بریتانیا شرکت هواوی را به تبانی با دولت چین متهم کرد!

دولت بریتانیا با انتشار یک گزارش رسمی حضور هواوی در این کشور را محکوم و اعلام کرد که پیرامون تبانی میان این شرکت و دستگاه حزب کمونیست چین شواهدی کاملا واضحی وجود دارد. هواوی با صدور پاسخی اعلام کرد که این گزارش اساسا فاقد اعتبار بوده و بیش از آن‌که بر اساس واقعیات مطرح شده باشد؛ مبتنی بر نظرات شخصی است. بر اساس گزارش شبکه خبری BBC سخنگوی هواوی اعلام کرد: “مردم شاهد این اتهامات خواهند بود. آن‌ها خدماتی که هواوی طی 20 سال گذشته به بریتانیا ارائه نموده است را به‌خاطر خواهند داشت.

بر اساس یافته‌های کمیته دفاعی مجلس عوام، هواوی از سوی دولت چین تامین مالی شده و این موضوع به کمپانی امکان می‌دهد تا محصولات خود را با قیمتی ارزان و مضحک به فروش برساند. یک محقق همچنین ادعا کرده که هواوی در مجموعه‌ای از فعالیت‌های اطلاعاتی، امنیتی و مالکیت معنوی مشارکت نموده است. کمیته در گزارش خود نتیجه‌گیری کرده که “هواوی علیرغم اظهارات خلاف واقع خود با دولت چین و حزب حاکم کمونیست در این کشور رابطه بسیار نزدیکی دارد.”

در حال حاضر شرکت‌های بریتانیایی از تجارت تجهیزات 5G با هواوی منع شده‌اند و تا سال 2027 نیز بایستی کلیه تجهیزات نصب شده را حذف نمایند. هنگامی که کمیته تلاش کرد این بازه زمانی را به سال 2025 منتقل کند؛ نمایندگان شرکت‌های مخابراتی BT و Vodafone اعلام کردند که چنین اقدامی احتمالا موجب بروز قطعی سیگنال در شبکه خواهد شد. برخی نمایندگان مجلس هشدار دادند که ممانعت از حضور هواوی در بریتانیا احتمالا برای سایر بخش‌های اقتصادی عواقبی را به‌دنبال خواهد داشت. بنابراین گزارش مذکور توصیه می‌کند که به منظور اطمینان از دسترسی به سایر تامین‌کنندگان تجهیزات مخابراتی همکاری‌های بیش‌تر و نزدیک‌تری با متحدان انجام شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH