سونی از اسمارت‌فون اکسپریا 5 II با نمایشگر 120 هرتزی رسما رونمایی کرد

چنان‌چه از گوشی‌های غول‌پیکر متنفر هستید؛ اما به مقوله عکاسی، موسیقی، تماشای ویدیو و گیمینگ علاقه دارید؛ در این‌صورت اسمارت‌فون اکسپریا 5 II سونی احتمالا گزینه‌ای ایده‌آل برای پاسخگویی به نیازمندی‌های شما خواهد بود. این هندست برخلاف اکسپریا 1 II با قابلیت‌های جاه‌طلبانه متعددی در زمینه گیمینگ عرضه خواهد شد که از جمله آن‌ها می‌توان به نمایشگری با نرخ نوسازی 120 هرتزی اشاره کرد.

گیمینگ اکنون به جزئی از برند اکسپریا 5 تبدیل شده است

نمایشگر اولد 6.1 اینچی گوشی علیرغم بهره‌گیری از نسبت ابعاد 20:9 و کاهش وضوح به +1080p کماکان تصاویر را به‌صورت کاملا شارپ نمایش داده و از استاندارد HDR و حالت نمایشی Creator Mode پشتیبانی می‌کند. بدین‌ترتیب فیلم‌ها دقیقا با همان کیفیت موردنظر کارگردان پخش خواهند شد. از این گذشته اکسپریا 5 II نخستین هندستی است که از فناوری درج فریم مشکی پشتیبانی می‌کند. این فناوری در واقع نوعی ترفند تلویزیونی جهت کاهش تاری ناشی از حرکت است.

سونی اکسپریا 5 II

همچنین این نمایشگر دارای نرخ نمونه‌برداری لمسی 240 هرتزی بوده و به منظور کاهش 35 درصدی تاخیر از انواع بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بهره می‌گیرد.

سونی اکسپریا 5 II

توان پردازشی گوشی از طریق نسخه معمولی تراشه اسنپ‌دراگون 865 همراه با 8 گیگابایت حافظه رم تامین خواهد شد. این موضوع بدان معناست که کاربران از عملکردی مشابه با پرچم‌دار 6.5 اینچی سونی و یا حتی بهتر از آن بهره‌مند خواهند شد؛ زیرا اکنون CPU از یک فرمان‌دهنده بهینه‌سازی شده بهره گرفته است. این مشخصه امکان فعالیت همزمان تعداد بیش‌تری از هسته‌ها و در عین‌حال کاهش میزان مصرف انرژی را فراهم می‌کند.

اکسپریا 5 II با 2 پیکره‌بندی مختلف حافظه شامل 128 و 256 گیگابایتی عرضه می‌شود. همچنین به لطف وجود درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی کاربران در صورت نیاز قادر به افزایش فضای ذخیره‌سازی دستگاه خواهند بود. نکته جالب‌توجه اینکه مدل 2 سیم‌کارته اکسپریا 5 II در بازارهای اروپایی نیز قابل دسترس خواهد بود. این در حالیست که مدل‌های پیشین صرفا با پیکره‌بندی تک سیم‌کارته روانه بازار اروپا شدند. به‌کارگیری تراشه اسنپ‌دراگون 865 یکی از سرنخ‌هایی است که نشان‌دهنده پشتیبانی گوشی از شبکه 5G با فرکانس کمتر از 6 گیگاهرتز است.

صرفنظر از حذف ماژول 3D TOF سایر بخش‌های پیکره‌بندی دوربین اساسا بدون تغییر باقی مانده است. اعمال برخی اصلاحات و بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری موجب ارتقاء عملکرد دوربین نسبت به اکسپریا 1 II شده است. اکنون سونی قابلیت عکاسی JPG+RAW را فعال نموده و ویدیوهای اسلوموشن با رزولوشن 4K و سرعت 120 فریم برثانیه نیز با کیفیت HDR ضبط می‌شوند.

در بخش سخت‌افزار دوربین نیز شاهد به‌کارگیری 3 سنسور 12 مگاپیکسلی در قسمت پشتی گوشی هستیم. دوربین اصلی مجهز به یک حسگر 1/1.7 اینچی با قابلیت OIS است. این سنسور و دوربین فوق‌عریض 16 میلی‌متری مجهز به قابلیت فوکوس خودکار 2 پیکسلی (Dual Pixel) هستند. ماژول سوم متعلق به یک دوربین زوم 70 میلی‌متری با بزرگنمایی 3 برابری و قابلیت OIS است.

هر 3 دوربین مجهز به لنزهای زایس با پوشش ضدانعکاسی *T هستند. همچنین مشخصه فوکوس خودکار چشمی (Eye) نیز قابل دسترس است (این قابلیت برای سوژه‌های انسانی و جانوری کار می‌کند). همچنین با وجود قابلیت‌های فوکوس و نورپردازی خودکار (AE/AF) و ممتد گوشی قادر به ثبت 20 عکس در هر ثانیه است.

حالات Cinema Pro و Photography Pro در اکسپریا 5 II

اکسپریا 5 II علیرغم قد و قامت کوچکتر نسبت به اکسپریا 1 II از یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی مشابه بهره می‌گیرد. بعلاوه این هندست به‌همراه یک شارژر 18 واتی با فناوری USB Power Delivery در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. اما کاربران در صورت تمایل می‌توانند از شارژر قدرتمندتری با حداکثر توان 21 وات بهره‌برداری نمایند. حتی در صورت استفاده از شارژر دیواری ارائه شده در بسته‌بندی محصول نیز میزان شارژ باتری ظرف مدت 30 دقیقه به 50 درصد خواهد رسید.

سونی به منظور کاهش سرعت تخلیه باتری از 2 ویژگی واقعا جالب‌توجه بهره گرفته است. مشخصه Battery Care به کاربر امکان می‌دهد تا منحنی شارژ آهسته‌تری را انتخاب نموده و حداکثر میزان شارژ باتری را تا 90 درصد محدود کنند. مشخصه کنترلی H.S.Power (مهار دما) یک راهکار جانبی را هنگام اجرای بازی‌ها فعال می‌کند. در این‌حالت به منظور جلوگیری از تولید گرمای ناشی از عبور جریان برق داخل باتری، انرژی موردنیاز گوشی مستقیما از طریق کابل شارژر تامین می‌شود. در سایر هندست‌ها حرارت تولید شده توسط باتری و تراشه موجب داغ شدن مضاعف بدنه دستگاه خواهد شد.

این اسمارت‌فون از کلیه امکانات موردعلاقه طرفداران اکسپریا 1 II از جمله جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون برخوردار است. کاربران با استفاده از هدفون‌های بی‌سیم و سیم‌دار خود می‌توانند از شنیدن صداهایی با وضوح بالا (High-Res) لذت ببرند. همچنین آن‌ها می‌توانند از اسپیکرهای استریوی تعبیه شده در قسمت جلویی گوشی استفاده کنند. بعلاوه به منظور خلق تجربه شنیداری هرچه جذاب‌تر از فناوری‌های دالبی آتموس و Reality Audio 360 نیز پشتیبانی می‌شود. این تجربه فوق‌العاده از طریق سرویس TIDAL Hi-Fi قابل دسترس خواهد بود؛ چرا که اکسپریا 5 II با اشتراک 3 ماهه رایگان این سرویس در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

اکسپریا 5 II با جک صوتی هدفون، پشتیبانی از صدای Hi-Res و گواهی حفاظتی IP68/IPX5 عرضه می‌شود

بدنه گوشی از گواهی حفاظتی IP68/IPX5 در برابر گردوغبار و آبخوردگی برخوردار است. پنل پشتی و جلویی دستگاه با روکشی از جنس گوریلا گلس 6 محافظت می‌شود. بدنه گوشی تنها 68 میلی‌متر پهنا و 8 میلی‌متر ضخامت دارد. بدین‌ترتیب اکسپریا 5 II در مقایسه با اکثر اسمارت‌فون‌های امروزی بازار از ابعاد جمع‌وجورتری برخوردار است. این هندست در 4 مدل رنگی مختلف شامل مشکی، خاکستری، آبی و صورتی روانه بازار خواهد شد.

کاربران آمریکایی صرفا قادر به خریداری مدل مشکی‌رنگ گوشی خواهند بود. همچنین پیش‌سفارش اکسپریا 5 II سونی در ایالات‌متحده از روز 29 سپتامبر (8 مهرماه) و با قیمت‌گذاری 950 دلاری آغاز خواهد شد. همچنین فروش این هندست از روز 4 دسامبر 2020 (14 آذرماه) کلید خواهد خورد. مشتریانی که نسبت به پیش‌سفارش اکسپریا 5 II تا روز 29 نوامبر (9 آذرماه) اقدام نمایند؛ یک پکیج گیمینگ با ارزش بالغ بر 400 دلار را دریافت خواهند کرد. این پکیج شامل یک هدست بازی، پاوربانک 10 هزار میلی‌آمپرساعتی و 21600 امتیاز بازی Call of Duty Mobile خواهد بود.

این هندست در 3 ماهه چهارم سال 2020 با قیمت‌گذاری 900 یورویی و در رنگ‌های مشکی، آبی و خاکستری روانه بازارهای اروپایی خواهد شد.

استند کاور مخصوص و کنترلر DualShock 4 ویژه اکسپریا 5 II 

همچنین سونی 2 ابزارجانبی مختلف را برای اسمارت‌فون جدید خود عرضه خواهد کرد. این ابزارها Stand Cover (شامل یک استند فوری یکپارچه) و مدل سنتی‌تر Style Cover هستند. همچنین اکسپریا 5 II به‌صورت پیش‌فرض از کنترلرهای DualShock 4 پشتیبانی می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH