پردازنده گرافیکی آی‌فون 12 اپل در مقایسه با آی‌فون 11 پرو به‌مراتب ضعیف‌تر است!

تراشه A14 Bionic شرکت اپل نخستین چیپست 5 نانومتری است که به‌صورت تجاری عرضه می‌شود. این تراشه نه‌تنها در گوشی‌های جدید سری آی‌فون 12 به‌کارگیری شده است؛ بلکه توان پردازشی تبلت آی‌پد ایر 4 را نیز تامین می‌کند. اپل ادعا می‌کند که عملکرد CPU و GPU این تراشه در مقایسه با تراشه‌های اسمارت‌فونی رقیب حدودا 50 درصد سریع‌تر است. حتی غول کوپرتینویی اعلام کرده که توانایی‌های این تراشه جدید برای به چالش کشیدن عملکرد لپ‌تاپ‌ها کفایت خواهد کرد.

نتایج بنچمارک اخیرا منتشر شده نشان می‌دهند که کارآیی این نیمه‌هادی در مقایسه با تراشه A13 Bionic مورد استفاده در گوشی آی‌فون 11 به میزان قابل‌توجهی ارتقاء یافته است.

اپل ظاهرا کارآیی تراشه A14 Bionic در آی‌فون 12 را محدود نموده است

وبسایت بنچمارک AnTuTu به مشاهدات مهمی پیرامون تراشه A14 دست یافته است. امتیاز کسب شده توسط آی‌پد ایر 4 در تست بنچمارک از آی‌فون 12 بیش‌تر است؛ این در حالیست که هر 2 گجت فوق از تراشه مشابهی بهره می‌گیرند. همچنین دستگاه‌های تست شده دارای پیکره‌بندی حافظه مشابه بودند.

امتیازات آی‌پد ایر 4 در AnTuTu

امتیاز کلی کسب شده توسط آی‌پد ایر 4 در مقایسه با امتیاز مربوط به آی‌فون 12 حدودا 17 درصد بیش‌تر است. عملکرد CPU تبلت اپل 9.5 درصد سریع‌تر از گوشی آی‌فون بوده و پردازنده گرافیکی آن نیز 30 درصد سریع‌تر عمل می‌کند.

امتیازات آی‌فون 12 در AnTuTu

وبسایت بنچمارک معتقد است که در گوشی آی‌فون 12 عملکرد تراشه A14 محدود شده است؛ این اقدام با توجه به ظرفیت پایین‌تر باتری آی‌فون و به منظور جلوگیری از بروز مشکل افزایش بیش از حد دمای دستگاه انجام شده است. با بررسی امتیازات احتمالی آی‌فون 12 پرو نیز می‌توان به همین موضوع پی برد. از آن‌جا که آی‌فون 12 پرو مکس مجهز به یک باتری با ظرفیت بسیار بالاتر است؛ لذا انتظار می‌رود که عملکرد این مدل به تبلت آی‌پد اپل نزدیک‌تر باشد. همچنین وبسایت مذکور خاطرنشان می‌کند که در تست GPU آی‌فون 11 پرو از آی‌فون 12 پیشی گرفته است. این در حالیست که آی‌فون 12 از GPU سریع‌تری بهره می‌گیرد.

در حال حاضر تراشه A13 Bionic یک گزینه کاملا قدرتمند است و نتایج آخرین مقایسات انجام شده میان این نیمه‌هادی و تراشه A14 Bionic موجب طرح این پرسش می‌شود که آیا چیپست مورد استفاده در آی‌فون‌های جدید صرفنظر از خط و نشان کشیدن برای سایر تراشه‌ها قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران عادی قرار خواهد داد یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH