ال‌جی دیسپلی برای نخستین بار طی 7 فصل گذشته به سودآوری رسید

شیوع فراگیر بیماری کووید 19 در جهان موجب شده تا بسیاری از کمپانی‌های حوزه فناوری با مشکلاتی نظیر افت میزان فروش، کاهش عملکرد مالی و در نتیجه تولید مازاد بر تقاضا مواجه شوند. اما به‌نظر می‌رسد که ال‌جی دیسپلی از این قاعده سرپیچی نموده و برای نخستین بار طی 7 فصل گذشته (از 3 ماهه سوم سال 2018 به بعد) به مدار سودآوری بازگشته است.

امروز کمپانی تولیدکننده نمایشگر گزارش نتایج عملکرد مالی خود طی 3 ماهه سوم سال 2020 را تائید کرد. بر اساس این گزارش درآمد ال‌جی دیسپلی طی 3 ماهه سوم سال جاری میلادی به رقم 6.73 تریلیون وون (تقریبا 5.93 میلیارد دلار) رسیده است. این در حالیست که درآمد شرکت طی 3 ماهه دوم امسال و دوره زمانی مشابه در سال گذشته به ترتیب برابر با 5.3 تریلیون وون (تقریبا 4.63 میلیارد دلار) و 5.8 تریلیون وون (حدودا 5.1 میلیارد دلار) بوده است.

همچنین ال‌جی دیسپلی دستیابی این شرکت به سود عملیاتی 164 میلیارد وون کره (تقریبا 144.6 میلیون دلاری) را تائید نموده است. این در حالیست که کمپانی در 3 ماهه دوم سال 2020 زیان عملیاتی 517 میلیارد وونی (تقریبا 455.9 میلیون دلاری) را کسب کرد. همچنین گزارشات مالی شرکت در 3 ماهه سوم سال 2019 از زیان عملیاتی 436 میلیارد وونی (حدودا 384.5 میلیون دلاری) حکایت داشت. کمپانی تولیدکننده نمایشگر در توضیح علل تحقق چنین موفقیتی مشخصا به تغییر روند فعالیت دورکاری از منزل در دوران شیوع بیماری و همچنین چندین دلیل دیگر نیز اشاره کرد:

افزایش 27 درصدی درآمد کمپانی نسبت به دوره 3 ماهه گذشته از روند فزآینده گرایش به دورکاری در منزل و آموزش آنلاین و در نتیجه روند افزایشی فروش پنل‌های نمایشگر برای محصولات IT ناشی شده است. بعلاوه افزایش میزان فروش پنل‌ها به مشتریان استراتژیک برای محصولات موبایلی جدید، فروش گسترده تلویزیون در جهان و آغاز فرآیند تولید انبوه پنل‌های اولد در کارخانه‌ای واقع در شهر گوانگژو چین در دستیابی ال‌جی دیسپلی به چنین موفقیتی تاثیرگذار بوده‌اند.

کمپانی خاطرنشان کرد که نمایشگرهای مخصوص دستگاه‌های IT حدودا 43 درصد از درآمد شرکت طی 3 ماهه سوم سال 2020 را به خود اختصاص داد. “دستگاه‌های موبایلی و سایر گجت‌ها” و “پنل‌های تلویزیونی” نیز به ترتیب از سهم 29 و 28 درصدی در درآمدهای کمپانی برخوردار بودند.

همچنین ال‌جی دیسپلی برای دوره 3 ماهه پایانی امسال اهداف بلندپروازانه‌ای را در سر دارد و اعلام می‌‌کند که میزان فروش پنل‌های اولد بزرگ طی 6 ماهه دوم امسال نسبت به 6 ماهه نخست احتمالا 2 برابر خواهد شد. این پیش‌بینی با توجه به راه‌اندازی کارخانه تولید پنل‌های تلویزیونی اولد در شهر گوانگژو چین مطرح شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH