هوم‌پاد مینی

هوم‌پاد مینی اپل با قیمت 99 دلاری رسما معرفی شد

در کنفرانس Hi, Speed اپل، این شرکت نسخه جدید اسپیکر هوشمند هوم‌پاد (HomePod) خود را به نام هوم‌پاد مینی، معرفی کرد. قیمت این گجت، 99 دلار است. این نسخه کوچک‌تر، اندازه مدل اصلی را کاهش داده و این اسپیکر را به گزینه جمع‌و‌جورتری تبدیل کرده است.

همانند نسخه اصلی هوم‌پاد، نسخه مینی نیز از ظاهر پارچه‌ای مشبک برخوردار است. این اسپیکر در دو رنگ سفید و سیاه در دسترس قرار خواهد گرفت. در بالای هوم‌پاد مینی نیز نمایشگری جهت نشان دادن امواج سیری و کنترل حجم صدا، تعبیه شده است. نسخه جدید اسپیکر هوشمند شرکت اپل، ظاهری کروی شکل دارد. این در حالی است که نسخه اصلی آن، ظاهری مستطیلی شکل داشت. هوم‌پاد مینی از یک درایور اصلی، دو رادیاتور منفعل (پسیو) و یک راهنمای امواج صوتی در قسمت پایینی، برخوردار است.

هوم‌پاد مینی

هوم‌پاد مینی همچنین به یک تراشه Apple S5 نیز مجهز است. اپل می‌گوید که این تراشه، امکان پردازش صدای محاسباتی (computational audio) را نیز فراهم می‌آورد. این ویژگی در هر ثانیه، 180 بار شیوه تولید صدای این اسپیکر را تعدیل می‌کند. اگر چندین هوم‌پاد مینی را در یک اتاق قرار دهید، آنگاه می‌توانند پخش موسیقی را با یکدیگر همگام‌سازی کرده و به‌صورت هوشمندانه، عمل جفت سازی استریویی را نیز انجام دهند. اپل در هوم‌پاد مینی، از تراشه‌های U1 (که برای اولین بار در آیفون‌های سال پیش به‌کار گرفته شدند) نیز استفاده می‌کند. بدین ترتیب کاربران تجربه Handoff بهتری خواهند داشت.

کوپرتینویی‌ها قول داده‌اند که در اواخر سال جاری میلادی، از سرویس‌های موسیقی همانند Pandora ،Amazon Music و iHeartRadio پشتیبانی کنند. البته اسپاتیفای شامل این موضوع نمی‌شود.

هوم‌پاد مینی

در جریان کنفرانس Hi, Speed شرکت اپل، قابلیت جدید “Intercom” نیز برای اولین بار معرفی شد. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد که در اتاق‌های جداگانه و با استفاده از هوم‌پادهای خود، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. پیام‌های Intercom همچنین بر روی آیفون، آیپد و اپل واچ‌های متصل شده نیز نمایش داده خواهند شد (هر چند که این پیام‌ها در این دستگاه‌ها، فورا صدای بلندی را از خود بروز نمی‌دهند).

هوم‌پاد اصلی در هنگام عرضه خود در سال 2018، 349 دلار قیمت داشت. قیمت اسپیکر اپل در آن زمان، بسیار بیشتر از هر بلندگوی Amazon Echo و یا Google Home بود. قیمت بالا در کنار محدودیت “فقط محصولات اپل” (فقط با Apple Music سازگار بود. این مشکل در پاییز امسال و با استفاده از iOS 14، در حال حل شدن است)، باعث شد تا فروش این محصول دشوار شود. مخصوصا هنگامی‌که این گجت با محصولات ارزان‌تر و سازگارتر گوگل و آمازون مقایسه می‌شد، بازاریابی آن نیز مشکل‌تر می‌شد.

هر چند که اپل سرانجام سعی کرد تا قیمت نسخه اصلی هوم‌پاد را کاهس دهد (به 199 دلار)، اما بازهم این مقدار نیز زیاد است. هوم‌پاد مینی سعی می‌کند تا با ارائه ویژگی‌های مشابه نسخه اصلی و قیمت معقولانه‌تر، معادلات را به نفع اپل تغییر دهد.

این قضیه مهمی است، زیرا هوم‌پاد فقط یک اسپیکر هوشمند نیست، بلکه این گجت می‌تواند نقش یک هاب مرکزی را برای دستگاه‌های HomeKit نیز بازی کند. بدین ترتیب، کاربران در هنگامی‌ که در خانه نیستند، می‌توانند مواردی همچون لامپ‌ها و یا درها را کنترل کنند. این موضوع به فعال‌سازی قابلیت‌های اتوماسیون اپلیکیشن Apple Home نیز کمک می‌کند. یک هوم‌پاد در دسترس‌تر، فقط باعث نمی‌شود که اپل بتواند سیری و Apple Music را به خانه‌های مردم ببرد. این گجت باعث می‌شود تا نقش شرکت اپل در خانه‌های هوشمند، پررنگ‌تر شود.

هوم‌پاد مینی

هوم‌پاد مینی، قیمت 99 دلاری دارد. پیش‌خرید این اسپیکر از 16 آبان 1399 (6 نوامبر 2020) آغاز شده و تحویل کالا به مشتریان نیز از 26 آبان (16 نوامبر)، آغاز می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH