طرح مفهومی یک گوشی خاص با دوربین پاپ‌آپ جدا شونده!

اکنون حتی در سال 2020 نیز تولیدکنندگان گوشی‌های تلفن‌همراه موفق به حل معمای نمایشگرهای لبه‌به‌لبه نشده‌اند. در میان ایده‌های مختلف نظیر به‌کارگیری نمایشگر ناچ‌دار یا ایجاد حفره در صفحه‌نمایش برخی هندست‌ها از دوربین‌های پاپ‌آپ با طراحی مکانیکی بهره گرفته و نسبت به سایر گجت‌ها متمایز هستند. بر اساس گزارش وبسایت SlashGear اکنون شرکت ویوو تغییرات جدیدی را در ساختار دوربین سلفی پاپ‌آپ اعمال نموده و این ماژول از قابلیت جداسازی از بدنه گوشی برخوردار است.

اکنون احتمالا این پرسش مطرح می‌شود که ایده پشت‌پرده این سبک از طراحی چیست؟ طرح مفهومی IFEA به کاربران امکان می‌دهد تا با خارج شدن کامل دوربین سلفی آن‌را از هندست خود جدا کنند. بر اساس اعلام ویوو این دوربین می‌تواند به‌صورت بی‌سیم مورد استفاده قرار گرفته و حتی به سایر سوژه‌ها (نظیر قلاده یک سگ) نیز متصل شود. بدین‌ترتیب دوربین مذکور تجربه‌ای بی‌نظیر در عکاسی را برای کاربران رقم خواهد زد. در صورت اتصال این ماژول به اسمارت‌فون شما می‌توانید دوربین را در موقعیت‌هایی قرار دهید که دسترسی به آن غیرممکن باشد.

بدیهی است که ماژول دوربین جداشونده بایستی مجهز به یک باتری و نوعی قابلیت کنترل از راه دور (احتمالا اتصال بلوتوث) باشد. این طرح مفهومی بسیار جذاب بوده و موفق به کسب جایزه مشهور Red Dot Design شده است؛ اما هنوز دقیقا مشخص نیست که آیا ویوو این الگوی پیشرفته را عملیاتی نموده و در راستای تولید انبوه چنین هندستی تلاش خواهد کرد یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH