باگ اندروید 11 مانع از تماشای بخش‌های مهم محتوای نمایشگر توسط کاربران می‌شود

از زمان انتشار سیستم‌عامل اندروید 11 در روز 8 سپتامبر (18 شهریورماه) بیش از 1 ماه گذشته است. در این مدت شکایات متعددی از جانب کاربران مطرح شده که نشان می‌دهد برخی اپلیکیشن‌ها با وجود پشتیبانی از وضعیت تمام‌صفحه در این‌حالت اجرا نمی‌شوند. حتی با اجرای این برنامه‌ها در وضعیت تمام‌صفحه نیز نوار وضعیت و نوار پیمایش به شکلی مطلوب ناپدید نخواهند شد. به‌عنوان مثال با فعال‌سازی حالت تمام‌صفحه محتوای بازی‌ها و برخی اپلیکیشن‌های خاص نظیر یوتیوب بایستی کل فضای نمایشگر را تحت پوشش قرار دهد؛ اما از زمان عرضه اندروید 11 برخی کاربران متوجه شده‌اند که این برنامه‌ها دیگر کل فضای نمایشگرهای گوشی‌ها را پر نخواهند کرد.

در نتیجه گیمرها و بسیاری از افرادی که دستگاه‌های خود را در حالت افقی (Landscape) نگاه می‌دارند؛ متوجه می‌شوند که برخی عناصر بازی توسط نوار پیمایش یا نوار وضعیت پوشانده شده و بدین‌ترتیب ادامه بازی عملا غیرممکن خواهد شد. اگرچه کاربران اندروید در زمان انتشار نسخه‌های بتای اندروید 11 این مشکل را با گوگل و وبسایت ردیاب ایرادات این شرکت در میان گذاشتند. اما گوگل در رابطه با این اطلاعات هیچ‌گونه اقدام خاصی انجام نداد؛ زیرا ظاهرا در کشف علت بروز آن ناتوان بوده است. اما از آنجا که این موضوع بار دیگر مورد توجه قرار گرفته است؛ لذا عدم بازنگری این باگ توسط گوگل حقیقتا مایه تعجب خواهد بود. گوگل مشخصا در ماه گذشته اعتراف کرد که این باگ یکی از خصوصیات ساختاری محصول بوده و ویژگی مرتبط با توسعه‌دهنده محسوب نمی‌شود.

در سیستم‌عامل اندروید 11 حتی با اجرای اپلیکیشن‌ها به‌صورت تمام‌صفحه نیز چندین مورد از عناصر بازی تا حدودی توسط نوار وضعیت یا نوار پیمایش مسدود می‌شوند. برخی کاربران اندرویدی که این مشکل را تجربه‌ کرده‌اند؛ خاطرنشان می‌کنند که با بستن برنامه‌ها و اجرای مجدد آن‌ها می‌توانند این مشکل را برطرف کنند. چنان‌چه با این مشکل دست‌به‌گریبان هستید؛ در این‌صورت می‌توانید راه حل مذکور را امتحان کنید. اکنون بایستی خاطرنشان کرد که پاک کردن کامل دستگاه اندرویدی به حل این مشکل هیچ کمکی نخواهد کرد. اطلاع از این موضوع موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه کاربران خواهد شد. امیدواریم که گوگل با انتشار یک به‌روزرسانی کوچک در آینده‌ای نزدیک این باگ را برطرف نماید.

1 در مورد “باگ اندروید 11 مانع از تماشای بخش‌های مهم محتوای نمایشگر توسط کاربران می‌شود”

  1. سلام من گوشی ام redmi 9t هست این گوشی رو از همون جایی که خریدم هم میگفتن اندروید 11 براش اومده ولی هر کاری کردم نسخه اندروید 11 (MIUI 12.5) برام نیومد در حالی که برای دوستم اومده بود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH