در راکت آموزش های روز دنیای برنامه نویسی را دنبال کنید

همزمان با گسترش اینترنت در ایران طی سال‌های گذشته، سایت‌های مختلفی در زمینه‌ی آموزش آنلاین محتوا راه‌اندازی شده‌اند؛ زیرا این نوع آموزش مزیت‌های بسیاری در مقایسه با آموزش حضوری دارد. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها، در نوع برگزاری کلاس است. اهمیتی ندارد فرد در خانه‌ی خود نشسته یا در محل کار است، تنها با استفاده از یک اینترنت پرسرعت می‌تواند در کلاس شرکت کند، بدون اینکه هزینه‌ای بابت ایاب و ذهاب پرداخته و مقدار قابل‌توجهی از وقت خود را صرف عبور از خیابان‌های پر پیچ و خم و صد البته شلوغ کند.

حالا که ویروس کرونا در سراسر جهان شیوع یافته و دولتمردان را به اجرای محدودیت‌های اجتماعی مجبور کرده، اهمیت و کاربردی بودن آموزش آنلاین بیش از پیش خود را نشان داده است. همان‌طور که اطلاع دارید، کووید-۱۹ جدا از مرگبار بودن، قدرت سرایت‌پذیری بسیار بالایی داشته و به راحتی می‌تواند در یک جمع چند ده نفره مانند کلاس درس، تقریبا تمامی افراد را درگیر کند. ادامه یافتن همه‌گیری این ویروس و عدم اختراع یک واکسن مناسب، باعث شده تا افراد با وجود رعایت پروتکل‌های بهداشتی رغبتی برای شرکت در کلاس‌های حضوری نداشته باشند.

راکت، یکی از وبسایت‌های ایرانی است که سعی دارد نیازهای کاربران داخلی را برای دسترسی به آموزش‌های جامع و به‌روز در حوزه‌ی زبان‌ها و ابزارهای برنامه‌نویسی، طراحی وب و موبایل را برطرف کند. در همین راستا، نه تنها مقالات مختلفی را در دسترس کاربران خود قرار می‌گیرد، بلکه هر از چند گاهی کلاس‌های آموزشی آنلاین هم برگزار می‌کند. دوره‌ی آموزش پایتون یکی از همین کلاس‌هایی است که روند ثبت نامش از چندی پیش آغاز شد.

دوره‌ی آموزش پایتون شامل ۲۶ قسمت می‌شود که مجموع زمان‌هایشان به ۶ ساعت و ۴۶ دقیقه می‌رسد. از همه مهم‌تر، شرکت در این دوره کاملا رایگان بوده و نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست. حسام موسوی یکی از قدیمی‌های مجموعه هم وظیفه‌ی آموزش پایتون را بر عهده دارد. اگر با پایتون آشنایی ندارید، باید بگوییم یک زبان برنامه‌نویسی همه منظوره به شمار می‌رود که از آن برای توسعه‌ی اپلیکیشن‌های وب، دسکتاپ و حتی موبایل‌ها استفاده می‌شود. البته محبوبیت بالای پاییتون به سادگی استفاده از آن در علم داده‌ها، ماشین لرنینگ و شبکه مربوط می‌شود.

یادگیری این زبان برنامه‌نویسی هیچ گونه پیش‌نیازی نداشته و فرد برای شرکت در دوره‌ی آموزش پایتون تنها باید مقدار زیادی اشتیاق برای یادگیری و پیشرفت داشته باشد. همین ویژگی هم باعث شده تا از آن برای آموزش برنامه‌نویسی به کودکان استفاده شود. در ضمن، دوره‌ی آموزش پایتون که وبسایت راکت تدارک دیده، سعی می‌کند آموزش را از سطح ابتدایی شروع کرده و به تدریج نکات مربوط به سطح پیشرفته را هم در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

دیگر دوره‌ای که مدیران راکت تصمیم به برگزاری‌اش گرفته‌اند، آموزش vue js است. vue js یک فریمورک است که در زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فریمورک نخستین بار در سال ۲۰۱۳ میلادی و توسط یکی از کارمندان سابق گوگل معرفی شد و طی مدت کوتاهی توانست به محبوبیت بالایی دست یابد. دلیل این اتفاق را باید در یادگیری آسان و همچنین قابلیت‌های فراوان جستجو کرد.

دوره‌ی آموزش vue js شامل ۲۲ قسمت می‌شود که مجموع زمان‌هایشان به ۶ ساعت و ۴۵ دقیقه می‌رسد. ثبت نام در این دوره رایگان نبوده و علاقه‌مندان باید ۴۰ هزار تومان را پرداخت کنند که مبلغ پایینی به شمار می‌رود. حسام موسوی که وظیفه‌ی مدیریت این دوره را هم بر عهده دارد، تلاش خواهد کرد این فریمورک محبوب را به صورت کامل و پروژه محور از سطح مقدماتی تا پیشرفته به علاقه‌مندان آموزش دهد. در ضمن، افرادی که می‌خواهند در دوره‌ی آموزش vue js شرکت کنند، باید به جاوا اسکریپ و جاوا اسکریپ ۲۰۱۵ تسلط داشته باشند.
آموزش PWA (Progressive Web Apps) دیگر دوره‌ای است که کاربران راکت می‌توانند در آن شرکت کنند. این مفهوم که در ایران با نام اپلیکیشن‌های پیشرونده هم شناخته می‌شوند، نوعی اپلیکشن هستند که مزایای اپلیکیشن‌های بومی (Native) و تحت وب را یکجا دارند. به بیان دیگر، نه تنها بسیار پایدار و سریع بوده و عملکرد بهتری دارند، بلکه انعطاف‌پذیرتر هم هستند. از دیگر ویژه‌های شاخص این نوع اپلیکیشن‌ها می‌توان به تطبیق‌پذیری بالا اشاره کرد. این یعنی فرد توسعه‌دهنده در سریع‌ترین زمان ممکن می‌تواند اپلیکیشن خود را با پلتفرم جدیدی که به تازگی عرضه شده سازگار کند.

آموزش PWA که توسط وب سایت راکت ارائه می‌دهد ۳۶ قسمت داشته که مجموع زمایشان به ۱۱ ساعت و ۱۲ دقیقه می‌رسد. این کلاس‌های آنلاین هم مانند آموزش vue js پولی بوده و شرکت در آن‌ها نیازمند پرداخت مبلغ مورد نظر است. افرادی که می‌خواهند در آن شرکت کنند، باید ۸۰ هزار تومن را بپردازند. حسام موسوی وظیفه‌ی تدریس را بر عهده دارد. در ضمن، شرکت در کلاس‌های آموزش PWA نیازمند تسلط روی Html و Css و آشنایی با جاوا اسکریپت است.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH