هواوی مشخصات منسوخ گوشی‌های سری آی‌فون 12 اپل را مورد تمسخر قرار داد!

روز گذشته شرکت هواوی از اسمارت‌فون‌های سری میت 40 خود رسما رونمایی کرد. این هندست‌ها با جدیدترین تراشه کمپانی موسوم به کایرین 9000 و ماژول دوربین پرچم‌دار روانه بازار می‌شوند.


ریچارد یو؛ مدیرعامل هواوی در جریان کنفرانس مطبوعاتی کمپانی به تمسخر سری آی‌فون 12 اپل پرداخت. به گفته وی امسال بسیاری از تولیدکنندگان اسمارت‌فون گوشی‌های تلفن‌همراه خود مجهز به اتصال 5G را عرضه کردند. امسال هواوی سومین نسل از اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار خود را روانه بازار کرد. تعداد ترانزیستورهای موجود در تراشه کایرین 9000 هواوی در مقایسه با تراشه A14 اپل 30 درصد بیش‌تر است. به گفته وی اسمارت‌فون‌های سری میت 40 هواوی در زمینه سرعت اتصال 5G از سری آی‌فون 12 اپل پیشی می‌گیرند.

ریچارد یو اعلام کرد که کایرین 9000 قدرتمندترین تراشه در تاریخ هواوی به‌شمار می‌رود. این نیمه‌هادی نخستین تراشه تولید شده با استفاده از فرآیند 5 نانومتری محسوب می‌شود. این تراشه مجهز به 15.3 میلیارد ترانزیستور است. وی افزود که میزان بهره‌وری انرژی در CPU، NPU و GPU این تراشه نسبت به سایر پلتفرم‌های پرچم‌دار به‌مراتب بهتر است. از این منظر میزان بهره‌وری CPU، NPU و GPU تراشه کایرین 9000 در مقایسه با تراشه اسنپ‌دراگون 865 پلاس به‌ترتیب 150، 25 و 50 درصد بیش‌تر است.

وی افزود که نمایشگر 6.76 اینچی اسمارت‌فون‌های میت 40 پرو و میت 40 پرو پلاس در مقایسه با آی‌فون 12 پرو مکس مجهز به نمایشگر 6.7 اینچی از بدنه کوچکتری برخوردار است. بر اساس اطلاعات رسمی کارآیی اسمارت‌فون‌های سری میت 40 هواوی 36 ماه پس از نخستین استفاده تنها 2.5 درصد افت خواهد کرد. مدل‌های پیش‌‌فروش شده هواوی میت 40 پرو با پاداش‌های فوق‌العاده‌ای در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند. موجودی این اسمارت‌فون‌ها در چین ظرف مدت 28 ثانیه به پایان رسید.

هواوی میت 40 پرو پادشاه جدید عکاسی موبایلی به‌شمار می‌رود

روز گذشته کمپانی چینی تولیدکننده اسمارت‌فون از مدل‌های جدید سری میت 40 شامل مدل مقرون‌به‌صرفه‌تر میت 40 به‌همراه 2 مدل بزرگتر میت 40 پرو و میت 40 پرو پلاس رونمایی کرد. به‌دنبال برگزاری این رویداد وبسایت مشهور تحلیل‌گر با نام DxOMark گزارش خود از بررسی دوربین هواوی میت 40 پرو را منتشر کرد.


هواوی میت 40 پرو توسط وبسایت DxOMark مورد ارزیابی قرار گرفت: پادشاه جدید دنیای عکاسی موبایلی

هواوی میت 40 پرو موفق به کسب امتیاز کلی 136 در ارزیابی‌های موسسه DxOMark شده است. این امتیاز به 2 بخش عکاسی و فیلم‌برداری تفکیک می‌شود.  پرچم‌دار جدید هواوی موفق به کسب امتیاز چشمگیر 140 در زمینه عکاسی شد. همچنین این هندست در تست ویدیو نیز امتیاز 116 را کسب کرد. همچنین مشخصه جدید دوربین موسوم به “Zoom” (همان‌طور که نام آن نیز نشان می‌دهد) به ارتقاء قابلیت‌های بزرگنمایی دوربین اسمارت‌فون کمک شایان‌توجهی کرده است. میت 40 پرو در زمینه بزرگنمایی امتیاز 88 را کسب نموده است.

به هرحال امتیاز نهایی 136 برای میت 40 پرو این هندست را به جایگاه نخست رتبه‌بندی DxOMark منتقل نموده است. بدین‌ترتیب این هندست پادشاه جدید دنیای عکاسی اسمارت‌فونی به‌شمار می‌رود. با بررسی سخت‌افزار دوربین به‌کارگیری شده در این اسمارت‌فون متوجه وجود ماژول دوربین چهارگانه خواهیم شد. دوربین اصلی این هندست مجهز به یک حسگر 50 مگاپیکسلی با اندازه 1/1.28 اینچی، تصاویر خروجی 12 مگاپیکسلی، لنز 23 میلی‌متری و گشودگی دیافراگم f/1.9 است. دوربین اولتراواید 20 مگاپیکسلی با حسگر 1/1.54 اینچی، لنز 18 میلی‌متری و گشودگی دیافراگم f/1.8 و فوکوس خودکار فازی و نهایتا دوربین تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی با سنسور 1/3.56 اینچی، لنز 125 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/3.4، فوکوس خودکار فازی و OIS سایر مولفه‌های ماژول دوربین را تشکیل می‌دهند. همچنین این اسمارت‌فون مجهز به یک حسگر دمای رنگ چندطیفی است. از جنبه نرم‌افزاری نیز این اسمارت‌فون قادر به ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 60 فریم برثانیه است.

2 در مورد “هواوی مشخصات منسوخ گوشی‌های سری آی‌فون 12 اپل را مورد تمسخر قرار داد!”

    1. امیرکیوان گوهری

      سلام دوست عزیز. البته بایستی خاطرنشان کرد که سنسورهای دوربین سلفی میت 40 پرو ساخت شرکت سونی هستند و حسگرهای پشتی توسط شرکت Leica Optics طراحی شده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH