شاهکار خارق‌العاده اپل، نمایش تصاویر سه‌ بعدی بین زمین و هوا

1

شرکت اپل از نظر نو آوری در میان نام‌های برتر قرار دارد وشاید به‌ همین دلیل، انتظار روبرو شدن با یک محصول پیشرفته جدید از این شرکت چندان عجیب نباشد. آخرین فناوری و در حقیقت شاهکار خارق‌العاده اپل، نمایش تصاویر سه‌ بعدی بین زمین و هوا را برای کاربران فراهم خواهد ساخت.

این فناوری که به تازگی توسط اپل به ثبت رسیده است، هنوز در مرحله اختراع قرار دارد و یک هولوگرام ویژه تصویری مابین زمین و هوا ایجاد می‌کند که امکان پخش تصاویر مورد نظر کاربر این فناوری را خواهد داشت. مشابه این سیستم به دفعات در فیلم‌های علمی و تخیلی مشاهده شده است ولی اپل نخستین شرکتی است که قصد دارد نسخه تجاری این محصول را در رده عمومی وارد بازار نماید.

این تصاویر به صورت کاملا سه بعدی به نمایش در خواهند آمد و در بین زمین و آسمان شناور خواهند بود. برای نمونه در نظر بگیرید که این سیستم در کلاس‌های تدریس تا چه حد می‌تواند مفید باشد، استاد یک وسیله خاص را با کمک این فناوری  به‌صورت هولوگرام سه بعدی به نمایش در می‌آورد. در ادامه می‌تواند منبع تصویر را در دست گرفته و آن را برای دست‌یابی به نقاط مختلف وسیله، در زوایای مختلف بچرخاند و یا آن را در میان کلاس و به نزد شاگردان ببرد.

گفته می‌شود که این تصاویر به کمک امواج لیزر به نمایش درخواهند آمد که در این صورت، شکل خروجی آن با نمونه‌های مشابهی که در سطوح غیرعمومی و تخصصی از آن استفاده می‌شود، یکسان خواهد بود. همچنین امکان این امر تنها با کمک جسچرهای متعددی که بر روی دستگاه میزبان فناوری نصب شده است، مهیا خواهد بود.

1-2

علاوه بر این گفته می‌شود که تصاویر می‌توانند توسط دستگاه میزبان تحلیل و ارزیابی شود و پس از انجام پردازش‌های نرم‌افزاری، امکان بهینه سازی کارکرد این سیستم مهیا خواهد گردید. برای نمونه، کاربر می‌تواند در میان زمین و هوا تصویر را بزرگ و کوچک کند و یا آن را بچرخاند که هریک از این امکانات در نوع خود بسیار هیجان انگیز محسوب می‌گردند.

البته باید یادآور این نکته بود که اپل تنها شرکتی نیست که به امور چند رسانه‌ای سه بعدی علاقه نشان داده است. مایکروسافت نیز با پروژه‌ای با نام ورمیر یا به نوشتار انگلیسی Vermeer، سیستم سه‌بعدی 360 درجه را برای کاربران خود به ارمغان خواهد آورد. این سیستم برای نخستین بار در سال 2011 به نمایش عمومی درآمد و هنوز خبری از تکمیل این پروژه نیست. البته پروژه اپل نیز تا تکامل راهی طولانی در پیش دارد و نمی‌توان به این زودی انتظار عرضه آن را داشت.

11 در مورد “شاهکار خارق‌العاده اپل، نمایش تصاویر سه‌ بعدی بین زمین و هوا”

    1. بله واقعا اپل شاهکاره , چون اندازه پولی که میگیره کیفیت هم ارائه میده که این غیر قابل انکاره ولی این موضوع ربطی به بحث الان نداره.

  1. این عکس اگر واقعی بود و برای شرکت Apple بود حتما اول از همه LOGO خود اپل رو نمایش میداد , پس لطفا سعی کنیم ساده نباشیم.

    1. آخه چرا یه چی از روی تعصب میگی شما . این نظرات مسخره نباید اصلا پخش بشه . حتی کارشناسی هم صحبت نمیکنه

  2. اگه یادتون باشه برای آیفون ۵ هم همچین چیزی براش می گفتند که خوشحالم داره به واقعیت نزدیک میشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH