اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی A02 در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد

سال گذشته شرکت سامسونگ با عرضه هندست‌های سری گلکسی A و گلکسی M نوآوری‌های چشمگیری را در اسمارت‌فون‌های سری گلکسی خود اعمال کرد. به بیان ساده‌تر این هندست‌های اقتصادی بعضا دارای امکاناتی بودند که پیش‌تر صرفا در گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ رویت می‌شدند. امسال نیز غول کره‌ای با رونمایی از اسمارت‌فون گلکسی A01 گام دیگری در جهت گسترش دسترسی کاربران به این هندست‌ها برداشت. این محصول اقتصادی‌ترین پیشنهاد برای مشتریانی است که خواهان پیوستن به اکوسیستم سامسونگ هستند. اکنون مدل جانشین این هندست با نام گلکسی A02 در شرف رونمایی قرار دارد. این اسمارت‌فون اخیرا در پایگاه داده بنچمارک گیک‌بنچ ظاهر شده و در این میان به برخی مشخصات کلیدی آن نیز اشاره شده است.

دستگاه جدید با شماره مدل SM-A025F در پلتفرم بنچمارک رویت شده است. بر اساس محتوای فهرست گیک‌بنچ این هندست مجهز به یک تراشه ساخت کوالکام با فرکانس 1.8 گیگاهرتز خواهد بود. ظاهرا این تراشه از نوع اسنپ‌دراگون 450 محصول سال 2017/2018 شرکت کوالکام است. این تراشه مجهز به 8 هسته کورتکس A53 بوده و نخستین تراشه 8 هسته‌ای سری اسنپ‌دراگون 4xx با لیتوگرافی 14 نانومتری به‌شمار می‌رود. این تراشه برای پاسخگویی به نیازهای ابتدایی کاربران کاملا کفایت می‌کند؛ اما ظرفیت رم گوشی یقینا در این زمینه هیچ کمکی نخواهد کرد. گلکسی A02 با تنها 2 گیگابایت حافظه رم روانه بازار می‌شود. در واقع از ابتدای ماه نوامبر شرکت گوگل کلیه گوشی‌های اندرویدی دارای رم 2 گیگابایتی را به استفاده از سیستم‌عامل اندروید Go ملزم خواهد کرد. بنابراین گلکسی A02 احتمالا پیش از این موعد زمانی به بازار عرضه خواهد شد؛ زیرا این هندست مجهز به نسخه خام اندروید 10 خواهد بود.

گوشی سامسونگ با شماره مدل SM-A025F در تست پردازش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب امتیازات 744 و 3887 را کسب کرد. این نتایج بر اساس پلتفرم گیک‌بنچ 4x به ثبت رسیده و در پلتفرم گیک‌بنچ 5x یقینا کاهش خواهند یافت. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ این هندست به‌عنوان جانشین مستقیم گلکسی A01 عرضه خواهد شد. البته کارآیی گلکسی A02 احتمالا در مقایسه با نخستین اسمارت‌فون سری گلکسی A0 اندکی افزایش خواهد یافت. این هندست علیرغم رویکرد اقتصادی خود با مشخصات جالبی نظیر سیستم دوربین پشتی دوگانه و یک نمایشگر 5.7 اینچی تولید خواهد شد.


اگرچه کارآیی تراشه اسنپ‌دراگون 450 در مقایسه با مدل اسنپ‌دراگون 439 مورد استفاده در گلکسی A01 به‌مراتب بهتر است؛ اما انتظار می‌رود که گلکسی A02 در سایر جنبه‌ها نیز شاهد پیشرفت‌هایی باشد. در وهله نخست به‌نظر می‌رسد که در سال 2020 به‌کارگیری باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی در هندست‌ها دیگر یک استاندارد محسوب نمی‌شود. بنابراین می‌توان امیدوار بود که سامسونگ ظرفیت باتری را به 4000 میلی‌آمپرساعت ارتقاء دهد. همچنین به منظور ایجاد امکان پشتیبانی گوشی از قابلیت شارژ سریع احتمالا شاهد به‌کارگیری یک درگاه USB-C خواهیم بود. ظرف روزهای آینده احتمالا جزئیات بیش‌تری در خصوص این هندست منتشر خواهد شد.

در انتها به فهرست مشخصات اسمارت‌فون گلکسی A01 سامسونگ نگاهی می‌اندازیم:

  • نمایشگر 5.7 اینچی TFT با رزولوشن 720×1520 پیکسل و نسبت ابعاد 19:9
  • سیستم‌عامل اندروید 10 همراه با رابط کاربری سفارشی One UI 2
  • تراشه اسنپ‌دراگون 439 کوالکام
  • شامل 2 پیکره‌بندی حافظه با 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه‌داخلی یا 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه‌داخلی
  • دوربین پشتی دوگانه شامل حسگرهای 13 و 2 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی
  • باتری غیرقابل تعویض با ظرفیت 3000 میلی‌آمپرساعت
  • امکانات ارتباطی شامل بلوتوث 4.2، وای‌فای 802.11b/g/n، درگاه میکرو USB و GPS

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH