عینک واقعیت افزوده TCL Ray Neo در رویداد MWC 2024 رونمایی شد + ویدیو

با عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل ویژن پرو، توجه بسیاری از شرکت‌ها به این بازار جدید جلب شد. در همین راستا شرکت چینی TCL نیز با حضور در کنگره جهانی موبایل سال 2024 از عینک واقعیت افزوده جدید خود با نام Ray Neo رونمایی کرد.

این عینک از باتری داخلی و طراحی کاملا بی‌سیم برخوردار بوده و کاربران با قرار دادن آن روی صورت، منوهای جالبی را مقابل دیدگان خود مشاهده خواهند کرد. TCL برای این محصول از سیستم‌عامل و رابط کاربری اختصاصی خود موسوم به RayNeo OS بهره گرفته است.

تاچ‌پد تعبیه شده روی دسته سمت راست عینک امکان جابه‌جایی کاربر میان منوهای مختلف را فراهم می‌کند. برای وارد شدن به هر برنامه می‌توان یکبار روی تاچ‌پد ضربه زد. همچنین خروج از برنامه‌ها نیز با دو بار ضربه متوالی روی تاچ‌پد امکان‌پذیر خواهد بود.

ربات هوشمند ChatGPT روی عینک قابل دسترس بوده و کاربران می‌توانند با آن صحبت کنند. ویژگی Translation فرآیند ترجمه مکالمه را به‌صورت همزمان انجام می‌دهد. شفافیت لنزهای عینک موجب می‌شود تا کار کردن با آن در محیط‌های شلوغ یا بسیار روشن تا حدی دشوار باشد. TCL برای حل این مشکل اقدام به عرضه گلس مجزا با رنگ‌آمیزی تیره‌تر نموده است.

این گلس به‌صورت مغناطیسی بر روی عینک قرار می‌گیرد. البته شاید بهتر بود که کمپانی به‌جای استفاده از گلس مجزا امکان کاهش خودکار نور محیط با استفاده از یک دکمه را فراهم می‌کرد.

این محصول با قیمت‌گذاری نه‌چندان ارزان 650 دلاری روانه بازار می‌شود. در نتیجه پرداخت چنین مبلغ هنگفتی برای این محصول نه‌چندان کاربردی احتمالا منطقی به‌نظر نمی‌رسد.

وجود تاچ‌پد روی دسته سمت راست عینک موجب می‌شود تا استفاده از آن برای افراد چپ‌دست چالش‌برانگیز باشد. توسعه‌دهندگان در صورت تمایل به ساخت برنامه برای این عینک بایستی از SDK اختصاصی TCL استفاده کنند. بازی‌هایی مانند Unity به‌صورت پیش‌فرض بر روی عینک نصب شده‌اند؛ اما انجام چنین بازی‌هایی در فضاهای شلوغ نیازمند تمرکز بسیار بالایی خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH