گوشی‌های سری آی‌فون 12 مجهز به نمایشگرهایی با روکش مستحکم سرامیکی هستند!

روز گذشته شرکت اپل از گوشی‌های جدید سری آی‌فون 12 خود رونمایی کرد. نمایشگر مستحکم شده با پوشش سرامیکی موسوم به Ceramic Shield یکی از  ویژگی‌های شاخص این هندست‌ها به‌شمار می‌رود. پوشش سرامیکی مستحکم در نمایشگر گوشی‌های آی‌فون 12، آی‌فون 12 مینی، آی‌فون 12 پرو و آی‌فون 12 پرو مکس مورد استفاده قرار گرفته است. اپل ادعا می‌کند که شیلد سرامیکی با استقامت 4 برابر بیشتر در برابر خسارات ناشی از سقوط در مقایسه با گلس‌های مورد استفاده در کلیه اسمارت‌فون‌ها مستحکم‌تر است.

اپل نخستین تولیدکننده‌ای نیست که از شیشه سرامیکی در اسمارت‌فون‌های خود بهره گرفته است. اسنشیال‌فون، هندست‌های سری می میکس شیائومی و اسمارت‌فون گلکسی S10 پلاس سامسونگ همگی مجهز به پنل‌های سرامیکی هستند؛ اما این پوشش شیشه‌ای در قسمت پشتی هندست‌های مذکور (در گوشی گلکسی به‌صورت آپشنال) به‌کارگیری شده است. اگرچه اپل ادعا می‌کند که استفاده از گلس سرامیکی برای نمایشگر گوشی مزایای بیش‌تری را برای مشتریان به‌همراه خواهد داشت. از این گذشته محافظت از نمایشگر در برابر خردشدگی از محافظت پنل پشتی گوشی به‌مراتب مهم‌تر است.

کورنینگ؛ کمپانی تولیدکننده شیشه سرامیکی و شرکتی که در ساخت Ceramic Shield با اپل همکاری نموده است؛ اعلام کرده که شیشه سرامیکی ماده‌ای فوق‌العاده است؛ زیرا در عین سختی و وزن سبک خود تقریبا جریان گرما و الکتریسیته را نیز از خود عبور نمی‌دهد.

این کمپانی در گفتگو با وبسایت The Verge اعلام کرد که ماده جدید Ceramic Shield اولین شیشه سرامیکی شفاف و بدون رنگ در جهان است. به همین دلیل این ماده برای محافظت از نمایشگر اسمارت‌فون‌ها در مقطع کنونی مناسب به‌نظر می‌رسد. در ادامه به بررسی توضیحات تکمیلی ارائه شده توسط کمپانی می‌پردازیم:

ماده جدید کمپانی کورنینگ شامل بلورهای نانو سرامیکی است که داخل یک ماتریس شیشه‌ای گنجانده شده‌اند. بلورهای جاسازی شده در ماتریس شیشه‌ای دارای طول موجی کوچک‌تر نسبت به نور بوده و شاخص آن‌ها با شیشه مطابقت دارد. این موضوع موجب می‌شود تا ماده‌ اولیه مذکور برخلاف سایر اشکال شیشه‌های سرامیکی از شفافیت بسیار بالایی برخوردار باشد. بعلاوه کریستال‌ها ساختارهای به هم پیوسته‌ای را ایجاد می‌کنند که موجب مقاومت بالای شیشه در برابر صدمات و ارائه مکانیسمی جهت انحراف و مهار شکستگی‌ها خواهد شد. ماتریس شیشه از طریق تکنیک تبادل یونی تقویت شده و درجه بالایی از مقاومت پس از ایجاد خسارت را فراهم خواهد کرد.

تمامی این موارد فوق‌العاده به‌نظر می‌رسند؛ اما کاربران مایل هستند تا از میزان مقاومت نمایشگرها در زندگی آشفته و پرحادثه دنیای واقعی مطلع شوند. کلیه مالکان اسمارت‌فون‌ها می‌دانند که تولیدکنندگان همواره به افزایش مقاومت نمایشگر هندست‌های خود اشاره می‌کنند؛ اما این موضوع بدان معنا نیست که کاربران بابت آسیب‌دیدگی هندست‌های خود پس از سقوط نبایستی نگران باشند.

سایر ویژگی‌های شاخص در گوشی‌های سری آی‌فون 12 شامل پشتیبانی از اتصال 5G، نمایشگر اولد، پردازنده به‌روزرسانی شده و طراحی جدید صنعتی با حواشی فلزی مسطح است. بدین‌ترتیب آی‌فون‌های جدید به لحاظ ظاهری شباهت بسیار زیادی به آی‌فون 4 دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH