فشن اما باهوش! (بررسی گوشی ال‌جی پرادا 3)

دیگر دیدن گوشی‌های هوشمند برای بسیاری تبدیل به عادت شده است و همان قدری که تا پیش از این به دیدن نمونه‌های جاوا عادت داشتند، حال در ارتباط با نمونه‌های اندرویدی مشاهده می‌شود. بایستی قبول کرد که هوشمندی دیگر یک کلاس اضافه و یا مخصوص افراد عاشق آی‌تی نیست، بلکه یک نیاز برای عامه افراد است.
حالا چرا ما عنوان فشن اما باهوش را انتخاب کردیم؟ فکر نکنید که منظور ما این بوده کسانی که به مد علاقه دارند باهوش نیستند! بلکه منظور این است که غالب مدل‌هایی که با نام برندهای مطرح مد تا به امروز تولید می‌شدند، فاقد سیستم عامل هوشمند بودند و بدین خاطر پرادای ال‌جی، یک نمونه باهوش از نظر ما به حساب می‌آید. ترکیبی که سبب شده تا برند ایتالیایی پرادا، یک ملکه زیبا و هوشمند را پیش روی شما قرار داده باشد! (لطفا آقایان این ملکه را با آن ملکه اشتباه نگیرند!)

طراحی: فشن‌دروید!
روایات درباره طراحی این مدل زیاد است و بوده‌اند کسانی که حتی از ظاهر آن چندان هم خوششان نیامده، اما اگر نظر من را بخواهید، پاسخ می‌دهم که جدا زیباست! در واقع ظاهر و نوع طراحی گوشی به نحوی است که حتی اگر ندانید که محصول یک برند مد است، باز احساسی درونی به شما این نکته را یادآور می‌شود که این گوشی با بقیه متفاوت است. البته این سومین همکاری ال‌جی با این شرکت مطرح ایتالیایی است اما شاید محصول سوم، برترین باشد. طراحی گوشی در کناره‌ها تخت است و سعی شده تا حد امکان از دایره در شکل و شمایل گوشی نیز استفاده شود. حالا چرا دایره؟! دلیلش را که باید از پرادا پرسید اما کلیدهای بالای گوشی که همگی به این شکل هستند، یکی وظیفه خطیر قفل نمایشگر به همراه پاور را بر عهده دارد و دیگری در کمال شگفتگی نقش کلید شاتر را بازی می‌کند. به نظر می‌رسد استفاده از چنین مکان عجیب و غریبی دو دلیل داشته است. اول اینکه پرادا همچنان خواسته علاقه خود را به کلیدهای دایره‌ای حفظ کند و مجبور شده چنین مکانی را انتخاب کند (این دیگه آخر دلیل من در آوردی بود!)، دوم هم اینکه پرادا خواسته متفاوت باشد! و چاره را در تعبیه این کلید در چنین جای عجیبی دانسته و با آنکه من در کل طراحی گوشی را تایید می‌کنم، اما این یک مورد را بهتر است که فاکتور بگیریم زیرا موقع عکاسی متوجه می‌شوید که همیشه یک طراحی زیبا، به منزله استفاده آسان نیست (آدم‌های خوشگل هم ضعف دارند، چه برسه به اینکه فقط یک گوشی هست!). بخش پشتی یک سطح بافت‌دار و خاص است که تا حد زیادی به سلیقه کاربر در پسندیده شدن نیز مربوط است، این نکته را بدین خاطر گفتم که خودم چنین بخشی را پسندیدم اما یکی از دوستانم تا آن را دید، گفت چقدر زشت است! پس نتیجه اخلاقی می‌گیریم که در بخش ظاهر، فقط به چشمان خود اعتماد کنید و نه به حرف‌های ما! (یکی نیست بگه شما که چنین اعتقادی دارید، پس چرا این همه می‌نویسید!)
در هر صورت پرادا به نظر من به قدری قشنگ است که اگر زمانی قصد داشته باشم یک گوشی اندرویدی با هزینه‌ای در حدود قیمت آن را خریداری کنم، به طور یقین محصول ال‌جی را یکی از گزینه‌های مورد نظرم قرار می‌دهم.

نمایشگر: روشن همچون آفتاب!
همین اول اعتراف کنم که آفتاب نامیدن نمایشگر تا حد زیادی غلو دارد اما استفاده از فناوری Nova در ساخت نمایشگر سبب شده تا حداقل در مقابل اکثر مدل‌های بازار نقش یک آفتاب را بازی کند. اندازه نمایشگر 4.3 اینچ است و وضوح تصویر آن نیز 800×480 مگاپیکسل می‌باشد و در یک حرکت بدیع! نسبت ابعاد آن 4:3 انتخاب شده تا کمی تفاوت را در اینجا احساس کنید. رنگ‌بندی منوها و همچنین کیفیت ساخت به گونه‌ای است که در هنگام کار با نمایشگر احساس می‌کنید تصاویر درست در زیر انگشتان دست شما قرار دارند و کاملا نزدیک به سطح به نظر می‌رسند. حال این ویژگی مثبت است یا منفی؟ من که به شخصه آن را کاملا مثبت ارزیابی می‌کنم زیرا در هنگام کار کردن حس خوبی را به کاربر القا کرده و سبب پیوند دادن بهتری با گوشی می‌شود (از الان، پیوندتان مبارک!). روشنایی نمایشگر به بیش از ۸۰۰ نیت می‌رسد که در مقایسه با مدل اولیه مجهز به فناوری نوا، یعنی اپتیموس بلک، در حدود ۱۰۰ نیت افزایش یافته است. البته در بازار نمایشگر با روشنایی بیشتر نیز وجود دارد اما حفظ تناسب امری است که اکثریت قادر به انجام آن نیستند و به دلیل روشنایی بیش از حد، عمق رنگ مشکی بسیار کاهش می‌یابد، امری که پرادا در حفظ تناسب آن بسیار موفق عمل کرده است.

سخت‌افزار: هم فشن هم خشن!
به طور معمول گوشی‌هایی که برای مد و زیبایی ساخته می‌شوند، چندان به مقوله توانایی سخت‌افزاری آن‌ها توجهی نمی‌شود و حتی در دو مدل نمونه قبلی گوشی پرادا، خبری از سیستم عامل نبود. اما این بار از اندروید نسخه 3/2 (قابل ارتقا به ۴) بهره گرفته شده و برای تکمیل شدن این هوشمندی، پرادا به یک پردازنده دو هسته‌ای TI OMAP 4430 با فرکانس کاری یک گیگاهرتز برای هر هسته مجهز شده است. واحد گرافیکی مورد استفاده PowerVR540 است که با آنکه چندان جدید نیست اما قدرت مناسبی دارد.
البته ما تنها به نوشته‌های روی کاغذ اکتفا نمی‌کنیم و به همین خاطر آزمون‌های دشواری را پیش روی پرادا قرار دادیم تا نشان دهیم یک گوشی فشن برای موفقیت، باید خشن هم باشد!

در نخستین مرحله به سراغ بنچمارک پی رفتیم تا ببینیم توانایی محاسبه عدد پی در چه زمانی برای پرادا میسر است. ۵۶۸ میلی ثانیه، پاسخی بود که گوشی در این مرحله به ما داد.

بعد از آن نوبت به امتحان چهار مرحله‌ای Quadrant رسید که نتایج هر مرحله را در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید.

آزمون بعدی را به NenaMark 2 اختصاص دادیم تا توانمندی GPU نیز به آزمایش گرفته شود. متوسط فریم 31.2 در هر ثانیه، پاسخ واحد گرافیکی به ما بود.

حال نوبت به اسمارت بنچ می‌رسد تا واحد پردازشی و گرافیکی در کنار یکدیگر مورد امتحان قرار بگیرند و متوجه شویم آیا با یکدیگر تفاهم دارند یا خیر!

از آنجایی که پرادا یک گوشی فشن و بالطبع کمی نازک نارنجی بود، دیگر گفتیم با آزمون BrowserMark حجت را بر آن تمام کنیم (یعنی اگر فشن نبود چه بلایی می‌خواستیم سرش بیاوریم؟!!). امتیاز به دست آمده ۵۰۲۸۶ نشان از یک عملکرد متوسط در این آزمون داشت.

دوربین: عکس‌های فشن بگیرید!
پرادا به یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با فلاش LED مجهز شده است که البته در تاریکی خیلی زیاد و به خصوص فواصل دور، کمک حال چندانی برای گوشی نیست. خب، انتظار دارید کیفیت عکس‌ها چگونه باشد؟ متوسط؟! خوب؟! خیلی خوب؟! ما گزینه دیگری را به شما معرفی می‌کنیم و آن عنوان عالی است! در واقع کیفیت عکس‌ها از اکثر مدل‌های ۸ مگاپیکسلی موجود بهتر بوده تا یک برگ برنده در بخش دوربین توسط پرادا رو شود. منوها در هنگام عکاسی درست در همان جایی قرار دارد که انتظارش را دارید و تنها در این بین، محل تعبیه کلید شاتر است که کمی تولید دردسر می‌کند و در اکثر مواقع ترجیح خواهید داد تا با همان کلید مجازی عکس خود را بگیرید. جالب است بدانید که حتی برای این کلید حالت نیمه فشردن به منظور تنظیم فوکوس نیز در نظر گرفته نشده و بایستی بیشتر نقش یک مجسمه تزئینی را برای آن در نظر بگیریم!

رنگ‌ها به خوبی در عکس نشان داده شده و عملکرد فوکوس در مواجهه با اجسام نزدیک بسیار خوب است.
با آنکه مقدار f برابر با 2.8 است اما عمق تصاویر همچنان مناسب بوده و رنگ‌ها به صورت واقعی دیده می‌شوند.

در هنگام فیلم‌برداری، خوشبختانه کیفیت خوب همچنان حفظ شده و هیچ افت فریمی را در هنگام گرفتن تصاویر خاطره انگیزه خود مشاهده نخواهید کرد، اما…! اما چی؟ وضوح تصویر به خاطر ابعاد خاص نمایشگر کمی متفاوت است، یعنی در حالت Full HD به جای وضوح 1080×1920 پیکسل، شاهد رقم 540×1920 پیکسل خواهید بود و به همین ترتیب در کیفیت HD نیز این مقوله تکرار خواهد شد. البته، بهتر است به شما دلداری بدهم که تفاوت آن قدری نیست که بخواهد سبب نگرانی و حتی غصه خوردن شما شود! کیفیت در کل بسیار خوب است (چرا نگفتم عالی؟! چون راست گفتم!) و شما را به هیچ عنوان نا امید نخواهد کرد.

سخن پایانی: زیبا زندگی کنید
شاید برخی با دیدن نام ال‌جی با خودشان بگویند: من از ال‌جی خوشم نمی‌آید! یا این برند اصلا گوشی ساز نیست! ولی به شما یک توصیه می‌کنیم، اگر از ظاهر و امکانات پرادا (حداقل بر روی کاغذ) خوشتان آمد، لحظه‌ای در داشتن آن تردید نکنید (به این می‌گویند تعریف زیر پوستی!). پرادا با تلفیق مناسبی از قدرت و طراحی، در کنار قیمت مناسب (با توجه به آنکه نام برند مشهوری چون پرادا بر روی آن است)، می‌تواند تبدیل به باهوش‌ترین وسیله دیجیتالی دنیای مد و فشن شود.

[box type=”info”][poll id=”9″][/box]

لبخند
طراحی فشن و شیک
نمایشگر با کیفیت و درخشان
کیفیت بالای دوربین

اشک
محل تعبیه بد برای کلید شاتر دوربین
عدم استفاده از نسخه ۴ اندروید به صورت پیش فرض

[box type=”info” bg=”25c71c#”]ابعاد: 127.5×69×8.5 میلی‌متر
وزن: 138 گرم
نمایشگر: 4.3 اینچ لمسی با وضوح تصویر 480×800 پیکسل
سیستم عامل: اندروید نسخه 2.3
پردازنده: dual-core 1GHz TIOMAP 4430
دوربین: 8 مگاپیکسل با فلاش LED، فیلم‌برداری HD  با سرعت 30 فریم بر ثانیه
شبکه بی‌سیم: Wi-Fi 802.11 b/g/n
باتری: 1540 میلی‌آمپر[/box]

192 در مورد “فشن اما باهوش! (بررسی گوشی ال‌جی پرادا 3)”

  1. سلام. با توصیه های خوب شما گوشی پرادا رو خریدم. حالا دو تا مشکل تو پیام رسانی دارم
    1. پیامک با طول بیش از 5 پیام اگه باشه وارد حالت mms میشه و بعدم نمیفرسته
    2. گاهی اوقات پیامای با حجم بیش از یه پیام رو دریافت نمیکنه
    لطفا منو راهنمایی کنید. با تشکر فراوان

  2. با سلام
    جناب مهندس چندتا سوال داشتم
    میخواستم اگر میشه کاربرد مفاهیم زیر را برای یک گوشی در حد یک جمله توضیح بدید در واقع می خوام بدونم با این ازمایش ها چه قسمت گوشی را مورد بررسی قرار میدهند
    benchmark pi *linpak *quadrant* glbenchmark *sunspider*browsermark
    با سپاس

  3. مهندس 2 تا سوال کوتاه : با پرادا3 مکالمه تصویری رایتل انجام دادی؟؟؟شدنیه؟؟؟ و اینکه

    بین پرادا3 و هواوی اسند p1 کدومو بگیرم بهتره؟؟ مرسی

    1. پیمان گل‌کار

      اگر P1 را پیدا کردید، آن را بخرید
      ظاهرا مکالمه تصویری را به درستی انجام نمی‌ده
      »»»اگر به دنبال یک مشاوره خوب و دقیق هستید، پیشنهاد می‌کنم به انجمن آی‌تی‌رسان بپیوندید: http://forum.itresan.com«««

  4. سلام خدمت شما.موقع شارژکردن گوشی باید حتما بعد شارژ کامل سریع از شارژر جدا بشه اگه بعضی وقتا چند ساعت بیشتر البته ناخواسته مثلا شب تا صبح تو شارژ باشه عیبی نداره؟

  5. سلام.ببخشید موقع فیلم برداری گوشی به شدت داغ میکنه به طوری که بعد 7 دقیقه خودش پیام میده که خیلی داغ کرده اگه بعد ازینکه این پیامو میده باز هم به فیلم گرفتن ادامه بدیم واسه گوشی مشکلی پیش نمیاد چون بدجور به شدت داغ میشه؟؟؟؟

    1. پیمان گل‌کار

      اگر خودش چنین پیغامی می‌ده، پس بهتره فیلم‌برداری را ادامه ندین!
      »»»اگر به دنبال یک مشاوره خوب و دقیق هستید، پیشنهاد می‌کنم به انجمن آی‌تی‌رسان بپیوندید: http://forum.itresan.com«««

    1. پیمان گل‌کار

      تقریبا در یک حد هستند!
      واحد گرافیکی اکسپریا پی شاید کمی بچربه!

      »»»اگر به دنبال یک مشاوره خوب و دقیق هستید، پیشنهاد می‌کنم به انجمن آی‌تی‌رسان بپیوندید: http://forum.itresan.com«««

  6. البته من از شکل ظاهری گوشی هوآوی خیلی خوشم میاد نظرتون درباره گوشی های هوآوی چیه؟ به نظر شما کیفیتش خوبه؟

      1. مدل G600 رو انتخاب کردم به نظر شما چطوره؟ پرادا از ظاهرش خیلی خوشم نمیاد اچ تی سی ایکس ای هم خوشم میاد .میشه لطفا نظرتون رو بگین؟

        1. پیمان گل‌کار

          گوشی خوبیه به شرطی که دنبال بازی‌های اچ‌دی یا تماشای آن نباشید!

          »»»اگر به دنبال یک مشاوره خوب و دقیق هستید، پیشنهاد می‌کنم به انجمن آی‌تی‌رسان بپیوندید: http://forum.itresan.com«««

      2. سلام من رفتم پرادا بخرم گفتن قطعاتش پیدا نمیشه حتی برچسب روی گوشی هم پیدا نمیکنی نظرتون چیه؟

        1. پیمان گل‌کار

          برچسب که به سایز نمایشگر بستگی داره نه مدل گوشی!!
          با گارانتی اصلی بگیرید و خیالتون از تامین قطعاتش آسوده باشه
          »»»اگر به دنبال یک مشاوره خوب و دقیق هستید، پیشنهاد می‌کنم به انجمن آی‌تی‌رسان بپیوندید: http://forum.itresan.com«««

  7. یکی کمک کنه من یه گوشی خوب میخوام با قیمت 900 تا یک میلیون تومن میخوام صفحش بزرگ باشه و کیفیت عکس خوبی داشته باشه شما چی پیشنهاد میکنید؟

  8. استفاده شخصی خودم رو از این گوشی براتون میگم
    من تقریبا 2 ماهی میشه که این دستگاه رو خریدم
    تنها مشکل این گوشی باطریشه بلاخره فشن و چیزی نمیخوره زودم انرژیش تموم میشه :دی
    اونم روزی یک بار یا بعضی وقتا 2 بار میزنمش شارژ
    حالا بگذریم
    امروز که رایتل انداختم داخلش فهمیدم نمیشه مکالمه تصویری باهاش انجام داد
    ولی خوب خدا اسکایپ و اوووو رو نگه داره واسمون
    میگم دیگه هیچ ایرادی نداره و خیلی هم عالی
    یککککککککک
    با تشکر از پیمان عزیز برای برسی تخصصی این دستگاه
    راستی اندرویدش رو هم به 4.0.4 ارتقا دادم

  9. سلام آقای گلکار
    من بین prada و xperia p موندم کدوم بخرم.راجبشون هم خیلی تحقیق کردم.
    اگه شما باشید کدوم می خرید.(sensation xe داشتم خوشم نیومد فروختم).

  10. مشکل تم به راحتی توسط برنامه ی گو لانچر و سایر برنامه های مشابه حل میشه و کسانی که تم پیش فرض گوشی که سیاه سفیده دل زدشون میکنه میتونن با این برنامه ها از تم های رنگی زیادی استفاده کنند.

  11. سلام وب بسیار پر محتوای دارید .
    خیلی ممنونم از سایتتون .
    من یه سوالی داشتم بین 2 گوشی هوآوی جی 600 و ال جی پرادا 3 کدوم از نظر شما بخرم ؟ چون حرف شما اوکی میشم ؟
    لطفاااا هر چه سریعتر پاسخخ دهید … مرسی . منتظر جوابمممم

  12. با سلام چطوری میشه این گوشی را آپدیت کرد.بایستی از طریق اینترنت باشه یانمایندگی آپدیت می کنه .واقعیش من تازه گوشی رو گرفتم اولین گوشی اندرویدی منه چیز زیادی بلد نیستم از دوستان خواهش میکنم کمکم کنن ان ایمیل منه hojat_1294@yahoo.com با تشکر از همه دوستان به خصوص آقای گلکار عزیز که با راهنمائی ها و صبر حوصله بسیار خدمتی به آی تی دوستان میکنند.

  13. سلام بین گوشی های ال جی پرادا و اپتیموس ها توی رنج قیمت 900 پیشنهاد شما چیه؟ممنون میشم راهنمایی کنید.فقط کیفیت دوربین و نازک بودن گوشی هم برام مهمه

    1. پیمان گل‌کار

      همون پرادا بهترین آپشن است و بهترین در سری اپتیموس به L9‌ می‌رسه که قیمتش ۱ میلیونه!

  14. سلام از گوشی پرادا بسیار راضی ام. فقط یکم میزان نگهداری باتریش کمه که خب نسبت به بقیه مزایاش باید نادیده گرفته بشه.فقط یه سوال دارم
    من تم مشکیشو الان از حالت دیفالت برداشتم چه طوری میتونم بر گردونم رو همون حالت تم مشکی رنگ فابریک خود پرادا؟؟؟ ممنون میشم پاسخ بدید که باید چی کار کنم .

  15. امیررضا حمیدی نیا

    سلام آقای گل کار
    اگه شما بودین بین پرادا و اکسپریا پی کدومو انتخاب میکردین…
    چون واقعا موندم و همه ته دلمو خالی میکنن که ال جی خوب نیست…
    بازم به نظر شما گوشی خوب تو این قیمت چی هست؟؟؟
    ممنون

    1. اقا عمو من پرادا داره من که دیدم هر چی روش نصب کنی هنگ نمیکنه من هم اگه خدا بخواد تا دو ماه دیگه یکی میگیرم . اقا به حرف دیگران کار نداشته باش اونا از گوشی سر در نمیارن این گوشی محشره حرف نداره عالیههههههههههههههههههههههه!

  16. سلام و خسته نباشید. من تو تنظیمات این گوشی که میرم یه 4 گیگ حافظه داخلی و یه 2 گیگ sd cart نشون میده مگه گوشی نباید فقط یک حافظه داشته باشه؟ و اینکه برنامه ها رو روی کدوم حافظه نصب کنم بهتره؟ راستی گوشی من روش یه محافظ صفحه پیش فرض داشت!!! همشون همینطوره؟؟

  17. راستی دوستان کسی تونسته با این گوشی به. نیم باز وصل شه اگه تونسته ما رو هم یه راهنمایی کنه

  18. دوستانی که میخوان این گوشی رو بخرن حتما باهاش کار کنن یعنی دستش بگیرن چون به خاطر طراحی تم مشکیش شاید ش بعدا پشیمون بشن. در ضمن باطریش زور بزنه یه روز نگه دازه البته از 1500میلی امپر بیشتر از این نباید. انتظار داشت
    راستی اقا پیمان من وقتی با گوشی بازی سنگین میکنم به شدت داغ میکنه جوری که بالای گوشی حتی ال سی دی هم داغ میشه خواستم ببینم مشکلی پیش نمیاد اگه داغ کنه؟

  19. این گوشی را از دیجی کالا خریدم وقتی از پکش خارج کردم روشنش کردم آرم پرادو بالا اومد اما نرم افزارهاش اجرا نشد و در حالت آرم موند . فرستادمش دیجی کالا خبری نشده به نظر شما ایراد سخت افزاری داره یا نرم افزاری .ازنظر گارنتی تعویضش میکنن یا تعمیر میشه؟خیلی ناراحتم گوشی زیبائی نتونستم استفادش کنم!

  20. سلام دوستان. نمیدونم بعضی از شماها چه انتظاری از باتری این گوشی دارید!!!من همین الان با استفاده معمولی که داشتم سه روز کامل هست گوشیم شارژ نگه داشته الانم 20 درصد باقی مونده هم آهنگ گوش دادم هم وبگردی کردم هم اس ام اسو تماس داشتم.یا بعضی از دوستان نگران 8 ساعت شارژ اولیه هستن که متوجه شدن نیازی نبوده خود من این کارو اول کرده بودم.من چند تا گوشی دیگه هم داشتم ولی از نظر شارژدهی کاملا ازش راضی هستم وهیچ مشکلی از لحاظ باتری نمیبینم.
    موفق باشین

  21. سلام میخواستم بدونم برای این گوشی اندروید رسمی اومده یا اندروید کاستوم خود نمایندگی اندروید 4داره یا من خودم میتونم بدم بیرون واسم اندروید 4بریزن

  22. یه مشکلی که من با پرادا دارم فیلمبرداریش هست که چه تو اچ دی و چه فول اچ دی فریم ها جمع میشه و صدای ناهنجاری تو برخی قسمت های قطعه ضبط شده با دوربین ایجاد میشه

  23. با سلام

    میخواستم بدونم با هندزفری سیمی خود گوشی امکان تعویض آهنگ وجود داره یا نه؟ اگه یه عکس بگذلرید ممنون میشم.

    1. خوب معلوم هست که l9بهتره وباید 300 دیگه بزاری روش
      ولی بین prada , xperia p به نظر من پرادا را به پی ترجیح میدم

  24. سلام. به نظر شما آپدیت 4.1 هم براش میاد؟و اینکه میگن باطریش بصورت خیلی عجیب زود تموم میشه درسته؟

      1. خیلی ممنون از راهنماییهاتون.من دیروز این گوشی رو خریدم.فقط اینکه فروشنده به من گفت 8 ساعت شارژ اولیه میخواد. منم گذاشتم تو شارژ ولی بعد فهمیدکه اشتباه میگفته. الان امکان داره باتری مشکل پیدا کرده باشه؟

    1. به نظر من پرادا بگیرید.چون خود من هم بین ایندو شک داشتم که در اخر پرادا رو گرفتم.
      فقط از نظر سی پی یو بهتون بگم که در ال 7 از cortex a5 استفاده شده طبق یکی از مقالات همین سایت ضعیفترین پردازنده اعلام شده بود ولی پرادا cortex a9 هست که در رتبه سوم قرار داره.
      برای اطلاع کامل از امکانات این دو گوشی به سایت digikala.com برید و کلیه مشخصات رو باهم مقایسه کنید و نظرات افراد رو در موردشون بخونید

  25. سلام ممنون دوست عزیز وآقای گل کار..بله مشکل از گوشی نبود خیلی نگران شده بودم. متوجه شدم پورت هندزفری خیلی سفت بود و هندزفری تا آخرش کامل جا نمیخورد.چند تا سوال دیگه داشتم. 1_اگه به اندرویید 4 آپدیت بشه درسته که حالت زوم فیلم برداری فعال میشه؟ 2_اگه به اندرویید 4 آپدیت بشه گارانتی که داره باطل میشه؟ 3_صدای فلاش عکاسی چجوری قطع میشه که بدون صدا عکس بگیره؟
    با تشکر قبلی از پاسخگویی شما.

    1. پیمان گل‌کار

      اگر با آپدیت رسمی انجام بشه، گارانتی غیر فعال نخواهد شد. برای دوربین هم احتمالش هست اما باید ببینید ال‌جی چه قابلیت‌هایی را اضافه کرده
      صدا هم در تنظیمات وجود داره که باید بر گزینه مربوطه را فعال کنید

  26. سلام آقای گلکار خسته نباشید از توضیحات عالیتون درمورد این گوشی سپاسگذارم.من این گوشی رو خریدم درمورد دوربین فیلم برداریش سوالی از خدمتتون داشتم.دوربین فیلم برداریش یک سری تنظیمات خاص داره که قبل از شروع فیلم برداری تنظیم میشه ولی به محض شروع شدن فیلم برداری دیگه به اون تنظیمات دسترسی ندارم یعنی مثلا قبل شروع فیلم گرفتن میشه زوم شدنشو عقب جلو کرد ولی با شروع اون مثلا دیگه نمیشه زوم کرد وبه همون حالتی که اول تنظیم شده فیلم میگیره. میخواستم بدونم این گوشی خودش همینجوری هست یا دلیل دیگه ای داره که من نمیدونم.؟!

  27. امیر احسان

    سلام. من این گوشی رو خریدم
    حالا از کجا باید بفهمم که گوشیم اصلیه؟
    راستی به سایت زیر هم رفتم ولی منویسه : به نظر میاد که اطلاعات درست باشه و اطلاعاتی از گوشی شما موجود نیست.
    ولی در توضیحات بعضی سایتا نوشته تا مدل و کشور سازنده رو نشون میده
    http://www.numberingplans.com
    لطفا راهنماییم کنید
    شماره سریالش اینه: 1-135984-04-359798
    برا یه گوشی دیگه تو این سایت امتحان کردم که اطلاعاتشو اورد

    1. محمد جهانی

      دوست عزیز مدل گوشیتون چیه؟ دارم بررسی میکنم تو سایتا اما برای پشتیبانی سونی بفرستین،مطمئنا جواب میگیرن

  28. سلام.با توجه به اینکه سی پی یو g600 روی کاغذ 1.2 و prada سی پی یوش 1 هستش پس چرا prada تو بازی بهتر عمل میکنه؟! g600 قوی تر نیست؟

  29. گارانتی یاس داره با گارانتی پاناتل که میگین فرق داره به نظر شما این مشکلش با گارانتی که داره حل میشه با توجه به اینکه شهرستان ما فکر نمی کنم نمایندگی ال جی داشته باشه

  30. امیر احسان

    سلام.سال نو مبارک
    با توصیه های خوب شما این گوشی رو خریدم. حالا یه سوال داشتم.
    میخواستم بدونم صفحه این گوشی ضد خش هست یا اینکه باید بهش برچسبهای ضدخش بچسبونیم

  31. ممنون آقای گل کار که پاسخ دادید ولی من همین کارو میکنم هندز فری رو که به گوشی وصل میکنم صدا باز هم از طریق خود گوشی پخش میشه و به هندز فری منتقل نمیشه مدل سیمی هم که فرمودین داخل جعبه نبود به جز هندز فری وشارژر وکابل یو اس بی. من 29 اسفند گوشیمو خریدم به نظر شما مشکل از خود گوشیه یا هندز فری ؟ آخه من با هندز فری دیگه هم که بهش وصل میکنم بازم صداش قطع نمیشه واز هندز فری نمیاد؟؟؟اگه لطف کنین منو راهنمایی کنین واقعا ممنون میشم.

    1. پیمان گل‌کار

      اگر با هندزفری دیگری هم اینطور است، احتمال زیاد مشکل از گوشی است
      بهتره به نمایندگی نشانش دهید

    2. سلام فریبا من هم ال جی پرادا دارم اوایل فکر میکردم که هندزفری مشکل داره اما هیچ مشکلی نیست فقط باید هندزفری رو تا اخر فشار بدی به داخل پورت
      تا اخر
      به همین سادگی

  32. با سلام خدمت شما آقای گلکار اگه میشه لطف کنید بفرمایید فرق هندز فری و هدفون چیه وقسمت جک گوشی که بالای اون هست ودرست برای هندز فری که داخل بسته بوده جا میخوره واسه چیه و هدفون که میگید هم باید داخل جعبه باشه قسمت هدفون که پایینه که یه سوراخ خیلی ریزه که هندزفری داخلش نمیره من قبلا نوکیا داشتم نمیدونم شاید من وارد نیستم چون قبلا با گوشی نوکیام که هندز فری رو وصل میکردم به همون جایی که گفته جک گوشی صدا از گوشی قطع میشد واز هندزفری میومد ولی با این گوشی نمیدونم چطوریه ممنون میشم اگه محبت کنین راهنمایی کنین.

    1. پیمان گل‌کار

      هندزفری را به طور ساده می‌توان هدفونی گفت که قابلیت مکالمه هم داره! البته به طور معمول مدل‌های سیمی که استریو هم هستند داخل جعبه قرار می‌گیرند
      تنظیمات خاصی هم ندارند و بایستی به محض وصل شدن به گوشی، صدا قطع شده و شما تنها از طریق آن صدا را بشونید. برخی از مدل‌ها نیز در ابتدا سوال می‌پرسند که به چه منظور هندزفری (یا هدفون) را وصل کرده‌اید

  33. با سلام خدمت همه دوستان من دوروزه این گوشی رو خریدم واقعا بی نظیره فقط سوالی داشتم نمیدونم من هندزفری رو که قسمت جک گوشی وصل میکنم صدا از خود گوشی پخش میشه و از داخل گوشی هندزفری نمیاد مشکلش چیه نکته خاصی غیر از بقیه گوشیا داره که من نمیدونم؟؟؟؟اگه لطف کنین سریع پاسخ بدین واقعا ممنون میشم.

  34. آقا با فرستادن عکس یا اتچ کردن تو ایمیل و یا تو اینستا گرم پستم failed میشه چه دلیلی میتونه داشته باشه

  35. با سپاس از سایت خوبتون، وقتی تو پرادا می خوایم موزیک گوش کنیم یا فیلمی ببینیم یا بطور کلی وقتی اسپیکر گوشی می خواد به صدا در بیاد یه صدای پس زمینه مثل صدای موج رادیویی تولید می کنه، به نظرتون علتش چی میتونه باشه؟
    ممنون میشم جواب بدید

      1. ممنونم، این نکته رو اضافه می کنم آقای گل کار که همین که گوشی میخواد از اسپیکرش استفاده کنه قبلش یه جور آلارم می ده بعد اسپیکر شروع به کار می کنه، وقتی هم که کارش تموم میشه یه آلارم می ده و اسپیکر خاموش میشه، با توجه به اینکه گوشی رو ۲ روز میشه که خریدم آیا واقعا امکان داره اسپیکرش خراب شده باشه ؟ و اینکه آیا
        این مورد جزء گارانتی(ماناتل) محسوب میشه؟

  36. سلام

    تو تنظیمات خود SMS چیزی پیدا نکردم اگه لطف کنید میشه بهتر راهنمایی میکند

    گوشیای قبلیم که اندروید بود تو تنظیمات گوشی یه قسمت واسه تغییر SMS داشت ولی تو این گوشی فقط میشه صداهای خود گوشی رو گذاشت رو صدای SMSبه دلخواه فقط میشه آهنگ زنگ رو عوض کرد نه اس ام اس

  37. سلام دوست عریز

    یه سوال داشتم صدای اس ام اس این گوشی چه جوری عوض میشه صدای زنگ عوض میشه ولی قسمتی واسه SMS نداره میشه راهنمایی کنیم
    ممنون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH