کمپانی TCL نخستین اسمارت‌فون مجهز به نمایشگر جمع‌شونده در جهان را تولید خواهد کرد

در ابتدای سال جاری و ضمن برگزاری رویداد CES 2020 در ماه ژانویه کمپانی چینی TCL آغازگر گفتگوها در خصوص اسمارت‌فون‌های جمع‌شونده بود. اکنون یک ویدیوی منتشر شده در اینترنت تصاویری از نمونه اولیه چنین اسمارت‌فونی را به معرض نمایش گذاشته است.

این ویدیوی کوتاه نحوه تبدیل شدن اسمارت‌فونی با نمایشگر 4.5 اینچی به گجتی با نمایشگر حداکثر 6.7 اینچی بدون افزایش قابل‌توجه ضخامت دستگاه را نمایش می‌دهد. شرکت TCL مشغول توسعه یک فناوری مبتنی بر نمایشگرهای اولد با ساختار پشتی انعطاف‌پذیر است. کمپانی تولیدکننده اعلام کرده در حال حاضر چنین نمایشگرهایی می‌توانند تا 200 هزار بار بدون مشکل باز و بسته شوند.

تولیدکننده چینی در نمایشگاه IFA اعلام کرد که دستگا‌ه‌های مجهز به چنین نمایشگرهایی تا پایان سال 2020 به بازار عرضه نخواهند شد. با این‌حال راس یانگ؛ موسس و تحلیل‌گر ارشد موسسه‌های DisplaySearch و DSCC در خصوص این ویدیو اظهارنظر کرد. به گفته وی در حال حاضر برای عرضه چنین دستگاه‌هایی یک فضای رقابتی شکل گرفته است. این موضوع بدان معناست که گجت‌های مذکور احتمالا در آینده‌ای نه‌چندان دور روانه بازار خواهد شد. به منظور مشاهده ویدیوی مربوط به نمونه اولیه اسمارت‌فون جمع‌شونده شرکت TCL کافیست اینجا کلیک کنید.

کمپانی TCL در تدارک عرضه اسمارت‌فونی مجهز به دوربین‌های محوشونده است

شرکت TCL اخیرا پتنت مربوط به یک هندست آینده‌نگرانه را به ثبت رسانده است. این محصول از طراحی متمایزی نسبت به کلیه اسمارت‌فون‌های موجود در بازار بهره خواهد برد. نخست اینکه دوربین جلویی دستگاه در قسمت زیرین نمایشگر آن قرار دارد و مورد دوم اینکه دوربین اصلی گوشی در قسمت پشتی آن نیز  از ظاهری نامرئی برخوردار است. بر اساس پیش‌بینی‌ها فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر از اوایل سال آینده در تعداد زیادی از اسمارت‌فون‌ها به‌کار گرفته شود. همچنین نخستین اسمارت‌فون تجاری مجهز به دوربین سلفی زیر نمایشگر با نام ZTE Axon 20 در روز 1 سپتامبر (11 شهریور ماه) امسال معرفی شد.

در قسمت جلویی دستگاه شاهد استقرار نمایشگری بدون هرگونه برش یا حفره هستیم. اگرچه حواشی اطراف نمایشگر با توجه به استانداردهای امروزی کاملا عریض به‌نظر می‌رسند. توضیحات مربوط به پتنت خاطرنشان می‌کند که دوربین سلفی این اسمارت‌فون TCL در زیر نمایشگر آن قرار دارد. اما موضوع به‌مراتب جالب‌تر اینکه محل استقرار دوربین‌ها در پنل پشتی گوشی نیز ظاهری نامرئی دارد. بدنه گوشی در قسمت فوقانی به میزان قابل‌توجهی ضخیم‌تر است؛ موضوعی که احتمالا از استقرار لنزهای مخفی مربوط به سنسورهای دوربین در این قسمت ناشی شده است.

در این مورد هندست مذکور احتمالا از فناوری مشاهده شده در طرح مفهومی OnePlus Concept One یا نمونه مشابه آن استفاده می‌کند. تصاویر این طرح مفهومی در اوایل سال جاری منتشر شد. این گوشی دارای یک قاب پشتی شیشه‌ای با قابلیت تغییر رنگ است و دوربین‌های دستگاه در زمان عدم استفاده از ظاهری نامرئی برخوردار هستند.

در سمت راست بدنه گوشی ثبت شده توسط کمپانی TCL شاهد استقرار دکمه‌ پاور و کلیدهای تنظیم میزان بلندی صدا هستیم. در سمت چپ و قسمت فوقانی دستگاه هیچ دکمه یا درگاهی وجود ندارد. در قسمت تحتانی گوشی نیز صرفا درگاه USB-C قابل رویت است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH