همگام‌سازی محتوای کلیپ‌بورد در گوشی‌های اندرویدی و کامپیوترهای دارای ویندوز 10 در آینده

همکاری میان کمپانی‌های مایکروسافت و سامسونگ اخیرا به تسهیل فرآیند همگام‌سازی اطلاعات از گوشی‌های گلکسی به کامپیوترهای شخصی کاربران کمک بسیار زیادی نموده است. اکنون به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت مشغول بررسی این قابلیت مفید برای سایر گوشی‌های اندرویدی و نه صرفا دستگاه‌های گلکسی است. وبسایت Slashgear گزارش می‌دهد که کاربران احتمالا در آینده‌ای نزدیک می‌توانند محتوای کلیپ‌بورد صفحه‌کلید Android Swiftkey خود را با حافظه کلیپ‌بورد مایکروسافت در کامپیوترهای شخصی ویندوزی همگام‌سازی نمایند.

بدیهی است که کاربران به منظور استفاده از این مشخصه بایستی از اپلیکیشن‌های آفیس استفاده کنند. قابلیت مذکور به کاربران امکان می‌دهد که تمامی موارد کپی شده درگوشی اندرویدی خود را با کامپیوتر شخصی مبتنی بر ویندوز 10 همگام‌سازی نمایید. چنین قابلیتی در گوشی‌های گلکسی سامسونگ از طریق اپلیکیشن Your Phone و مشخصه Link to Windows قابل دسترس است. با این‌حال اکنون نسخه بتای اپلیکیشن Swiftkey Keyboard برای اندروید از وجود مشخصه جدید همگام‌سازی ابری برای محتوای کپی شده توسط کاربران حکایت دارد.

اپلیکیشن Swiftkey در تمامی گوشی‌های اندرویدی قابل دسترس است. این موضوع بدان معناست که با وجود مشخصه مذکور کاربران به زودی و صرفنظر از نوع گوشی اندرویدی خود می‌توانند اطلاعات آن‌ را با کامپیوتر شخصی‌شان همگام‌سازی کنند.

با این‌حال از آنجا که این مشخصه صرفا در نسخه بتای برنامه رویت شده است؛ لذا هنوز مشخص نیست که آیا قابلیت مذکور در ورژن رسمی اپلیکیشن Swiftkey نیز قابل دسترس خواهد بود یا خیر. بعلاوه هنوز روشن نیست که آیا عملکرد چنین مشخصه‌ای مستلزم عرضه یک بسته به‌روزرسانی برای سیستم‌عامل ویندوز خواهد بود یا خیر. در حال حاضر پیرامون زمان عرضه این مشخصه هیچ‌گونه اطلاعات خاصی در دست نیست؛ اما خبر خوش اینکه مایکروسافت در راستای قابلیت یکپارچه‌سازی ویندوز با تمامی گوشی‌های اندرویدی و نه صرفا دستگاه‌های سامسونگی تمام تلاش خود را به‌کار گرفته است.

2 در مورد “همگام‌سازی محتوای کلیپ‌بورد در گوشی‌های اندرویدی و کامپیوترهای دارای ویندوز 10 در آینده”

  1. این به اصطلاح قابلیت یک نوع دزدی اطلاعات هست و به راحتی اجازه میدیم که یک شرکت به تمامی اطلاعات ما دسترسی داشته باشه . بدتر از اون اگر خدایی نکرده کسی بتونه به حساب ما دسترسی پیدا کنه ، اون وقت هیچ رازی از اون طرف پنهون نمیمونه (که شامل پیام های خصوصی(اس ام اس و غیره)رمز کارت های بانکی و هر نوع اطلاعاتی که در دستگاهتون دارید)

    1. امیرکیوان گوهری

      سلام دوست عزیز. نگرانی شما منطقی هست. اما کارشناسان امنیتی در کشورهایی نظیر کره‌جنوبی و ایالات‌متحده یقینا نسبت به مقوله حریم خصوصی حساسیت زیادی داشته و دولت‌های آن‌ها نیز سیاست‌های سرسختانه‌‌تری (حداقل نسبت به کشورهایی نظیر ایران) دارند. بنابراین مطمئنا برای حفظ حریم خصوصی کاربران تدابیری اندیشیده خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH