بررسی اجمالی بازی Forza Horizon 4 اکس باکس وان

بازی Forza Horizon 4 با گرافیک عالی و دنیای جهان باز زیبا و چشمگیر خود، از بهترین عناوین ریسینگ برای دارندگان کنسول اکس‌باکس وان به شمار می‌آید. برای بررسی اجمالی این بازی با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

آشنایی با محیط بازی Forza Horizon 4

مفهوم سری Horizon از زمان انتشار اولیه تغییر زیادی نکرده است. بازیکنان در یک دنیای جهان باز با جزئیات بالا رانندگی کرده و به شکستن اشیاء، جمع آوری امتیاز و یا به انواع مسابقات می‌پردازند. تمامی موارد ذکر شده همچنان از شماره اول این سری دست نخورده باقی‌مانده و نگرانی‌هایی را راجع به تکراری شدن بازی به‌وجود آورده. ولی عنوان توانسته تا به امروز محبوبیت خود را بین طرفدارانش حفظ کند.

محیط Forza Horizon 4 برای طرفدارانش مانند گذشته خواهد بود. شاهد بازیکنانی خواهید بود که مثل گذشته با جمع آوری امتیاز به دنبال باز کردن قفل جوایز هفتگی در ویترین Forza هستند. البته ناگفته نماند که درجه سختی مسابقات هفتگی Forza در حد باس فایت بازی‌های ریسینگ خواهد بود. این رویداد‌ها مانند همیشه چشمگیر هستند. بازیکنان باید با گروهی از موتورسواران در جنگل، با قطار و یا جت جنگنده مسابقه دهند.

طبیعت چشمگیر Forza Horizon 4

تغییر فصول و جلوه‌های بصری جدید

علی‌رغم پایبندی سری Horizon به این فرمول، Forza Horizon 4 هنوز هم حس یک بازی جدید را القا می‌کند و این به خاطر عوض شدن فصل‌ها است. در Forza Horizon 4 بازیکنان هر چهار فصل را تجربه می‌کنند. از تابستان تا زمستان فصول بازی در حال گردش هستند و هر هفته فصل جدیدی به همراه مسابقات و جوایز جدید از راه می‌رسد. تغییر فصول در Forza Horizon 4 از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. زیرا با هر تغییر فصل شاهد تنوع بصری قابل توجهی خواهید بود، که تا حد زیادی از تکراری شدن محیط و خسته کننده شدن آن می‌کاهد. با هر فصل شما در بازی مجبور به تنظیم تیونینگ ماشین خود برای آن فصل می‌شوید. از استفاده از تایر‌های یخ‌شکن تا کمک‌فنر آفرود و یا حتی خرید اتومبیل‌های جدید!

تغییر فصول قسمت پایانی بازی را نیز دستخوش تغییرات چشمگیری می‌کند. قسمتی به نام “Horizon Life” که بازیکنان با تکمیل ویترین بازی و به دست آوردن امتیاز کافی قفل آن‌ را باز می‌کنند. هنگامی که Horizon Life در دسترس بازیکنان قرار گرفت، بازیکنان تحت تاثیر رویداد‌های ویژه آنلاین قرار می‌گیرند. این رویداد‌ها زمان‌دار هستند و چالش‌های بازی را بیشتر می‌کنند. هر هفته این رویداد‌ها و جوایز آن‌ها تغییر پیدا می‌کنند. جوایز بسیار با ارزشی از قبیل اتومبیل‌هایی که در مغازه بازی نیستند تا اتومبیل‌های دی ال سی بازی را به طور رایگان در دسترس بازیکنان قرار می‌دهد.

 

رنگ‌های HDR

برتری Forza Horizon 4 نسبت به رقبا

بین رویداد‌های زمان‌بندی شده و مسابقات استاندارد بازی که همیشه در دسترس هستند، تمامی مسابقات از قابلیت PVP و  Co-op برخوردار هستند. دنیای بزرگ و بریتانیایی Forza Horizon 4 شامل قسمت‌های ویژه دیگری مانند انبار‌های اتومبیل که خودرو‌های کلاسیک را در خود جای داده و طبیعت زیبای آن که با کیفیت 4k بسیار چشمگیر خواهد بود، می‌شود. حتی با گشت و گذار در دنیای بازی و انجام حرکات بدلکاری امتیاز می‌گیرید و لول خود را بالا خواهید برد.

اتومبیل‌های بسیاری برای خرید وجود دارند که دسترسی به آن‌ها کار چندان سختی هم نیست. از ابتدای بازی متوجه می‌شوید که بازی با سیستم Wheelspin خود، شما را در جوایز غرق خواهد کرد. جوایزی که به شما تعلق خواهد گرفت میزان زیادی پول و اتومبیل خواهد بود. به همین جهت گاراژ شما جا برای 750 اتومبیل دارد! درست متوجه شدید 750 اتومبیل. زیرا مغازه‌ خود بازی 710 اتومبیل دارد، بسیار بیشتر از عناوین رقیب! با خرید خانه‌های اطراف نقشه بازی نیز جوایز متعددی مثل توان انجام ” ast travel ” به بازیکنان تعلق می‌گیرد.

 

اتومبیل Warthog از بازی Halo در Forza Horizon 4

Easter Eggهای مخفی در بازی

نه تنها بازیکنان می‌توانند اتومبیل‌های دنیای واقعی را در Forza Horizon 4 خریداری کنند، بلکه وسایل نقلیه تخیلی نیز در بازی وجود خواهد داشت. برای مثال اتومبیل Warthog از بازی Halo. البته این تنها Cross-Over بازی نیست. در قسمت شخصی سازی بوق اتومبیل یکی از بوق‌ها آهنگی از بازی Sea of Thieves است. پس احتمال می‌رود که Easter Eggهای بیشتری در بازی پنهان شده باشد.

اضافه کردن خودرو‌ها و آیتم‌هایی از بازی‌های دیگر به Forza Horizon 4 آنرا خاص‌تر می‌کند، که در غیر این صورت ممکن نبود. وجود این آیتم‌ها و وسایل نقلیه خاص به همراه گرافیک چشمگیر بازی، آن‌را به یکی از رضایت‌بخش‌ترین بازی‌های ریسینگ مدرن بر روی کنسول‌های نسل حاضر تبدیل کرده است. گرچه در نگاه اول یک بازی بی‌نقص و کامل به نظر می‌رسد ولی ایراداتی نیز به بازی وارد است.

 

اشکالات وارده به بازی Forza Horizon 4

تراکنش‌های کوچک داخل بازی می‌تواند کمی آزار دهنده باشد. مثلا وقتی بازیکنان به نقشه نگاه می‌کنند، یک گزینه برای خریدن نقشه‌ گنج وجود دارد که موقعیت آیتم‌های مخفی را نمایان می‌کند. در صورت کلیک بر روی آن نه‌تنها شما را به صفحه‌ خرید که بتوانید با پول داخل بازی آن ‌را بخرید انتقال نمی‌دهد؛ بلکه شما را به فروشگاه مایکروسافت می‌برد. تا آیتمی را که با سرچ کردن در گوگل به راحتی می‌توانید از جای آن باخبر شوید، به قیمت  3 دلار و یا بالاتر با پول واقعی خریداری کنید. با اینکه این تراکنش‌های کوچک برای بازی خود مایکروسافت هستند و خرید آن‌ها کار راحتی است ولی باز هم پرداخت پول برای آیتمی که رایگان داخل بازی است کمی ظالمانه و جاه طلبانه به نظر می‌رسد.

علاوه بر این تراکنش‌ها در مواقع هیجان‌انگیز بازی، شما با یک پیغام آزار دهنده برای امتیازدهی به بازی رو‌به‌رو خواهید شد. این امر معمولا برای عناوین رایگان بازی‌های موبایل است، نه یک عنوان بسیار با کیفیت و هزینه ساخت بالا در کنسول‌های بازی! البته با وجود عرضه شدن روی Game Pass از روز اول می‌توان تا حدی از این مشکل چشم پوشی کرد.

نکته‌ نا‌امید کننده‌ دیگری که ما در بازی یافتیم، بخش شخصی سازی راننده بازیکنان بود. همانند عناوین قبلی در این مجموعه بازیکنان می‌توانند راننده‌ خود را با لباس‌های جدید و یا حرکات نمایشی شخصی سازی کنند، اما گزینه‌های شخصی سازی به طرز عجیبی محدود هستند. بازیکنان باید از لیست شخصیت‌های خسته کننده و از پیش ساخته شده یکی را انتخاب کنند. با این وجود می‌توان متوجه شد که بخش شخصی سازی راننده زیاد برای بازی سازان حائز اهمیت نبوده و یا اینکه بعد از ساخت بازی این بخش به صورت نیمه کاره اضافه شده است.

 

ماجوایز مسابقات فصلی در Forza Horizon 4

نتیجه‌گیری

درست است که Forza Horizon 4 عاری از نقص نیست، اما به قدری کیفیت ساخت بازی و جهان آن بزرگ است که این ایرادات در کنار آن جزئی به شمار می‌روند. مسلما این بازی از بهترین بازی‌های ریسینگ بر روی کنسول‌های مدرن است و حتی می‌تواند طرفداران بازی‌های غیرریسینگ را نیز به خود جذب کند. بازی Forza Horizon 4 برای دارندگان کنسول اکس باکس وان بسیار جذاب است. به نظر ما حتی بازیکنانی که علاقه چندانی به بازی‌های ریسینگ جهان باز ندارند، باید آن‌ را حداقل برای یک بار هم که شده، امتحان کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH