پنل‌های اولد مورد استفاده در سری آی‌فون 12 اپل توسط کمپانی BOE تولید خواهند شد

اکنون سال‌هاست که شرکت اپل یکی از مشتریان بزرگ سامسونگ دیسپلی به‌شمار رفته و در عملکرد مالی درخشان این تولیدکننده کره‌ای نقشی موثر ایفا نموده است. همه چیز با عرضه گوشی آی‌فون X آغاز شد؛ هنگامی‌که کمپانی تصمیم به استفاده از پنل‌های اولد گرفت. در آن مقطع زمانی تنها غول کره‌ای قادر به تولید نمایشگرهای اولد به میزان موردنیاز و از همه مهم‌تر با کیفیت مناسب بود. اکنون نگرانی اپل در خصوص تامین نمایشگرهای موردنیاز خود موجب شده تا غول کوپرتینویی نسبت به خریداری مداوم آن‌ها اقدام نموده و حتی در صورت عمل نکردن به تعهدات خود در خصوص خریداری نمایشگرهای موردنیاز مبلغی را به‌عنوان غرامت به سامسونگ پرداخت خواهد کرد.


کمپانی BOE خبر تامین پنل‌های اولد برای سری آی‌فون 12 را تائید کرده است

اما اکنون کمپانی‌های دیگری نیز قادر به تولید پنل‌های اولد هستند. بعلاوه وابستگی اپل به سامسونگ نیز مشخصا برای غول کوپرتینویی چندان خوشایند نیست. بنابراین اپل به‌دنبال تولیدکنندگانی است که قادر به تامین نمایشگرهای موردنیاز این شرکت باشند. BOE می‌تواند به‌عنوان یکی از تامین‌کنندگان جایگزین مدنظر قرار گیرد. اما در ماه ژوئن سال جاری گزارش شد که اپل از کیفیت پنل‌های اولد ساخت کمپانی چینی BOE رضایت ندارد. با این‌حال اکنون اطلاعاتی منتشر شده که نشان می‌دهد BOE بر روی رفع این خطاها کار کرده و در نتیجه پنل‌های اولد موردنیاز اپل را تامین خواهد کرد. بعلاوه پنل‌های اولد این شرکت ابتدا در سری آی‌فون 12 مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت. برای هرگونه اظهارنظر مطمئن پیرامون به‌کارگیری نمایشگرهای BOE در سری آی‌فون 12 ناچارا بایستی منتظر تائید رسمی این خبر از جانب اپل باشیم.

BOE به‌دنبال جبران عقب‌ماندگی خود در زمینه تولید پنل‌های اولد انعطاف‌پذیر و پیشی گرفتن از سامسونگ است

سامسونگ کمپانی پیشتاز در زمینه تولید پنل‌های اولد در جهان به‌شمار می‌رود؛ در حالی‌که سایر شرکت‌ها تعداد محدودی از این نمایشگرها را تولید می‌کنند. در ابتدای امر نمایشگرهای اولد عمدتا در محصولات ساخت غول کره‌ای مورد استفاده قرار می‌گرفتند؛ اما به تدریج فروش این پنل‌ها به شرکت‌های دیگر نیز آغاز شد. در نتیجه تولید چنین نمایشگرهایی به یک تجارت سودآور برای سامسونگ تبدیل شده و کمپانی کره‌ای بر این عرصه سیطره یافته است.

شرکت چینی BOE یکی از رقبای سامسونگ در این زمینه قلمداد شده و به‌طور مداوم در حال افزایش سهم و وزن خود در بازار است. پنل‌های ساخت این تولیدکننده به شکل فزآینده‌ای در دستگاه‌های تولیدی کمپانی‌های چینی به‌کار گرفته می‌شوند.

افزایش میزان تقاضا برای محصولات ساخت BOE به این کمپانی امکان می‌دهد تا اهداف بلندپروازانه‌ای را برای خود ترسیم نماید. این کمپانی پیش‌تر از تصمیم خود مبنی بر تصاحب سهم 40 درصدی از بازار پنل‌های اولد انعطاف‌پذیر در سال 2024 خبر داد. در حال حاضر سهم BOE از بازار نمایشگرهای انعطاف‌پذیر برابر با 20.3 درصد بوده و کمپانی چینی بر روی این دستاورد حساب ویژه‌ای باز کرده است. این تولیدکننده به‌دنبال حضور هرچه پررنگ‌تر در بازار پنل‌های اولد انعطاف‌پذیر است.

بدین‌ترتیب بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در آینده نزدیک یک‌سوم پنل‌های انعطاف‌پذیر جهان در کارخانجات BOE واقع در شهرهای سیچوان و چونگ‌کینگ تولید خواهد شد. همچنین در آینده خط تولید دیگری در کارخانه شهر فوکینگ راه‌اندازی می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH