ایسر برنامه‌ای برای همکاری با اینتل در ورود به دنیای 4G ندارد

1

مسئولان شرکت ایسر در طول چند ماه گذشته بارها از جاه‌ طلبی سخن گفته‌اند ولی ظاهر امر نشان از این دارد که بر اساس رویکرد مسئولان این کمپانی تایوانی، ایسر برنامه‌ای برای همکاری با اینتل در ورود به دنیای 4G ندارد.

این موضوع به این معنی نیست که این شرکت به‌صورت کلی قصد تولید دستگاه‌های دارای قابلیت اتصال به شبکه اینترنت همراه 4G را ندارد، بلکه برنامه این شرکت به نحوی است که در فصل آینده میلادی نخستین دستگاه خود با قابلیت استفاده از شبکه‌های LTE را در بازار تایوان عرضه خواهد نمود.

این شرکت برای نیرو بخشیدن به هسته همراه خود، قصد دارد تا از محصولات کمپانی‌های کوالکام و مدیا تک استفاده نماید و برخلاف شایعات منتشر شده هیچ برنامه‌ای در گسترش زمینه همکاری ایسر با اینتل وجود نخواهد داشت و شاهد پردازنده‌های اینتل بر روی گوشی‌های ایسر نخواهیم بود.

البته ایسر شراکت خود را با اینتل ادامه می‌دهد و در محصولات دیگر خود از فناوری‌های شرکت اینتل استفاده خواهد نمود ولی در زمینه تلفن‌های همراه مجهز به سیستم اینترنت همراه 4G، تنها با شرکت‌های کوالکام و مدیاتک همکاری خواهد داشت. با توجه به کارکرد رو به رشد شبکه‌های LTE در کشور تایوان، ورود ایسر به‌ این رقابت چندان عجیب نیست ولی سابقه همکاری ایسر با اینتل احتمال استفاده این تولید کننده تلفن‌همراه از پردازنده‌های این شرکت را بالا برده بود که در نهایت، نتیجه حاصله با گمانه‌زنی‌های انجام شده تفاوت عمده‌ای داشته است.

پردازنده‌های جدید سری اتم اینتل قرار است برای استفاده از شبکه‌های LTE و 4G بهینه‌سازی شوند و به‌ این ترتیب به‌زودی شاهد استفاده دستگاه‌های بیشتری از محصولات اینتل خواهیم بود ولی ایسر  کوالکام و مدیاتک  را به‌ عنوان تولید کننده پردازنده‌های موبایل خود انتخاب کرده است.

شایان ذکر است که اینتل در طول سال گذشته تلاش زیادی برای کسب سهم بزرگ‌تری از بازار پردازنده‌های همراه داشته است و به‌ همین دلیل نیز فعالیت‌های ویژه‌ای برای فاز تحقیقاتی انجام داده است و محصولات خود را بر اساس امکانات ویژه مورد نیاز تلفن‌های همراه، بهینه سازی و طراحی مجدد کرده است.

به‌تازگی شرکت ایسوس نیز سری جدید تلفن‌های همراه خود با نام زن فون را با شعار Powered By Intel روانه بازار کرده است که این امر می‌تواند به گسترش این پردازنده‌ها کمک شایانی بنماید. البته اینتل اعلام کرده است که نسل جدید پردازنده‌های اتم خود را که قابلیت بهینه‌سازی کارکرد با شبکه 4G را دارند، در پایان سال 2014 یا آغاز سال 2015 عرضه خواهد نمود و شاید بتوان اصلی‌ترین دلیل این اقدام ایسر را همین موضوع دانست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH