بررسی بازی Among Us: شک و تردید در قالب کمدی!

بازی Among Us بیش ‌از دو سال پیش منتشر شد اما از اوایل سپتامبر امسال شهرت باور نکردنی بدست آورد. همزمان با پخش بازی Animal Crossing: New Horizon دنیا قرنطینه شد. اما پس از چندین ماه رویارویی با همه‌گیری و قرنطینه سرسام آور، عطش هرج و مرج ما را فرا گرفت. Among Us دقیقا همان چیزی بود که ما نیاز داشتیم و این شروع شهرت بازی بود. با آی‌تی‌رسان و بررسی این بازی جذاب و متفاوت همراه باشید.

پایه و اساس بازی Among Us توسط استودیو 3 نفره InnerSloth ساخته شد. بازیکنان در این بازی یا عضو خدمه هستند یا وانمود می‌کنند که عضو خدمه هستند. فریبکار باید تظاهر به انجام کار‌های اهدا شده بکند، در حالی که یواشکی اعضای خدمه را می‌کشد. اگر جسد هریک از خدمه پیدا شود، بازیکنان می‌توانند جلسه‌ای اضطراری برگزار کنند. در این جلسه خدمه سعی در به گیر انداختن و بیرون کردن فریبکار از فضاپیما دارند. این درحالی‌است که فریبکار وانمود می‌کند که یکی از اعضای خدمه است.

نقشه اصلی بازی (از سه نقشه) درون یک فضاپیماست که بازیکنان مشغول به انجام کار در اتاق‌های مختلف آن می‌شوند. مکانیک حرکات بازی تشکیل شده از حرکات ساده عمودی و افقی است. بازیکنان از اتاقی به اتاق دیگر می‌روند و اهداف مربوطه خود را به انجام می‌رسانند. در این بین افراد فریبکار نباید از خود رفتارهای غیر معمول نشان دهند و وانمود به انجام کارهای خدمه کنند.

در هر جلسه بازیکنان درمورد رفتارهای مشکوک یکدیگر بحث می‌کنند تا بتوانند فریبکار را پیدا کنند. بازیکنان حق رای برای بیرون انداختن یکدیگر را دارند. بازیکنانی که بیشترین رای به آنها تعلق بگیرد از سفینه به بیرون پرتاب می‌شوند. خدمه‌ای که کشته یا به بیرون پرتاب شده‌اند، به عنوان روح به انجام کارهای باقیمانده می‌پردازند.

 

تجربه بازی Among Us

تجربه‌ای متفاوت

اینجاست که بازی کمی عجیب و خنده‌دار می‌شود. تصور کنید که این اولین تجربه من است و من به عنوان فریبکار انتخاب شدم. من وظایف و مکان آن‌ها را نمی‌دانم و سعی به تظاهر انجام آن‌ها دارم. اینجا من به طور اتفاقی به هرکدام از اتاق‌ها سر می‌زنم و سعی می‌کنم پنهانی خدمه را بکشم. من حسابی گیج شده‌ام، اما شاید بتوانم از آن به نفع خودم استفاده کنم.

یکی از اعضای خدمه به من “بنفش” مشکوک شد و به طرز وحشتناکی به من اتهام وارد می‌کرد. او می‌گفت: “purple is sus” (به طور عامیانه یعنی من به “بنفش” مشکوک هستم، که ریشه تمامی تصویرهای طنز “meme” این بازی‌ است.) اول شوکه شدم اما بعد سعی کردم خودم را از نگاه آن‌ها ببینم. ناگهان گفتم: “ببخشید، من فقط دنبال شما می‌گشتم. این اولین بازی من است و مطمئن نیستم چه کاری باید انجام بدم؟!” این کار به طرز عجیبی جواب داد و به جای شک کردن به من سعی داشتند نحوه بازی را به من آموزش دهند. این مسابقه با جواب‌های احمقانه و ساده به اولین پیروزی من تمام شد.

قسمت مورد توجه این بازی این است که امروزه بازی‌های آنلاین به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که شما باید با دوستان خود بازی کنید، در غیر اینصورت سرگرمی بازی به شدت کاهش می‌یابد. یکی از جنبه‌های بد بازی آنلاین زمانی است که به تنهایی می‌خواهید بازی کنید، در این مواقع بازیکنان زیاد خوب با شما برخورد نمی‌کنند که گاهی می‌تواند لذت بازی را از بین ببرد. ماهیت Among Us بر اساس شک و اتهام است، بنابرین شما را ترغیب به شک و تردید می‌کند. این مکانیک بازی باعث می‌شود بازیکنان برخلاف استراتژی ناعادلانه به یکدیگر احساس بدی پیدا نکنند.

جذابیت در سادگی

این سطح از خلاقیت همان چیزی است که بازی Among Us را با وجود جلوه‌های بصری مبتدی تبدیل به یک بازی هیجان انگیز می‌کند. نکته دیگر انیمیشن‌های کمدی و کم هزینه آن است که بازی را مناسب تصاویر طنز می‌کند. همه مقابل یکدیگر قرا می‌گیرند، دوستی‌ها کم رنگ می‌شوند و چت کاملا خنده‌دار است.

در واقع بازی، کمدی را به کمک لباس‌های ساده به اوج می‌رساند. جذاب‌ترین آن‌ها یادداشت روی صورت با نوشته احمق است یا دستمال توالت روی سر، که نشان از دامن زدن توسعه دهندگان به وجهه کمدی بازی دارد. این لباس‌ها و رنگ‌ها و حتی حیوانات بامزه، ارزشی به کیفیت بازی اضافه نمی‌کند. اما از خشن بودن و جدیت بازی می‌کاهد.

 

همه جا با بازی Among Us

نکات مثبت بازی Among Us

یک جنبه خوب دیگر Among Us، حداقل زمان نیاز برای ماهر شدن در این بازی است. بعضی از بازی‌های آنلاین نیازمند ماه‌ها تلاش هستند، مانند Destiny 2 یا Apex Legends. در Among Us شما می‌توانید حتی با کمترین زحمت اوقات خوبی داشته باشید. بازی Among Us هم برای تولید محتوا و هم خوش ‌گذرانی مناسب است. دلیل اصلی آن نبود هیچ گونه سطح، محتوای قابل خرید، یا حتی جریمه برای کم رنگ بودن نقش بازیکنان است که باعث می‌شود بازیکنان در اکثر مواقع به آن روی بیاورند. همه این‌ها باعث می‌شود که بازیکنان تجربه‌ای لذت بخش و لحظاتی هیجانی داشته باشند.

به همان اندازه که بازی کردن Among Us جذاب است، تماشای آن نیز جذاب است! راحتی آن و بحث‌های سرگرم کننده بین خدمه بسیار برای تولید محتوای استریمرها مفید است. در عین سادگی Among Us جذابیت خاصی دارد، نگاه پر از ترس و هیجان به بازیکنان دیگر و استراتژی‌های باورنکردنی و نسخه رایگان موبایل آن را به یک بازی فوق‌العاده تبدیل کرده است.

به یاد داشته باشید، شما در Among Us باید به همه شک کنید مگر اینکه خلاف آن ثابت شود! نظر شما در رابطه با این بازی چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH