اولد

سیستم‌عامل اندروید 11 گوگل برای تلویزیون‌های هوشمند رسما منتشر شد

مدت کوتاهی پس از انتشار اندروید 11 برای اسمارت‌فون‌ها شرکت گوگل اکنون ورژن جدید سیستم‌عامل خود را برای تلویزیون‌ها منتشر نموده است.بسیاری از امکانات اندروید 11 برای دستگاه‌های موبایلی اکنون در تلویزیون‌ها نیز قابل دسترس هستند. همچنین در این میان برخی قابلیت‌ها مشخصا برای تلویزیون‌ها پیاده‌سازی شده‌اند.

گوگل به چند نمونه از ویژگی‌های ذاتی اندروید 11 نظیر بهبود عملکرد از طریق مدیریت حافظه اشاره نموده است. همچنین مقوله حریم خصوصی نیز نادیده گرفته نشده و قابلیت مجوزهای یکبار مصرف نیز به نسخه تلویزیونی اندروید 11 افزوده شده است. بعلاوه اکنون شاهد پیاده‌سازی یک فریم‌ورک برای دکمه‌های فیزیکی قطع صدای میکروفون جهت یکپارچگی بهتر با تلویزیون‌های دارای میکروفون‌های دوربرد هستیم.

از جنبه پیشرفت‌های اعمال شده در زمینه چندرسانه‌ای نیز گوگل از قابلیت رمزگشایی رسانه‌ای با تاخیر پایین و حالت Auto Low Latency Mode بهره گرفته است. همچنین اکنون شاهد به‌کارگیری مشخصه‌های جدیدی نظیر Tuner Framework با سیستم رمزگشایی رسانه‌ای (CAS) به‌روزرسانی شده و پیاده‌سازی افزونه HAL جهت کنترل درگاه HDMI در تجهیزات الکترونیکی مصرفی (HDMI CEC) هستیم. قابلیت‌های توسعه‌یافته با محوریت اعلان‌های عدم فعالیت، کلیدهای بیدارباش و حالت راه‌اندازی آرام برای به‌روزرسانی‌های سیستمی سایر تغییرات اعمال شده در پلتفرم جدید را تشکیل می‌دهند. اما پشتیبانی جامع‌تر از گیم‌پدها مسلما یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌های قابل مشاهده در اندروید 11 به‌شمار می‌رود؛ موضوعی که برای کلیه مشترکین پلتفرم گوگل استادیا کاملا ضروری به‌نظر می‌رسد.

گوگل اعلام کرده که به منظور عرضه پلتفرم جدید اندروید 11 برای مصرف‌کنندگان طی ماه‌های پیش رو با کمپانی‌های تولیدکننده تلویزیون به شکلی نزدیک همکاری می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH