افزایش کارمزد خدمات بانکی از ابتدای آذرماه

بانک مرکزی، کارمزدهای جدید خدمات بانکی و خدمات الکترونیکی بانک‌های کشور را به آن‌ها ابلاغ کرد. براساس این ابلاغیه، کارمزدهای جدید سقف میزان نرخ قابل وصول از کاربران خواهد بود و بانک‌ها نمی‌توانند کارمزد بیشتری را برای خدمات خود دریافت کنند. همچنین موسسات اعتباری غیربانکی به جهت ایجاد فضای رقابتی می‌توانند تا سقف 30 درصد از مبلغ کارمزد را دریافت نکنند و برای افراد تحت پوشش بهزیستی، مستمری‌بگیران و مددجویان کمیته امداد، تمام مبلغ کامزد را ببخشند. تعرفه جدید کارمزدها از ابتدای آذرماه توسط بانک‌ها اجرا می‌شود.

براساس مصوبه جدید بانک مرکزی، کارمزد صدور کارت بانکی مغناطیسی از 2 هزار و 300 تومان به 3 هزار تومان افزایش می‌یابد، همچنین صدور کارت بانکی هوشمند نیز از 5 هزار تومان به 6 هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد. در حال حاضر برای انتقال یک میلیون تومان به صورت کارت به کارت در شبکه شتاب، 500 تومان کارمزد دریافت می‌شود، این کارمزد به ازای افزایش هر یک میلیون تومان مبلغ کارت به کارت، 200 تومان افزایش خواهد داشت. اما از ابتدای آذرماه به ازای یک میلیون تومان کارت به کارت در شبکه شتاب، 600 تومان کارمزد دریافت می‌شود، به ازای هر یک میلیون تومان افزایش مبلغ کارت به کارت نیز، 240 تومان به نرخ کارمزد اضافه می‌شود.

بانک مرکزی اعلام کرد که ابتدای ماه آذر، خدمات پایا و ساتنا که تاکنون نرخ کارمزد مشخصی نداشتند، طبق تعرفه جدید کارمزد خواهند داشت، به این ترتیب برای انتقال وجه بین بانکی پایا، یک صدم مبلغ تراکنش با حداقل 200 تومان و حداکثر 2 هزار و 500 تومان و برای انتقال به صورت دستور پرداخت گروهی به ازای هز واریز، مبلغ 100 تومان کارمزد دریافت می‌شود. کارمزد انتقال وجه بین بانکی ساتنا نیز 2 صدم درصد مبلغ تراکنش تا سقف 2 هزار و 500 تومان تعریف شده است.

بر اساس کارمزدهای جدید، بانک‌ها در مجموع حدودا هزار و 500 میلیارد تومان درآمد اضافی خواهند داشت!

 

3 در مورد “افزایش کارمزد خدمات بانکی از ابتدای آذرماه”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH