سامسونگ آمادگی خود را برای کمک به شرکت هواوی اعلام کرد!

شرکت هواوی علیرغم اعمال محدودیت‌های شدید از سوی دولت ایالات‌متحده همواره اسمارت‌فون‌های جدیدی را به بازار عرضه می‌کند. دولت آمریکا به شدت مخالف استفاده شرکت‌های چینی از قطعات ساخت آمریکا و فناوری‌های آمریکایی است.

سامسونگ به طیف کمپانی‌هایی پیوسته که آمادگی خود برای کمک به نجات هواوی را اعلام نموده‌اند

اکنون به‌نظر می‌رسد که محصولات جدید هواوی احتمالا حتی با شتابی بیش‌تر نسبت به گذشته عرضه خواهند شد؛ چرا که تامین‌کنندگان بیش‌تری مجوز ادامه کسب‌وکار با غول چینی را دریافت نموده‌اند. در ابتدا کمپانی‌های اینتل و AMD مجوزهای لازم برای ادامه همکاری با هواوی را دریافت کردند و در ادامه یکی از مخالفان و رقبای سرسخت هواوی یعنی سامسونگ نیز برای تامین قطعات موردنیاز غول چینی موافقت دولت ایالات‌متحده را کسب کرده است. بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، سامسونگ دیسپلی؛ یکی از واحدهای غول فناوری کره‌ای مجوز ادامه عرضه برخی پنل‌های نمایشگر خود به Huawei Technologies را دریافت نموده است.

با این‌حال علیرغم صدور مجوز از سوی دولت ایالات‌متحده هنوز مشخص نیست که آیا سامسونگ دیسپلی قادر به فروش پنل‌های اولد خود به شرکت هواوی خواهد بود یا خیر؛ زیرا سایر شرکت‌های عضو زنجیره تامین نیز بایستی مجوزهای لازم را از دولت آمریکا دریافت نمایند. به‌عنوان مثال ال‌جی دیسپلی؛ یکی از رقبای سامسونگ دیسپلی اخیرا اعلام کرده که برای ادامه روابط تجاری خود با هواوی در کنار سایر شرکت‌ها نیازمند اخذ مجوزهای لازم است.

تمامی شرکت‌های بزرگی که پیش از تشدید ممنوعیت‌های ایالات‌متحده علیه هواوی با این کمپانی چینی روابط تجاری داشتند؛ درخواست خود جهت دریافت مجوز ادامه همکاری با غول چینی را ارائه نموده‌اند. کوالکام، مدیاتک، سونی، سامسونگ الکترونیکس، SK Hynix و Kioxia از جمله این شرکت‌ها به‌شمار می‌روند.

علیرغم اوضاع ناپایدار اخیر میزان درآمدهای هواوی کماکان روبه افزایش است

در نتیجه اعمال ممنوعیت‌های متعدد از سوی دولت آمریکا برخی کسب‌وکارهای هواوی به حالت تعلیق درآمده و سرنوشت آن‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. با این‌حال غول چینی در حرکت روبه جلوی خود کماکان مصمم ظاهر شده است و این موضوع با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژیک و نتایج عملکرد مالی کمپانی کاملا مشهود است. کسب‌وکار اسمارت‌فونی یکی از مشاغل عمده شرکت هواوی به‌شمار می‌رود و علیرغم شرایط ناپایدار ایجاد شده در این حوزه، درآمد کمپانی کماکان مطلوب به‌نظر می‌رسد. این تولیدکننده چینی به تازگی گزارش عملکرد مالی خود برای 3 فصل (9 ماه) نخست سال 2020 را منتشر کرده است.

بر اساس اعلام هواوی درآمد کمپانی در این دوره زمانی به 671.3 میلیارد یوان (بیش از 100 میلیارد دلار) رسید. بر این اساس درآمد کمپانی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 9.9 درصد افزایش یافته است. از جنبه سودآوری نیز کمپانی چینی به سود خالص حدودا 8 درصدی دست یافت. نتایج عملکرد تجاری هواوی طی 9 ماه ابتدایی سال 2020 اساسا انتظارات را برآورده کرده است. این پدیده کاملا جالب‌توجه به‌نظر می‌رسد؛ زیرا پیش‌بینی بسیاری از تحلیل‌گران از ناتوانی هواوی در دستیابی به انتظارات پیشین خود حکایت داشت.

صرفنظر از ممنوعیت‌ها و فشارهای اعمال شده از جانب ایالات‌متحده، شیوع فراگیر بیماری کووید 19 نیز فعالیت‌های تجاری هواوی را با فشاری مضاعف مواجه کرد. در حال حاضر فعالیت‌های تولیدی و تجاری غول چینی با چالش‌های قابل‌توجهی دست‌به‌گریبان است. با این‌حال تولیدکننده چینی با وجود تمامی چالش‌ها همچنان در مسیر پیشرفت گام برمی‌دارد. هواوی اعلام کرده که به جز اجرای تعهدات خود در قبال مشتریان و تامین‌کنندگان هیچ چاره دیگری ندارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH