کاربران پلی‌استیشن 5 می‌توانند گفت‌وگوهای صوتی را ضبط کنند

روز گذشته شرکت سونی فیرم‌ور به‌روزرسانی شده جدیدی را برای کنسول پلی‌استیشن 4 خود منتشر کرد. بدین‌ترتیب نرم‌افزار به‌کارگیری شده در این کنسول به ورژن 8.0 ارتقاء یافت. در این میان به کاربرانی که کنسول‌های خود را به‌روزرسانی کرده بودند ناگهان اطلاع داده شد که گفتگوهای صوتی آن‌ها احتمالا با هدف رسیدگی ضبط خواهند شد.

طبیعتا برخی کاربران ایده ضبط گفتگوهای صوتی را تجاوز نسبی به حریم خصوصی خود قلمداد نموده و از این بابت ابراز نارضایتی کردند. در همین راستا شرکت سونی به منظور ادای توضیح پیرامون نحوه عملکرد این مشخصه وبلاگ خود را به‌روزرسانی نموده است. بر اساس اظهارات سونی به‌نظر می‌رسد که این مشخصه در عوض جاسوسی از کاربران به‌دنبال اصلاح اوضاع و مقابله با گیمرهای مزاحم و خرابکار است.

بر اساس اعلام سونی “مشخصه ضبط گفتگوی صوتی برای تعدیل عملکرد قابلیتی است که هنگام عرضه کنسول پلی‌استیشن 5 قابل دسترس بوده و به کاربران امکان خواهد داد تا گفتگوهای صوتی خود روی PS5 را ضبط نموده و آن‌ها را جهت بررسی اصلاحی ارائه کنند. پیام رویت شده توسط کاربران پلی‌استیشن 4 در واقع به آن‌ها اطلاع می‌دهد که این افراد هنگام مشارکت در یک گفتگو با کاربر پلی‌استیشن 5 (پس از عرضه این کنسول) محتوای گفتگوی آن‌ها احتمالا از کنسول PS5 به SIE منتقل خواهد شد.”

اگرچه پیش‌تر بسیاری از توسعه‌دهندگان به گیمرها امکان دادند تا رفتارهای مخرب سایر بازیکنان را گزارش دهند؛ اما اکنون نخستین باری است که کمپانی امکان ضبط گفتگوهای صوتی و ارسال داخلی آن‌ها جهت رسیدگی را برای کاربران فراهم می‌کند. هنوز مشخص نیست که آیا چنین قابلیتی با استقبال مناسب از جانب گیمرها مواجه خواهد شد یا خیر. در مقابل این مشخصه می‌تواند موجب کاهش استفاده کاربران از مشخصه گفتگوی صوتی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH