخصه به سنجش میزان اشباع اکسیژن خون پرداخته و این‌کار را از طریق اپلیکیشن جدیدی موسوم به Blood Oxygen انجام می‌شود.

اپل واچ سری 6 اکنون با بهره‌گیری از تعداد زیادی سنسور کلیه نیازهای کاربران از پالس‌متر و اکسی‌متر گرفته تا گزارش کارکرد VO2Max را تحت پوشش قرار می‌دهد. سنسور جدید اکسیژن خون از 4 خوشه LED و 4 فوتودیود تشکیل شده است. این سنسور داخل ساختار پشتی کریستالی کاملا بازطراحی شده قرار دارد و با کمک اپلیکیشن Blood Oxygen به تعیین میزان اکسیژن خون کاربر می‌پردازد.

نخستین سنجش میزان اکسیژن خون توسط اکسی‌متر تنها 15 ثانیه زمان خواهد برد. همچنین این مشخصه در حالت صرفه‌جویی باتری نیز کماکان می‌تواند سطح اکسیژن خون را به‌صورت آنی نمایش دهد. اطلاعات گردآوری شده توسط سنسور اکسی‌متر شامل حداقل و حداکثر نرخ اکسیژن محلول خون طی مدت روز و همچنین ارائه هشدارهای لازم در صورت کاهش خطرناک آن است.

با توجه به اینکه برخی بیماران مبتلا به کووید 19 حتی با کاهش میزان اکسیژن خون خود به 60 یا 50 درصد کماکان هوشیار و فعال به‌نظر می‌رسند؛ لذا مشخصه هشداردهی اپل واچ سری 6 احتمالا موهبتی برای متخصصان حوزه سلامت به شمار خواهد رفت. اپل حتی با چندین پروژه تحقیقاتی دانشگاهی نیز همکاری می‌کند؛ اقدامی که پیش‌تر هنگام عرضه مشخصه‌های ECG و سنجش ضربان قلب در اپل واچ 5 نیز شاهد انجام آن بودیم. این اقدامات با هدف استفاده هرچه بهتر از مشخصه جدید پالس اکسی‌متر در اپل واچ 6 اجرا می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH