برگزاری آخرین دوره مبانی برنامه‌نویسی دانشگاه هاروارد در ایران

سی‌اس‌فیفتی دوره مبانی برنامه نویسی دانشگاه هاروارد است. این دوره در اوایل فعالیتش فقط توسط دانشگاه‌های هاروارد و یل برگزار می‌شد؛ اما به دلیل شیوه تدریس متفاوت و جذابیت زیاد، این دوره اکنون در سایر نقاط دنیا همچون استرالیا، کانادا، انگلیس و حتی عراق و سایر کشورها نیز برگزار می‌شود.

سی‌اس‌فیفتی اکس ایران اولین برگزارکننده این دوره در کشور است. سی‌اس‌فیفتی اکس ایران با ۴ سال تجربه، تاکنون ۶ دوره برگزار کرده و بیش از ۷ هزار دانشجو داشته است. این دوره‌ها به صورت کامل با استانداردهای هاروارد برگزار شده‌اند.

مجموعه سی‌اس‌فیفتی اکس ایران فعالیت خود را با برگزاری اولین پازل دی حضوری در فروردین ۹۸ با حضور ۷۰ نفر شرکت کننده آغاز کرد. این مجموعه مسیر خود را با اولین دوره سی‌اس‌فیفتی در پاییز ۹۹ ادامه داد. در تابستان و زمستان ۱۴۰۰ دو دوره دیگر با بیش از ۳ هزار دانشجو برگزار شد. در فروردین ۱۴۰۱ دومین پازل دی حضوری با بیش از ۲ هزار شرکت کننده و در تابستان همین سال اولین دوره حضوری سی‌اس‌فیفتی با ۳۲۰۰ دانشجو برگزار گردید. حالا نیز ثبت‌نام دوره بهاره مبانی برنامه‌نویسی پایتون و هوش مصنوعی این مجموعه آغاز شده است.

این دوره بصورت آنلاین برگزار می‌شود و به دانشجویان این امکان را می‌دهد که هر زمان و هر مکان با ورود به پنل خود به آموختن بپردازند. دانشجوها در طول این دوره از پشتیبانی همه روزه توسط بیش از ۴۰ نفر تیم علمی متخصص در حوزه برنامه نویسی بهرمند می‌شوند. همچنین این مجموعه در طول دوره، ۷ رویداد حضوری و آنلاین برگزار می‌کند که به دانشجویان امکان شبکه سازی، تیم سازی و جذب توسط شرکت‌های مطرح را می‌دهد.

درنهایت دانشجویان می‌توانند با انجام تکالیفی تحت عنوان پرابلم‌ست از سی‌اس‌فیفتی هاروارد سرتیفیکیت قابل پیگیری دریافت کنند. این سرتیفیکیت می‌تواند در هنگام مهاجرت و استخدام موثر واقع شود.

در رویداد تورنمنت نهایی، ده‌ها پروژه‌ و چالش‌ توسط شرکت‌های بزرگ و معتبر ایرانی و تیم علمی طرح شده که دانشجویان می‌توانند چالش مورد نظر خود را انتخاب و با ایده و مهارت حل مسئله‌ای که در طول دوره یاد گرفته‌اند، آن را حل کنند. پروژه‌‌‌هایی که براساس چالش‌های شرکت‌ها طرح شده‌اند، به معنای ورود به فضای واقعی کار در این حوزه است. مهمتر اینکه دانشجویان در این پروسه از جوایز نقدی و امکان کارآموزی و حتی استخدام بهره‌مند می‌شوند.

نیما سالارکیا مدیر سی‌اس‌فیفتی اکس ایران در رابطه با سرتیفیکیت هاروارد گفت:

دانشجویان پس از برگزاری دوره، می‌توانند تمارینی تحت عنوان پرابلم‌ست را انجام داده و نتیجه را آپلود کنند و سرتیفیکیت را دریافت نمایند. این سرتیفیکیت رایگان است و امکان پیگیری و استعلام آن از دانشگاه هاروارد وجود دارد. در واقع اعتبار سرتیفیکیت به همین است و نشان می‌دهد که شما می‌توانید تمارین دوره را انجام دهید. تمام پروسه امتیازدهی، داوری و… نیز توسط دانشگاه هاروارد انجام می‌شود.

سالارکیا دوره سی‌اس‌فیفتی را به یک پازل تشبیه کرد و ادامه داد:

اگر سی‌اس‌فیفتی یک پازل باشد، در واقع نصف قطعات آن مربوط به تدریس است و باقی آن به عهده خود شرکت‌کنندگان بوده و باید خودشان پس از یادگیری مبانی، به دنبال دانش باشند و سایر قطعات پازل را تکمیل نمایند.

امیرحسین فروغی به عنوان مدرس دوره و نماینده تیم علمی در این نشست خبری حضور داشت و در رابطه با این دوره گفت:

در این دوره ما به دانشجویان کلیات را یاد می‌دهیم و برای رسیدن به مقصد، دانشجو باید خودش تلاش ویژه‌ای داشته باشد. در واقع کار ما شبیه به یاد دادن ماهیگیری است و صرفا به دنبال این نیستیم که لقمه آماده را به شرکت‌کنندگان بدهیم. در بسیاری از دوره‌ها، دیده‌ایم که مدرسین می‌نشینند، کد می‌زنند و دانشجویان فقط نگاه می‌کنند! یا مثلا دوره‌های بسیاری تحت عنوان طراحی سایت بدون کد نویسی و… را شاهد هستیم. سی‌اس‌فیفتی با این دوره‌ها متفاوت است و مخاطب را به خودش جذب می‌کند و اصلا خسته‌کننده نیست. در واقع سی‌اس‌فیفتی دوره‌ای بر پایه تدریس به دانشجوهاست.

فروغی در رابطه با چالش‌های برگزاری دوره‌ها گفت:

یکی از چالش‌های اصلی ما کاستومایز کردن دوره برای ایران بود. این دوره برای آمریکایی‌ها ساخته شده و طبیعتا برخی مثال‌ها و موارد آن شاید در ایران مصداق نداشته باشد. ما سعی کردیم تا حد امکان دوره را بومی‌سازی کنیم. چالش بعدی دیگر مدیریت و در واقع ساختن یک تیم علمی بود که بتوانیم این دوره را مدیریت کرده و پشتیبانی خوبی داشته باشیم. در پروسه انتخاب افراد دقت زیادی داشتیم و سعی کردیم بهترین‌ها را انتخاب کنیم. یکی دیگر از چالش‌های ما تعداد زیاد دانشجویان در هر دوره است که باید بتوانیم به همه آن‌ها سرویس دهیم.

ثبت نام دوره بهاره سی‌اس‌فیفتی اکس ایران آغاز شده و تا ۲۶ اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد شد. شما می‌توانید با کد تخفیف ITResan در این دوره ثبت نام کرده و ۲۰۰ هزار تومان تخفیف بگیرید. برای ثبت نام به این لینک مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH