امکانات جالبی که برنامه جدید گوگل، به دوربین گوشی شما افزوده است!

google-camera-2

گوگل اپلیکیشن جدید عکاسی خود را بر ‌روی پلی‌استور قرار داده است، اما فقط کابران اندروید کیت کت می‌توانند از آن استفاده کنند.

چهارشنبه گذشته گوگل اپلیکیشن اختصاصی عکاسی خود را برای سیستم‌عامل اندروید معرفی کرد که در سایت پلی‌استور منتشر شد. این در حالی است که فقط بخشی از کاربران تلفن‌های همراه مبتنی بر اندروید کیت کت می‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند و بقیه کاربران اندروید (بجز کیت کت) قادر به استفاده از آن نیستند.

یکی از ویژگی‌های این اپلیکیشن رابط کابری آسان و راحت آن است که یک مزیت خوب محسوب می‌شود و کاربران را کمتر سر در گم می‌کند؛ گوگل همچنین امکانات جدید دیگری نیز به این اپلیکیشن افزوده است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

همه تنظیمات با کشیدن انگشت از لبه‌های صفحه نمایش پدید می‌آیند، با کشیدن انگشت خود از راست به چپ اپلیکیشن‌های عکاسی ظاهر می‌شود و در مقابل با کشیدن انگشت خود از چپ به راست، مود‌ها و حالت‌های عکاسی پدیدار می‌شوند و دکمه شاتر نیز در پایین صفحه نمایش در مجاورت کلید تنظیمات قرار گرفته است.

با بیشتر حالت‌های عکاسی از قبل آشنا هستید، به جز یکی از آن‌ها که گوگل آن‌ را بلار “blur” نامیده است؛ اپلیکیشن عکاسی گوگل از یک حالت لنز بلور “Lens Blur” بهره می‌برد که روند کار آن به این صورت است که اندکی بعد از فشار دادن دکمه شاتر، اپلیکیشن به شما می‌گوید که تلفن همراه خود را به آرامی به سمت بالا حرکت دهید که در این صورت اطلاعات عمق میدان را به دست می‌آورد که در روند ایجاد عکس مورد نظر شما به کار می‌آید. بعد از اینکه تصویر ذخیره شد، اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد تا تصویر را با نقطه فوکوس‌های مختلف مشاهده کنید، اگر شما از تصویر خود پس‌زمینه تاری می‌خواهید، می‌توانید به بخش تنظیمات بلار (مانند دکمه شاتر) بروید و موارد مورد نظر را انجام دهید. در این بخش به هیچ وجه تنظیمات اضافی به چشم نمی‌خورد، فقط یک نوار لغزنده برای تنظیم مقدار تار بودن پس زمینه یا سوژه موجود است و شما با ضربه زدن به هر قسمتی از عکس گرفته شده، ‌می‌توانید عمل فوکوس را در آن نقطه انجام دهید.

 در برخی موارد اپلیکیشن یک حالت درام نیز به تصویر اضافه می‌کند که تاثیر خوبی روی بعضی تصاویر می‌گذارد، اما اغلب موارد بهتر است که این حالت به تصاویر شما اضافه نشود.

google-camera-2 google-camera-3 google-camera-4

حالت فیلم‌برداری عمودی، خداحافظ!

گوگل یک انیمیشن ساده به اپلیکیشن خود اضافه کرده است تا زمانی که تلفن همراه به صورت عمودی در دست کاربر نگهداشته شده است، به او هشدار دهد که گوشی را به صورت افقی (به پهلو) بگیرد، البته این فرایند فقط در هنگام ضبط فیلم بوده و شما می‌توانید به صورت عمودی یا هر صورت دیگری عکس برداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH