تراشه اگزینوس 1080 سامسونگ در رتبه‌بندی AnTuTu از اسنپ‌دراگون 865 پلاس پیشی گرفت

کمپانی سامسونگ امروز از پردازنده پرچم‌دار جدید خود با نام اگزینوس 1080 رسما رونمایی کرد. دکتر ییمائو کای از واحد تحقیق و توسعه غول کره‌ای طی مصاحبه‌ای به معرفی این محصول پرداخت. تراشه جدید اگزینوس 1080 با استفاده از فرآیند 5 نانومتری تولید شده و از هسته‌های پردازشی کورتکس A78 به‌همراه پردازنده گرافیکی Mali-G78 بهره می‌گیرد.

تراشه اگزینوس 1080 از اسنپ‌دراگون 865 پلاس پیشی گرفته و اکنون در صدر فهرست رتبه‌بندی آنتوتو قرار دارد

دکتر ییمائو کای در جریان مصاحبه خود افزود که امتیاز فعلی تراشه اگزینوس 1080 در اپلیکیشن محبوب تست AnTuTu از مرز 650 هزار امتیاز نیز فراتر رفته است. انتظار می‌رود که پس از اعمال برخی بهینه‌سازی‌ها در محصول نهایی شاهد کسب امتیازی به‌مراتب بهتر باشیم. اما حتی در مقطع کنونی نیز با بررسی میانگین امتیازات کسب شده توسط اسمارت‌فون‌های مجهز به تراشه‌های اسنپ‌دراگون 865 و 865 پلاس در ماه آگوست متوجه خواهیم شد که تراشه اگزینوس 1080 در صدر فهرست رتبه‌بندی آنتوتو جای می‌گیرد. اگرچه پیش‌تر در مواردی شاهد کسب امتیازات بیش‌تر توسط برخی پرچم‌داران اندرویدی بودیم؛ اما داده‌های رسمی مربوط به میانگین امتیازات بنچمارک آنتوتو نشان می‌دهند که هندست پیشتاز فعلی یعنی ایسوس راگ‌فون 3 موفق به کسب امتیاز 615 هزار شده است.

ویوو X60 احتمالا نخستین اسمارت‌فون مجهز به تراشه اگزینوس 1080 به‌شمار خواهد رفت. برخی خرده فروشی‌های مستقر در کشور چین پیش‌تر به پخش تبلیغات پیرامون اسمارت‌فون ویوو X60 پرداخته و از آن تحت‌عنوان “پرچم‌دار حرفه‌ای در زمینه عکاسی” یاد کردند. بدیهی است که مدل جانشین ویوو X50 بایستی مجهز به دوربینی فوق‌العاده باشد. با این‌حال هنوز هیچ‌گونه جزئیاتی پیرامون این هندست اعلام نشده است. این اطلاعات توسط یک خبرچین قابل‌‌اعتماد با نام Ice Universe منتشر شد.


بر اساس پیش‌بینی‌ها در 3 ماهه سوم سال 2020 شرکت سامسونگ رشدی باورنکردنی را تجربه خواهد کرد

همان‌طور که احتمالا می‌دانید؛ سامسونگ اخیرا در قامت یک شرکت بسیار موفق ظاهر شده است. به‌نظر می‌رسد که شیوع ویروس کرونا نه‌تنها برای کمپانی کره‌ای دردسرساز نبوده است؛ بلکه در مقابل به موفقیت هرچه بیش‌تر آن کمک نموده است. کمپانی در گزارش پیش‌بینی سودآوری خود طی 3 ماهه سوم سال جاری میلادی به رقم حدودا 12.3 تریلیون وون (10.6 میلیارد دلار) اشاره کرد. این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد 58 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین سامسونگ گزارش داد که درآمد کمپانی با افزایش حدودا 5 درصدی به 66 تریلیون وون (57 میلیارد دلار) رسیده است.

این خوش‌بینی و شاخص‌ها مشخصا از آن‌جایی جالب‌توجه هستند که کمپانی کره‌ای طی گزارشی به کاهش 56 درصدی سودآوری خود در طول سال اشاره نموده است. سامسونگ مشخصا اعلام نکرده که چه عاملی بر این نتایج تاثیر گذاشته است. اما به احتمال فراوان چندین رشدی از تقاضای بالا برای محصولات کمپانی ناشی شده است. بسیاری از افراد ناچارا بایستی فعالیت شغلی خود را از منزل دنبال نموده و غالبا نیازمند به‌روزرسانی دستگاه‌های خود هستند.

میزان فروش اسمارت‌فون‌ها و تلویزیون‌های ساخت این شرکت کره‌ای از تمامی برندهای دیگر بیش‌تر است. اما سامسونگ صرفا در حوزه محصولات خرده فروشی چنین عملکرد درخشانی را نشان نداده است؛ بلکه کسب‌وکار فروش تراشه‌های حافظه به تولیدکنندگان دستگاه‌های مختلف در سراسر جهان نیز عملکرد بسیار موفقی داشته است. طی ماه‌های اخیر افزایش میزان تقاضا از سوی دیتاسنترها موجب جهش تولید تراشه‌های سامسونگی شد. در 3 ماهه دوم سال جاری میلادی درآمد حاصل از فروش قطعات 13 درصد افزایش یافت و به رقم 18.2 تریلیون وون رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH