احتمال ساخت نسخه‌ای پریمیوم از گلکسی S5 که با نام پروژه Project KQ لو رفته است!

samsung-galaxy-s5-metal-body

امروز سایت SamMobile اخباری را در اختیار سایت فون آرنا گذاشته که حاوی اطلاعاتی از یک نسخه پریمیوم از گلکسی اس 5 بوده که در مراحل ساخت خود قرار دارد و قرار است این نسخه برای رقابت با پرچمدار ال جی، جی 3 روانه بازار شود.

پیش از این گفته شده بود که علت فول اچ دی شدن اس 5، ایجاد مشکل در ساخت صفحه نمایش QHD برای این هوشمند بوده است، اما با توجه به اینکه سامسونگ امسال تصمیم گرفته که برای تمام بازارهای مختلف محصولی ارائه دهد و آمدن پرچمدار ال جی هم نزدیک است، می‌توان انتظار داشت که این غول کره‌ای بهترین زمان ممکن برای تولید اس 5ی را که قرار بود با صفحه QHD به بازار بفرستد الان دانسته است.

همه چیز اما به صفحه نمایش ختم نمی‌شود، بعلاوه در این اطلاعات درز کرده نشانه‌هایی از اگزینوس 5430 ( 4 هسته Cortex-A15 با فرکانس 2.1 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A7 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز)،ARM Mali GPU کلاک شده در فرکانس 600 مگاهرتز و یک کنترلر صفحه که برای کنترل پیکسلهای بیشتر است وجود دارد. اگزینوس 5430 بعلاوه مجهز به کنترلر (HEVC (high-efficiency video coding هم بوده که از پخش ویدئوی 8K UHD پشتیبانی می‌کند. بر روی این چیپ یک رمزگشای صدا و پردازشگری که سامسونگ آنرا Seiren می‌نامد تعبیه شده است.

در ضمن مدل بین المللی این اسمارتفون با اتصال مودم Intel XMM7620 LTE ساخته خواهد شد که از سرعت دان لینک 300Mbit/s و آپ لینک 150Mbit/s پشتیبانی می‌کند. نسخه کره‌ای آن هم با مودم Samsung LTE که با نام Shannon 300  شناخته می‌شود عرضه خواهد شد.

حالا شاید بپرسید که آیا این همه خوبی پا بیرون از کره می‌گذارد؟ احتمال اینکه سامی نسخه اگزینوس را برای کره جنوبی و برخی از بازارهای آسیا در نظر بگیرد زیاد است و نسخه اسنپدراگون 805 آن هم به نقاط دیگر دنیا رود. البته با توجه به توانایی‌های کوالکام، همین هم عالی بنظر می‌رسد.

الان زمان آن رسیده که بگوییم زیاد هم مطمئن نباشید، با اینکه پروژه گلکسی اس 5 با نام Project K بود و این پروژه هم Project KQ نامیده می‌شود و احتمال این وجود دارد که نسخه دیگری از اس 5 باشد، ولی می‌تواند یک دستگاه کاملا متفاوت از سری گلکسی هم باشد.

تنها چیزی که مشخص، این است که سامسونگ برای مقابله با جی 3 یک دستگاه قدرتمندتر در نظر گرفته است.

ال جی جی 3 با صفحه نمایش QHD‌اش اگر بی‌آید، از گلکسی اس 5 یک دستگاه دیروزی می‌سازد، دستگاهی که شاید از نظر خیلی‌ها شاید شایسته پرچمدار بودن نبود، اما هر چه که هست، ظاهرا پول زیادی برای سامسونگ می‌سازد.

Intel-Modem

2 در مورد “احتمال ساخت نسخه‌ای پریمیوم از گلکسی S5 که با نام پروژه Project KQ لو رفته است!”

  1. اگه اینجوری باشه کار اچ تی سی و سونی زاره چون g3 و s5به قول خانم صریحی m8 و z2 رو به یه گوشی دیروزی تبدیل میکنن ولی از یه جهت دیگه خریداران s5 رو بشدت عصبانی میکنه چون دو سه ماه نگذشته از خرید گوشیشون قدیمی میشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH