اطلاعات مربوط به باتری اسمارت‌فون گلکسی S21 اولترا سامسونگ لو رفت

با وجود عرضه دستگاه‌های پرچم‌دار شرکت سامسونگ در سال 2020 کماکان شاهد افشای منظم اطلاعات جدید پیرامون اسمارت‌فون آینده گلکسی S21 اولترا هستیم. جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی خاطرنشان کرد که سامسونگ اکنون در تدارک عرضه اسمارت‌فون گلکسی S20 Fan Edition در روز 23 سپتامبر (2 مهرماه) است. در خصوص هندست گلکسی S21 اولترا نیز اکنون مشخصات اولیه باتری مورد استفاده در این محصول منتشر شده است. گزارش مذکور از طریق کاربران انجمن GalaxyClub منتشر شده است.

ظرفیت باتری مورد استفاده در گلکسی S21 اولترا لو رفت

بر اساس گزارش فوق هندست نسل بعدی گلکسی S21 اولترا به‌همراه یک باتری با شماره مدل EB-BG998ABY عرضه خواهد شد. باتری با این شماره مدل از نرخ ظرفیت 4885 میلی‌آمپرساعتی برخوردار است. بنابراین احتمالا شاهد به‌کارگیری یک باتری غول‌پیکر 5000 میلی‌آمپرساعتی خواهیم بود. بر اساس اطلاعات پیش‌تر لو رفته اکنون می‌دانیم که گلکسی S21 پلاس از یک باتری 4660 میلی‌آمپرساعتی بهره خواهد برد. جهت یادآوری جالب است بدانید که اسمارت‌فون گلکسی S20 پلاس مجهز به یک باتری 4370 میلی‌آمپرساعتی است. این پدیده بدان معناست که ظرفیت باتری هندست نسل بعدی حدودا 3 درصد افزایش خواهد یافت.

متاسفانه به‌نظر می‌رسد که چنین سناریویی در خصوص مدل اولترا صدق نخواهد کرد. جهت اطلاع افراد ناآگاه بایستی یادآور شد که گلکسی S20 اولترا همراه با یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی روانه بازار می‌شود. از سوی دیگر گلکسی S21 به‌همراه یک باتری با ظرفیت اسمی 4000 میلی‌آمپرساعت و شماره مدل EB-BG991ABY عرضه خواهد شد. در اوایل هفته جاری شاهد انتشار مشخصات دوربین گلکسی S21 اولترا بودیم. بر این اساس هندست مذکور با ماژول دوربین چهارگانه در قسمت پشتی به بازار عرضه خواهد شد. این پیکره‌بندی شامل دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی و 2 دوربین تله‌فوتو خواهد بود. یکی از لنزهای تله‌فوتو دارای رزولوشن 10 مگاپیکسلی و قابلیت بزرگنمایی اپتیکال 3 برابری است؛ در حالی‌که دوربین دیگر از زوم اپتیکال 5 برابری پشتیبانی خواهد کرد. به منظور ثبت تصاویر سلفی و تماس‌های ویدیویی از دوربین جلویی 40 مگاپیکسلی گوشی بهره‌برداری خواهد شد. با وجود این پیکره‌بندی دوربین، سامسونگ احتمالا از به‌کارگیری حسگر 3D TOF صرفنظر خواهد کرد.

از جنبه سخت‌افزار داخلی نیز این هندست از آخرین نسل تراشه پرچم‌دار شرکت کوالکام موسوم به اسنپ‌دراگون 875 بهره‌برداری خواهد کرد. سامسونگ برای مدل مخصوص بازارهای بین‌المللی از تراشه 5 نانومتری اگزینوس که در حال حاضر فرآیند توسعه خود را پشت سر می‌گذارد؛ استفاده خواهد کرد. انتظار می‌رود که تراشه 5 نانومتری اگزینوس بهره‌وری انرژی بالاتری را ارائه نماید. با گذشت زمان و نزدیک شدن تدریجی به موعد عرضه اسمارت‌فون احتمالا شاهد انتشار جزئیات بیش‌تری پیرامون این تراشه خواهیم بود.

قیمت‌گذاری و چارچوب زمانی عرضه

در حال حاضر جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری تمامی هندست‌های سری گلکسی S21 کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با این‌حال اکنون می‌دانیم که این سری شامل 3 هندست خواهد بود. از جنبه چارچوب زمانی عرضه نیز بایستی خاطرنشان کرد که سامسونگ عموما دستگاه‌های پرچم‌دار سری گلکسی S خود را در ماه فوریه هر سال روانه بازار می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH