وعده وزیر ارتباطات: تولید تبلت ارزان قیمت داخلی از چند ماه دیگر!

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، شب گذشته آماری را از کاربران شبکه شاد در اکانت اینستاگرام خود منتشر کرد. جهرمی همچنین از وزارت آموزش و پرورش بابت راه‌اندازی شبکه شاد تشکر کرد و وعده رفع مشکلات این شبکه آموزش مجازی را داد.

بیش از 11 میلیون دانش آموز در شبکه شاد

اما بر اساس آمار منتشر شده از طرف وزیر ارتباطات، تعداد 11 میلیون و 616 هزار و 534 دانش آموز تاکنون در شبکه شاد ثبت نام کرده‌اند. همچنین تعداد 670 هزار و 271 معلم نیز عضو شبکه شاد هستند، تعداد مدیران ثبت نام کرده در این شبکه نیز به عدد 105 هزارو 989 نفر می‌رسد. اما از نظر دیتا در شبکه شاد باید اعلام کرد که تاکنون در این شبکه بیش از 3 میلیارد و 908 میلیون و 368 هزار پیام رد و بدل شده است، همچنین تعداد فایل‌های آپلود شده در این شبکه به 965 میلیون و 222 هزار و 698 عدد می‌رسد. بر اساس آمار اعلامی از سوی وزیر ارتباطات، بیشینه پهنای باند شبکه شاد 294 گیگابیت در ثانیه است.

اما وزیر ارتباطات روز گذشته در نهمین جلسه گفتگوی هفته که میان وزارت ارتباطات، وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مدیران مدارس به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به قرارداد هوشمندسازی مدارس که میان دو وزارتخانه ارتباطات و آموزش و پرورش امضا شده اعلام کرد: آموزش مجازی از طریق شبکه شاد، اولین و جدی‌ترین محک برای بررسی ظرفیت‌های زیرساخت شبکه اینترنت در کشور محسوب می‌شود. به واسطه این اتفاق طرح هوشمندسازی مدارس میان دو وزارتخانه به طور جدی‌تر در حال پیگیری است. وزارت ارتباطات متعهد به تامین زیرساخت‌ها شده و وزارت آموزش و پرورش نیز وظیفه تجهیز مدارس را بر عهده دارد. تاکنون 67 هزار مدرسه به فیبرنوری مجهز شده‌اند و البته این کار در روستا‌ها زمان‌بر است.

روزانه 3 میلیارد تومان یارانه شبکه شاد

آذری جهرمی در مورد یارانه اینترنت شبکه شاد و مقدار مصرف کاربران از اینترنت رایگان گفت: دولت روزانه بیش از 3 میلیارد تومان یارانه اینترنت رایگان به آموزش و پرورش پرداخت می‌کند. روزانه بیش از 8 میلیون نفر از اینترنت رایگان استفاده می‌کنند، در زمان اوج باز نیز بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر آنلاین هستند. پیش‌بینی می‌شود که در آذرماه بارترافیکی سنگینی در کشور داشته باشیم. از این رو از چهار قطب کشور اینترنت را توزیع می‌کنیم، نیازی به استقرار سرور در هر مرکز استان نیست. طبق برآورد ما هر کاربر ماهی به 7 گیگابایت اینترنت نیاز دارد و به همین دلیل برای سه ماه، 20 گیگابایت اینترنت به معلمان رسمی و غیر رسمی اهدا کردیم.

تولید تبلت ارزان قیمت داخلی از چند ماه دیگر

وزیر ارتباطات با اشاره به ظرفیت مناسب استارتاپ‌های ایرانی برای تولید تبلت دانش آموزش اعلام کرد: ساخت تبلت ارزان قیمت را تا چند ماه دیگر آغاز خواهیم کرد، وزارت ارتباطات از شرکت‌ها و استارتاپ‌های این حوزه حمایت می‌کند و به دنبال آن هستیم تا تبلت‌های با کیفیت و با قیمت 2 تا 3 میلیون تومان تولید کنیم، هر چند این قیمت نیز برای برخی از خانواده‌ها سنگین است. با برخی از ارگان‌ها مانند بنیاد مستضعفان، ستاد اجرای فرمان حضرت امام ره، بنیاد برکت و غیره مذاکراتی داشته‌ایم و امیدوار هستیم تا بتوانیم برای بخشی از دانش آموزان مناطق محروم، تبلت فراهم کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH