واتساپ به‌دنبال افزودن قابلیت تماس به کلاینت‌های دسکتاپی و تحت وب خود است

اکنون مدت‌هاست که واتساپ امکان برقراری تماس روی دستگاه‌های موبایلی را در اختیار کاربران قرار داده است. با این‌حال مشترکین سرویس‌های دسکتاپ و تحت وب واتساپ نیز به‌زودی از قابلیت برقراری تماس بهره‌مند خواهند شد.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط یک خبرچین واتساپی با نام WABetaInfo در حال حاضر این سرویس بر روی توسعه قابلیت هدایت تماس‌های صوتی و ویدیویی کاربران از طریق اپلیکیشن گوشی کار می‌کند. تصاویر اسکرین‌شات مربوط به ورژن آینده تحت وب واتساپ نشان‌دهنده پیام شناوری هستند که گزینه‌های مربوط به رد یا پاسخگویی به تماس دریافتی را نمایش خواهد داد. هنوز مشخص نیست که آیا تماس‌های ویدیویی معلق همانند اپلیکیشن موبایلی قادر به پیش‌نمایش فیدهای ویدیویی کاربران خواهد بود یا خیر. همچنین پیام شناور نمایش داده شده حین برقرار تماس به شخص تماس‌گیرنده امکان می‌دهد تا ارتباط برقرار شده را قطع نموده یا از حالت تماس صوتی به ویدیویی تغییر وضعیت دهند.

همچنین از قابلیت برقراری تماس‌های صوتی و ویدیویی گروهی نیز پشتیبانی می‌شود؛ اما محدودیت وضع شده توسط واتساپ مبنی بر حضور حداکثر 8 نفر در یک تماس گروهی احتمالا کماکان به قوت خود باقی خواهد بود.

قابلیت پشتیبانی تماس موجب می‌شود تا کلاینت‌های دسکتاپی و تحت وب واتساپ به استقلال از اتصالات اسمارت‌فونی خود یک گام دیگر نزدیک‌تر شوند. اگرچه در حال حاضر کاربران نیازمند اتصال به این کلاینت‌ها از طریق اسمارت‌فون‌های خود هستند؛ اما ظاهرا کمپانی کماکان بر روی قابلیت پشتیبانی از ورود دستگاه‌های پیش‌تر متصل شده کار می‌کند. این قابلیت به کاربران امکان خواهد داد تا از طریق چند دستگاه مختلف به حساب‌کاربری خود در واتساپ وارد شوند. هنوز روشن نیست که این مشخصه چه زمانی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. اما با فعالسازی هر 2 مشخصه کاربران واتساپ احتمالا در آینده بدون نیاز به ورود یا اتصال از طریق دستگاه‌های موبایلی خود می‌توانند از این اپلیکیشن به‌عنوان یک جایگزین دسکتاپی مستقل و غیرسازمانی برای اسکایپ و زوم استفاده کنند.

هنوز مشخص نیست که واتساپ چه زمانی هر 2 قابلیت را فعال خواهد کرد؛ اما وبسایت WABetaInfo معتقد است که قابلیت پشتیبانی کلاینت‌های دسکتاپی و تحت وب واتساپ از قابلیت تماس به‌زودی آماده بهره‌برداری خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH