انتشار جزئیات جدید پیرامون گوشی‌های سری آی‌فون 12 اپل پیش از معرفی رسمی آن‌ها

در گذشته‌ای نه‌چندان دور یک شخص خبرچین با نام کانگ دست به افشای اطلاعات قابل‌توجهی پیرامون سری آی‌فون 12 اپل زد. بر اساس پیش‌بینی‌ها غول کوپرتینویی در رویداد روز سه‌شنبه پیش رو از 4 مدل مختلف آی‌فون در 3 اندازه مختلف و مجهز به تراشه A14 Bionic رونمایی خواهد کرد. با توجه به گزارشات مخابره شده مدل‌های پیشرفته تر مجهز به دوربین‌های بهتری بوده و آخرین توئیت‌های منتشر شده توسط یک شخص خبرچین با نام مکس وینباخ نیز به همین موضوع اشاره می‌کنند.

انتظار می‌رود که آی‌فون 12 مینی و آی‌فون 12 مجهز به آرایه دوربین دوگانه شامل یک لنز عریض و یک ماژول فوق‌عریض باشند. گوشی‌های آی‌فون 12 پرو و آی‌فون 12 پرو مکس نیز ظاهرا از سیستم دوربین سه‌گانه شامل یک لنز عریض، یک حسگر فوق‌عریض، یک ماژول تله‌فوتو و اسکنر LiDAR بهره خواهند برد. بر اساس گزارش پیشین مدل پیشرفته‌تر آی‌فون مجهز به سنسورهایی بزرگ‌تر بوده و از فناوری جدید تثبیت‌کننده تعویض حسگر بهره‌برداری خواهد کرد.

پیش‌تر نیز گزارش شد که حسگر LiDAR برای ضبط ویدیو در حالت پرتره نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما اکنون به‌نظر می‌رسد که این فرضیه دیگر مطرح نیست. در عوض ظاهرا این حسگر در وهله نخست برای گیمینگ واقعیت‌افزوده و خرید واقعیت‌افزوده به‌کار گرفته خواهد شد.

“هنوز هیچ‌گونه اطلاعاتی وجود ندارد که بر اساس آن‌ها بتوان در خصوص وجود قابلیت فیلم‌برداری پرتره در آی‌فون 12 با قطعیت اظهارنظر کرد. این مشخصه از مدت‌ها پیش در حال توسعه است؛ اما پیرامون وجود آن در مدل‌های جدید امسال نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد. حسگر LiDAR برای حالت پرتره نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. سخت‌افزار موردنیاز برای فیلم‌برداری پرتره نیز قابل دسترس است؛ اما در وهله نخست قابل بهره‌برداری نخواهد بود. پشتیبانی از این مشخصه به آی‌فون 13 یا پس از انتشار iOS 14 موکول خواهد شد.” – PineLeaks@؛ 11 اکتبر 2020

بر اساس شایعات گوشی‌های آی‌فون 12 پرو و آی‌فون 12 پرو مکس احتمالا به‌ترتیب از زوم اپتیکال 4 و 5 برابری پشتیبانی خواهند کرد. مکس وینباخ نیز می‌افزاید که این هندست‌ها احتمالا از زوم دیجیتالی حداکثر 30 برابری پشتیبانی خواهند کرد. این مشخصه ظاهرا از طریق ترکیب چندین فریم با سطوح مختلف بزرگنمایی و ادغام آن‌ها با یکدیگر حاصل می‌شود. فناوری Smart HDR 3 و یک الگوریتم استخراج شده از سیستم پردازش تصویر Deep Fusion اپل به ارنقاء کیفی مشخصه فوق کمک خواهند کرد.

“امسال مشخصه‌های زوم اپتیکال و دیجیتال بهبود چشمگیری را تجربه خواهند کرد. در این راستا مدل معمولی آی‌فون 12 صرفا بر تکنیک‌های نرم‌افزاری تکیه خواهد کرد. با این‌حال زوم دیجیتالی کماکان از جنبه کیفیت و فاصله به میزان قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت. اکنون دوربین تله‌فوتو نیز از حالت شبانه برخوردار است. دوربین تله‌فوتو با زوم اپتیکال 3 برابری مورد آزمایش قرار گرفته است. مهندسین اپل برای دستیابی به قابلیت زوم دیجیتالی 25 تا 30 برابری تلاش می‌کنند.”- PineLeaks@؛ 11 اکتبر 2020

شخص خبرچین همچنین ادعا می‌کند که آی‌فون 12 پرو مکس مجهز به نوعی دوربین ماکرو است که به کاربران امکان می‌دهد تا از فاصله‌ای نزدیک‌تر روی سوژه‌ها فوکوس کنند. این قابلیت ظاهرا مدیون یک دوربین فوق‌عریض با دیافراگم 35 درصد عریض‌تر نسبت به مدل فعلی است. گشودگی دیافراگم بالاتر به ارتقاء کیفیت عکس‌ها در شرایط نوری ضعیف کمک خواهد کرد. فاصله فوکوس دوربین ماکرو در آی‌فون 12 پرو مکس نسبت به آی‌فون 11 پرو حدودا 2.2 سانتی‌متر کاهش یافته است.

همچنین به گفته شخص خبرچین آی‌فون 12 احتمالا از قابلیت ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 120 یا 240 فریم برثانیه پشتیبانی خواهد کرد. همچنین وی به مدت شارژدهی باتری در مدل‌های آینده آی‌فون نیز اشاره نموده است. بر اساس اعلام شخص خبرچین مدت شارژدهی هندست‌های پرو 1 ساعت افزایش خواهد یافت. در مقابل شارژدهی باتری هندست 5.4 اینچی آی‌فون 12 مینی به‌دلیل نمایشگر بزرگتر آن احتمالا از آی‌فون 11 کمتر خواهد بود. همچنین این مدل احتمالا از یک نمایشگر ناچ‌دار بازطراحی شده بهره خواهد برد.

“آی‌فون 5.4 اینچی مجهز به الگوریتم منطقه‌بندی پویا خواهد بود. با این‌حال هندست مذکور فاقد سیستم دوربین TrueDepth بازطراحی شده است. در عوض آی‌‌فون 5.4 اینچی با یک دوربین TrueDepth پیشرفته‌تر و انعطاف‌پذیرتر عرضه خواهد شد. اندازه افقی ناچ کاهش یافته؛ اما اندازه عمودی آن کمی بزرگتر می‌شود. اندازه ماژول فیس آی‌دی کوچکتر شده و به منظور هماهنگی بیش‌تر به موقعیتی جدید منتقل می‌شود. اپل همچنین تلاش می‌کند تا زوایای کاری این سامانه را افزایش دهد. همچنین به منظور عملکرد هرچه سریع‌تر سیستم فیس آی‌دی از الگوریتم منطقه‌بندی پویا استفاده خواهد شد.” – PineLeaks@؛ 11 اکتبر 2020

نهایتا سرعت عملکرد سیستم فیس‌آی‌دی در زمینه احرازهویت کاربران احتمالا افزایش یافته و کاربران قادر به بازگشایی قفل هندست خود از زوایای بیش‌تری خواهند بود. بر اساس گزارشات مخابره شده قیمت‌گذاری آی‌فون 12 از رقم 699 دلار آغاز شده و حداقل 2 مدل از مدل‌های چهارگانه آی‌فون در اواخر ماه جاری به بازار عرضه خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH