کمپانی شارپ به تامین‌کننده اصلی پنل‌های LCD گوشی‌های آی‌فون تبدیل خواهد شد

بر اساس گزارش وبسایت CBN پس از آنکه شرکت شارپ در پایان ماه گذشته کارخانه مربوط به کمپانی (Japan Display Corporation (JDI در شهر هاکوسان را خریداری کرد؛ روز گذشته شرکت اپل از شارپ درخواست کرد تا میزان تولید پنل‌های آی‌فون را افزایش دهد. بنابراین کارخانه هاکوسان طی سال جاری مجددا فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

البته شارپ هنوز به این درخواست پاسخ نداده است؛ اما کارشناسان بنا بر دلایل متعدد پیش‌بینی می‌کنند که امسال اپل سفارشات خرید بیش‌تری را به شارپ ارائه خواهد داد. چن جون؛ تحلیلگر ارشد موسسه مشاوره‌ Qunzhi Consulting امروز اعلام کرد که در آینده شرکت شارپ به بزرگترین تامین‌کننده نمایشگرهای LCD (کریستال مایع) برای گوشی‌های آی‌فون تبدیل خواهد شد و این کمپانی ژاپنی به روند توسعه فعالیت‌های تجاری دوجانبه خود ادامه خواهد داد.

شارپ در روز 28 آگوست (7 شهریورماه) اعلام کرد که برای خریداری کارخانه JDI در شهر بایشان مبلغ 390 میلیون دلار پرداخت خواهد کرد. در حال حاضر جدیدترین هندست‌های سری آی‌فون 11 اپل از پنل‌های LCD و اولد استفاده می‌کنند. آی‌فون 11 پرو با نمایشگر 5.8 اینچی و آی‌فون 11 پرو مکس با پنل 6.5 اینچی مجهز به نمایشگرهای اولد هستند؛ در حالی‌که مدل 6.1 اینچی آی‌فون 11 از پنل‌های LCD استفاده می‌کند.

همان‌طور که پیش‌تر نیز بارها گزارش شد؛ گوشی‌های سری آی‌فون 12 اپل شامل 4 مدل مختلف خواهند بود. با توجه به اخبار جدید تمامی این 4 مدل از نمایشگرهای اولد بهره‌برداری خواهند کرد. چن جون در همین رابطه اعلام کرد که شرکت اپل ظرف مدت 3 تا 5 سال آینده کماکان به عرضه یک آی‌فون با نمایشگر LCD (نظیر آی‌فون SE) ادامه خواهد داد.

در حال حاضر شرکت‌های ال‌جی دیسپلی، شارپ و JDI اصلی‌ترین تامین‌کنندگان پنل‌های LCD موردنیاز آی‌فون‌های اپل به‌شمار می‌روند. با این‌حال ال‌جی دیسپلی نمایشگرهای اولد موردنیاز اپل در سال آینده را نیز تامین خواهد کرد؛ بنابراین این شرکت از فهرست تامین‌کنندگان پنل‌های LCD خارج می‌شود.

شارپ به‌عنوان “کمپانی پیشکسوت در زمینه تولید نمایشگرهای کریستال مایع” در حال حاضر تنها خط تولید پنل‌های اولد نسل 4.5 را در اختیار دارد. بنابراین بخش عمده فعالیت‌های این شرکت به کسب‌وکار پنل‌های LCD مربوط می‌شود.

iPhone SE 2020

JDI تامین‌کننده انحصاری پنل‌های LCD مورد استفاده در گوشی آی‌فون SE بود

پیش از این گزارش شد که در حال حاضر نمایشگرهای LCD موردنیاز سری جدید آی‌فون SE اپل به‌صورت انحصاری توسط تامین‌کننده عمده پیشین یعنی (Japan Display Company (JDI تولید می‌شوند. با این‌حال کمپانی شارپ که در سال 2016 توسط هلدینگ Hon Hai Precision خریداری شد؛ متعاقبا نمایشگرهای LCD موردنیاز مدل جدید آی‌فون SE را تامین خواهد کرد.

پیش‌ از به‌کارگیری پنل‌های اولد در گوشی‌های آی‌فون، JDI یکی از بزرگترین تامین‌کنندگان پنل‌های LCD برای اسمارت‌فون‌های اپل به‌شمار می‌رفت و اپل نیز اصلی‌ترین منبع درآمد برای JDI محسوب می‌شد. با این‌حال پس از تصمیم اپل مبنی بر استفاده از نمایشگرهای اولد، JDI که فاقد آمادگی لازم برای انتقال این فناوری بود؛ دچار مشکل شد. همچنین در این مدت اپل با استفاده از روش‌های مختلف از چندین مهلکه دیگر نیز جان سالم به در برده است. در سال 2019 کماکان 61 درصد درآمد JDI از محل همکاری با اپل تامین شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH