در مورد گزارش محرمانه پرفروش ترین سرورهای HP چه می دانید؟

همانطور که می دانید سرورها کامپیوترهای بسیار قدرتمندی جهت پردازش درخواست‌ها و تحویل داده‌ها به سایر کاربران از طریق اینترنت یا شبکه محلی می‌باشند. اکثر شبکه‌های کامپیوتری از یک، دو و یا چند سرور تشکیل‌ شده‌اند که وظایف مهمی را بر عهده دارند.

سرورها توسط چندین شرکت تولید و به بازار عرضه می شوند اما در این میان کمپانی HP یکی از برترین تولیدکنندگان تجهیزات شبکه به‌خصوص سرور در جهان هست.

چرا سرور HP:

با نگاهی بر بسیاری از دیتاسنترهای پیاده‌سازی شده در بسیاری از شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ می‌توان به ‌راحتی ضرورت خرید سرور HP و تجهیزات جانبی آن را به ‌طور کامل درک کرد.

این کمپانی سرورهایی با سری‌های متفاوت و متناسب با انواع نیاز کاربران تولید و به بازار عرضه می نماید که شاید دلیل این محبوبیت هم تنوع تولید و قابلیت های بسیار زیاد این سرورها می باشد.

پرفروش ترین سرورهای HP:

همان‌طور که گفته شد سرورهای HP، دستگاه‌های بسیار قدرتمند می‌باشند که دارای انواع مختلفی هستند. شرکت‌ها و یا سازمان‌ها می‌توانند نیازهای خود را شناسایی کرده و پس از بررسی‌های لازم و مطالعه مشخصات دستگاه‌ها، سرور مورد نیاز خود را از فروشگاه تجهیزات شبکه خریداری کنند؛ اما در این میان تعدادی از این سرورها به دلیل قابلیت‌های زیاد خود، از محبوبیت زیادی برخوردار می‌باشند. به‌ طوری‌ که بیشترین بخش از فروش سرور HP در ایران را به خود اختصاص داده‌اند.

دو مدل سرور اچ پی سری HPE Proliant DL380 و HPE Proliant DL360 در ایران و جهان بسیار پر طرفدار هستند که هر کدام را جداگانه بررسی خواهیم کرد.

1ـ سرور اچ پی مدل DL380:

این مدل از سرورهای اچ پی خود به مدل‌هایG6، G7، G8، G9 و G10  تقسیم می‌شود؛ که هر کدام در برخی از ویژگی‌ها با یکدیگر تفاوت دارند.برای مثال

ـ DL380 G10 : جدیدترین مدل سرورهای اچ پی به شمار می رود. این سروهای HP بالاترین سطح امنیت و کارایی را ارائه می دهند. به‌ طورکلی این سرورها برای کاهش هزینه‌ها و پیچیدگی‌های عملکردی طراحی‌ شده‌اند. قیمت سرور DL380 G10 از سایر مدل ها بالاتر است.

ـ  : DL380 G9از جمله پرفروش‌ترین سرورهای HP در جهان سرور اچ ‌پی DL380 G9 است که مهم‌ترین ویژگی‌های آن عبارت‌اند از: قابلیت مدیریتی بسیار بالا، طراحی ارتقاء پذیر، تعداد زیاد هسته‌های پردازنده، امکان افزودن هارد، کارایی و امنیت بسیار بالا.

البته همان طور که گفته شد مدل های دیگری نیز از این سری از سرورها تولید و عرضه شده اند که هر کدام دارای ویژگی های خاص خود می باشند. اما این دو مدل از سرور DL380 بیشتر طرفدار داشته و مورد استفاده قرار می گیرد.

۲ ـ سرور HP ProLiant DL۳۶۰:

سرورهای سریDL360  نیز خود به مدل‌های G6، G7، G8، G9 و G10 تقسیم می‌شود. برای مثال:

ـ DL360 G10:

سرور اچ پی  DL380 G10امنیت، چابکی و انعطاف‌ پذیری را ارائه می‌دهد. این سرور از پردازنده Intel Xeon مقیاس‌پذیر با حداکثر عملکرد ۶۰٪ پشتیبانی می‌کند.

ـ DL360 G9:

این سرور یک مرکز داده با امکانات زیاد و عملکرد بالاست که با اطمینان برای مجازی‌ سازی، پایگاه های داده و … استفاده می‌شود. این سرور نیز دارای یک شاسی 1U با دو پردازنده بوده که ترکیبی از کارایی بالا، مصرف انرژی کم، افزایش بقاء و افزایش قدرت عملکرد را دارد.

ـ DL360 G8:

لازم به ذکر است این مدل از سرور جزء پر فروش ترین سرور سری DL360 به شمار می رود. علت این امر قیمت مناسب متناسب با قابلیت های کاربردی ارائه شده می باشد. این سرور دارای عملکرد بالا، بهره‌ وری زیاد، ظرفیت ذخیره‌ سازی و قابلیت اطمینان بوده که فضای 1U را اشغال می‌کنند. این سرور در کلاس Enterprise برای تطابق با نیازهای متنوع در آینده طراحی‌ شده است.

در نتیجه:

حال پیشنهاد ما به شما این است که اگر بودجه کافی در اختیار دارید در خرید سرور DL380 G10 شک نکرده و حتما این مدل را انتخاب نمایید. زیرا این سری از سرورهای اچ پی دارای به روزترین قابلیت های مطابق با پیشرفت های فناوری اطلاعات می باشد.

همانطور که گفته شد این مقاله در رابطه با پر فروش ترین سرورهای اچ پی در ایران توضیحات مختصری را ارائه داد. شما می‌توانید جهت مشاهده‌ی کامل مشخصات فنی و معرفی دستگاه‌ها به سایت مستر شبکه مراجعه و محصول مورد نیاز را جستجو کرده تا از تمامی ویژگی‌های آن مطلع شوید.

مستر شبکه تنها یک فروشگاه اینترنتی نبوده، بلکه به‌عنوان یک دایره‌المعارف کاملی از اطلاعات هست. شما با مراجعه به سایت علاوه بر ویژگی‌ها از قیمت و فروش‌های ویژه تجهیزاتی مانند سوئیچ شبکه، روتر شبکه، سرورها، تجهیزات پسیو و بسیاری از کالاهای دیگر مطلع خواهید شد.

از طرفی این فروشگاه با ارائه گارانتی معتبر، اصالت کالا را تأیید کرده و شما می‌توانید با خیالی آسوده اقدام به خرید کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH