سامسونگ در سه ماهه اول سال 2014 با شکست مواجه بوده است، اما در چه چیزی؟!

Android-Samsung-Winning-In-U.S.-Market-For-3Q-comScore-2

شرکت پژوهش و استراتژی تجزیه و تحلیل، نمودارهای اخیرش از سهم در بازار جهانی را روز سه‌شنبه منتشر کرده است. رتبه اول از آن سامسونگ بوده که با داشتن سهم 31.2 درصدی از بازار جهانی در پایان سه ماهه اول سال بالاتر از باقی کمپانی‌ها قرار می‌گیرد. البته این مقدار در مقایسه با سهم این کمپانی در زمان مشابه از سال گذشته که برابر با 23.4٪ بوده، مقداری افت داشته است. در این گزارش حرفی از علت افت زده نشده است، اما در واقع این یک شکست برای این کمپانی به حساب می‌آید. پشت سر این شرکت کره‌ای هم اپل قرار گرفته است که اتفاقا درست به مانند سامسونگ این کمپانی هم از سهم 17.5٪ در سال 2013 به سهم 15.3٪ در سال 2014 رسیده است. این گزارشها نشان می‌دهد که سامی در اولین سه ماه سال 89 میلیون اسمارتفون و اپل 43.7 میلیون آیفون را بفروش رسانده است.

پس از این دو کمپانی، با فاصله زیادی باقی سازندگان چون هواوی قرار می‌گیرند که جالب توجه است بدانید هیچ تغییری در سهم آن از بازار در دو سال صورت نگرفته و این کمپانی دارای سهم 4.7٪ است. لنوو هم که در جایگاه چهارم قرار دارد شاهد افزایش در سهم بازار از مقدار 3.9٪ به 4.7٪ بوده است و در باقی لیست هم سهم دیگر سازندگان مشخص شده که از 41.1٪ در سال گذشته به 44.5٪ ارتقا داشته است.

و اما در بازار تبلت‌ها هم سیستم عامل گوگل صدر نشین بوده و دارای سهم 65.8٪ از بازار جهانی است و این مقدار نسبت به سهم 53٪ سال گذشته با افزایش چشمگیری مواجه بوده است. در مقابل سهم آیپد از بازار از 40.3٪ به 28.4٪ کاهش داشته و سهم ویندوز هم همان در 5.8٪ ثابت مانده است. برای مدتها این آیپد بود که بازار تبلتها را در دست داشت، اما الان این اندروید است که می‌تازد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH