آلودگی صوتی در ایالات متحده بر اثر قرنطینه خانگی تقریبا تا نصف کاهش یافته است!

در سال گذشته شرکت اپل با همکاری دانشمندان دانشگاه میشیگان چگونگی تاثیر آلودگی صوتی بر سلامت شنوایی انسان را بررسی کرده بودند. با بررسی این داده‌ها قبل و سپس در طول قرنطینه خانگی و اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی که در پاسخ به بیماری همه‌گیری ویروس کرونا به کار گرفته شده بود، نشان داده شد که آلودگی صوتی محیطی تقریباً به نصف کاهش یافته است.

همانطور که بسیاری از بخش‌های جامعه در سراسر جهان تعطیل شدند تا سرعت گسترش ویروس کرونا را کاهش دهند، انواع آلودگی نیز در این اماکن بسیار کم شد که شامل کاهش قابل توجه‌ای در دی اکسید نیتروژن در کشورهای چین و ایتالیا و همچنین افت شدید در انتشار کربن جهانی است.

تجزیه و تحلیل جدید داده‌ها از مطالعه شنوایی تیم اپل روند مشابهی را در مورد نوع دیگری از آلودگی، در حجم صداهایی که فرد معمولی در معرض آن قرار می‌گیرد، نشان داده است. این مطالعه، برای سنجش میزان صدای محیط در سطح کشور و ایجاد تصویر واضح‌تری از سلامت شنوایی در بین آمریکایی‌ها طراحی شده است.

پژوهشگران داده‌های تقریباً شش هزار شرکت‌کننده در ایالت‌های تگزاس، فلوریدا، کالیفرنیا و نیویورک را جمع‌آوری کردند که بالغ بر پانصد هزار میزان آلودگی صوتی و سر و صدا به طور روزانه بود. این موارد از اپل واچ‌ها و گوشی‌های آیفون جمع‌آوری شده‌اند که دوره قبل از همه‌گیری ویروس را نیز نشان می‌دهند و همچنین اقدامات قرنطینه خانگی و فاصله‌گذاری اجتماعی را اجرا می‌کنند.

همانطوری که ریک نیتزل (Rick Neitzel)، نویسنده مطالعه، به طور متوسط در این مطالعه نشان می‌دهد که میزان آلودگی صوتی روزانه هر شخص سه دسی‌بل یا تقریباً نیمی از آن کاهش یافته است.

ریک نیتزل این‌چنین بیان کرده است که:

هنگامی که قرار گیری در معرض آلودگی صوتی با استفاده از مقیاس دسی‌بل توصیف می‌شود، یک تغییر 10 دسی‌بل معادل 10 برابر افزایش یا کاهش انرژی صوتی است و تغییر 3 دسی‌بلی نیز می‌تواند معادل نصف یا دو برابر شدن انرژی صوتی باشد. میزان متوسطی ​​از آلودگی صوتی روزانه که قبل از قرنطینه خانگی بر اثر ویروس کرونا مشاهده کرده بودیم، 73.2 دسی بل و میزان متوسط ​​از آلودگی صوتی روزانه پس از قرنطینه خانگی نیز 70.6 دسی بل بود که تقریباً سه دسی بل کاهش داشت. کاهش تقریبی 3 دسی‌بل در قرارگیری آلودگی صوتی معادل نصف شدن یا کاهش 50 درصدی متوسط ​​انرژی روزانه آلودگی صوتی در بین شرکت‌کنندگان است.

این موارد با اعداد مختلف با توجه به موقعیت مکانی مختلف رخ می‌دهد که در تجزیه و تحلیل تیم نیز نشان داده شده بود. او این‌چنین گفت:

در ایالت‌های کالیفرنیا و نیویورک کاهش بسیار چشمگیری در آلودگی صوتی دیده شده بود که خیلی سریع اتفاق افتاد، در حالی که فلوریدا و تگزاس کاهش تقریبی داشتند.

این تجزیه و تحلیل همچنین نشان داده بود که بیشترین افت صدا در آخر هفته‌ها دیده می‌شود. همه افراد مدت زمان قرارگیری در برابر سر و صدا را تقریبا 75 دسی بل کاهش دادند که می‌توان گفت آن سطحی است که نهادهای رسمی مانند سازمان بهداشت جهانی آن را ایمن می‌دانند. در این بین میزان زیادی از افرادی که از خانه دورکاری می‌کنند نیز وجود دارد؛ این به این معنی است که روزهای هفته از نظر آلودگی صوتی با آخر هفته تفاوت چندانی ندارد.

ریک نیتزل این‌چنین بیان کرد:

اکنون با توجه به وجود همه‌گیری ویروس کرونا، برنامه روزمره مردم مختل شده است و دیگر تمایز زیادی در مواجهه بین پنج روز کاری و آخر هفته‌ها نمی‌بینیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH