Project xCloud چیست

هر آنچه که بایستی در رابطه با Project xCloud مایکروسافت بدانید

آیا می‌خواهید که بازی‌های AAA را با جزئیات بالا اجرا کرده و البته این کار را فقط با یک دستگاه اندرویدی و یک اتصال اینترنت انجام دهید؟ با بهره‌گیری از سرویس Microsoft Xbox Game Pass Ultimate و کتابخانه‌ مجهز به بیش از 150 بازی، این رویا دیگر دست نیافتنی نیست. مایکروسافت نام این پروژه را Project xCloud گذاشته است. اگر از خود می‌پرسید که Project xCloud چیست و چه خصوصیاتی دارد، آنگاه پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

Project xCloud چیست و چه ارتباطی با Xbox Game Pass دارد؟

سرویس بازی ابری مایکروسافت (Xbox Cloud Gaming) به همراه Xbox Game Pass Ultimate، به‌طور رسمی Project xCloud نامیده می‌شود. Project xCloud باعث شده تا بازی‌ها کنسولی از طریق دستگاه‌های اندرویدی قابل اجرا باشند. جهت دسترسی به کتابخانه‌ای عظیم از بازی‌ها، به اپلیکیشن Game Pass، یک اشتراک Game Pass Ultimate، یک دسته بازی و یک اتصال قوی اینترنت نیاز دارید. به گفته مایکروسافت، حداقل سرعت اینترنت شما باید 10 مگابیت بر ثانیه باشد.

سرویس Xbox Game Pass بدین شیوه کار خواهد کرد که بازی در فضای ابری اجرا شده (با استفاده از سخت‌افزارهای خود مایکروسافت) و سپس نتیجه رندر شده از طریق اتصال اینترنت بر روی نمایشگر گوشی شما نشان داده می‌شود. چنین مزیتی باعث می‌شود تا بتوانید با یک گوشی اندرویدی، بازی‌های سنگین همانند 3 The Witcher را بدون مشکل اجرا کنید.

این نوع استریم کردن با آنچه که برخی از افراد در پلتفرم‌های مختلف همانند یوتیوب انجام می‌دهند، متفاوت است. سرویس‌هایی همانند Project xCloud می‌توانند انجام بازی بر روی دستگاه‌های قابل‌حمل را آسان‌تر کنند. اگر کنسول و یاکامپیوتر گیمینگ نداشته باشید، آنگاه چنین سرویس‌هایی می‌توانند برای شما مناسب‌تر باشند.

Xbox Game Pass شبیه سایر سرویس‌های استریم بازی مانند گوگل استادیا است. البته مایکروسافت دسترسی به عناوین متفاوتی را فراهم می‌آورد. علاوه بر این، ردموندی‌ها قصد دارند تا سرویس گیمینگ ابری خود را به‌عنوان بخشی از Xbox Game Pass Ultimate ارائه دهند. بنابراین باید منتظر ویژگی‌های فراتر از استریم بازی باشیم.

Xbox Cloud Gaming در حال حاضر به‌عنوان یک سرویس مستقل عرضه نمی‌شود. ترکیب عضویت در Xbox Game Pass Ultimate با سرویس بازی ابری مایکروسافت، باعث می‌شود تا بازی‌بازان از لحظه ثبت‌نام بتوانند به ده‌ها بازی دسترسی پیدا کنند.

اگر در حال حاضر اشتراک گیم‌پس را بر روی رایانه خود داشته باشید، آنگاه می‌توانید با استفاده از یک دستگاه اندرویدی، به کتابخانه بازی‌های گیم‌پس کامپیوتر خود، دسترسی پیدا کنید. جهت انجام این کار کافی است که اپلیکیشن Xbox Game Pass را بر روی کامپیوتر و گوشی اندروید خود، نصب کنید.

به چه چیزی نیاز داریم؟

جهت اجرای بازی‌های ایکس‌باکس از طریق سرویس ابری Project xCloud، به موارد زیر نیاز دارید:

  • عضویت فعال Xbox Game Pass Ultimate
  • یک کنترلر ایکس‌باکس مجهز به بلوتوث
  • یک گوشی و یا تبلت اندرویدی مجهز به اندروید 6.0 و بالاتر
  • یک اتصال وای‌فای/LTE با حداقل سرعت دانلود 10 مگابیت بر ثانیه
  • اپلیکیشن اندرویدی Xbox Game Pass

سرویس Project xCloud به دلیل محدودیت‌های اعمال شده (قیمت‌گذاری در اپ استور و مدل‌های توزیع) توسط شرکت اپل، در آیفون و آیپد از دسترس خارج شده است.

به آن‌هایی که کنجکاوند باید بگوییم که Project xCloud با کنترلرهای DualShock نیز سازگار است، هر چند که کاستی‌هایی در این قضیه دیده می‌شوند. لیست کامل دسته‌های مورد پشتیبانی توسط مایکروسافت منتشر شده که کنترلر ایکس‌باکس کلاسیک نیز یکی از این موارد است.

این مطلب را نیز بخوانید: هر آنچه که بایستی در رابطه با سرویس استریم بازی GeForce Now بدانید

گیم‌پلی آنلاین و کتابخانه ابری

یکی دیگر از جنبه‌های پاسخ به سؤال “Project xCloud چیست”، به گیم‌پلی و کتابخانه ابری بازی‌ها مربوط می‌شود. با مراجعه به آدرس “https://www.xbox.com/en-US/xbox-game-pass/games” می‌توانید تمامی عناوین قابل دسترسی با عضویت Xbox Game Pass Ultimate را مشاهده کنید. تا زمان انتشار این مطلب، کاربران می‌توانند از بین 150 بازی به انتخاب بپردازند. این لیست عناوینی محبوب همچون Wasteland 3 ،Nier: Automata و The Witcher 3: Wild Hunt را نیز در بر می‌گیرد.

برخی از بازی‌ها همانند Hellblade: Senua’s Sacrifice و Gears 5، از کنترل‌های لمسی پایه‌ای پشتیبانی می‌کنند. مایکروسافت امیدوار است که بتواند پشتیبانی گسترده‌تری را برای کنترل‌های لمسی فراهم آورد.

در اپلیکیشن اندروید Xbox Game Pass، کاربران می‌توانند با استفاده از میکروفن گوشی خود، در بازی‌ها به چت صوتی بپردازند. جهت استریم گیم‌پلی خود بر روی توییچ و یا یوتیوب، به یک اپلیکیشن شخص ثالث نیاز دارید. این قضیه برخلاف چیزی است که در کنسول‌هایایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس سری ایکس وجود دارد.

هزینه استفاده از Xbox Game Pass ابری چقدر است؟

با تهیه اشتراک Xbox Game Pass Ultimate به قیمت 15 دلار در ماه و بدون صرف هزینه اضافی، می‌توانید به قابلیت‌های Project xCloud دسترسی پیدا کنید. مشترکین Xbox Game Pass Ultimate به عناوین استودیوهای ایکس‌باکس در روز عرضه، هدایای اختصاصی (از جمله محتوای درون بازی) و Xbox Live Gold (دسترسی به بخش چندنفره) نیز دسترسی خواهند داشت.

اگر بخواهید که اشتراک خود را لغو کرده و سپس بازی خریداری کنید، آنگاه پیشرفت‌ها و دستاوردهای شما نیز منتقل خواهند شد، اما طبیعتا امکان بازی بر روی موبایل را نخواهید داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH