شارژر مغناطیسی اپل از گوشی‌های گلکسی زد فولد 2 و پیکسل 5 پشتیبانی خواهد کرد

صرفنظر از قابلیت اتصال به شبکه 5G، اکوسیستم ابزارجانبی جدید MagSafe مسلما جالب‌ترین مشخصه سری آی‌فون 12 اپل به‌شمار می‌رود. بر اساس یک فرضیه ساده کلیه مدل‌های جدید آی‌فون دارای یک حلقه مغناطیسی در اطراف سیم‌پیچ مخصوص شارژ بی‌سیم در قسمت پشتی دستگاه هستند. این حلقه می‌تواند به انواع لوازم جانبی از کیف پول گرفته تا استند و پد شارژ بی‌سیم متصل شود. پس از ناکامی کامل اپل در پروژه ایرپاور، شارژر MagSafe نخستین تلاش کمپانی در زمینه عرضه شارژر بی‌سیم برای گوشی‌های آی‌فون محسوب می‌شود. اما اکنون مشخص شده که این شارژر بر روی برخی گوشی‌های غیر اپلی نیز به خوبی کار می‌کند.

بر اساس اعلام اپل شارژر MagSafe مبتنی بر رابط Qi عمل می‌کند؛ لذا این ابزارجانبی می‌تواند کلیه دستگاه‌ها با قابلیت پشتیبانی از استاندارد مذکور را شارژ نماید. در حال حاضر این ابزار تنها روش برای بهره‌مندی از قابلیت شارژ بی‌سیم 15 واتی در گوشی‌های آی‌فون است؛ اما اکنون ظاهرا این شارژر به گوشی‌های سایر برندها با قابلیت پشتیبانی از شارژ بی‌سیم نیز متصل می‌شود. یک شخص خبرچین با نام مکس وینباخ به ارزیابی اسمارت‌فون گلکسی زد فولد 2 سامسونگ پرداخت و متوجه شد که آهنرباهای اختصاصی این هندست به اتصال بهتر آن با شارژر MagSafe کمک کرده و گوشی از این طریق به خوبی شارژ می‌شود.

وی از گوشی تاشوی خود و اتصال مناسب شارژر جدید MagSafe به آن تصاویری را منتشر نموده است. با این‌حال در صورت کشیدن شارژر با کمی فشار اتصال آن با دستگاه قطع خواهد شد. همچنین در خصوص سرعت دقیق شارژ گوشی نیز جزئیات خاصی منتشر نشده است؛ اگرچه تصور می‌شود که این سرعت به 7.5 وات محدود خواهد بود؛ زیرا در تبلیغات اخیر صرفا به قابلیت دستگاه‌های سری آی‌فون 12 در دستیابی به سرعت شارژ 15 واتی اشاره شده است.

همچنین ویدیوی مربوط به تست اسمارت‌فون جدید پیکسل 5 گوگل با شارژر MagSafe نیز منتشر شده است. ویدیوی مذکور از سازگاری مناسب این هندست با شارژر مغناطیسی آی‌فون 12 حکایت دارد. شخصی با نام آرون زولو معروف به Zollotech عملکرد پرچم‌دار سال 2020 گوگل با شارژر جدید اپل را مورد ارزیابی قرار داد و این شارژر به خوبی در جای خود مستقر شد. به منظور مشاهده ویدیوی مربوط به آنباکس شارژر MagSafe اپل کافیست اینجا کلیک کنید.

شرکت گوگل به منظور پشتیبانی اسمارت‌فون پیکسل 5 خود از قابلیت شارژ بی‌سیم یک روزنه پلاستیکی دایروی‌شکل را درون قاب آلومینیومی هندست ایجاد نموده است. سازگاری مطلوب این هندست با شارژر MagSafe نیز احتمالا از این موضوع ناشی می‌شود. اکنون کاربران کنجکاو هستند تا از کیفیت عملکرد سایر اسمارت‌فون‌ها با شارژر مغناطیسی جدید اپل مطلع شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH