آی‌فون‌های اپل مجهز به پنل اولد انعطاف‌پذیر در سال 2021 تولید خواهند شد

در نخستین ماه‌های سال 2020 بازار جهانی اسمارت‌فون بنا بر دلایل واضحی با مشکلات فراوان مواجه شد. با این‌حال انتشار گزارشات مالی شرکت‌ها برای 3 ماهه سوم سال 2020 نشان می‌دهد که روند بهبود اوضاع هم‌اکنون آغاز شده است. بر اساس پیش‌بینی‌ها موج مثبت ایجاد شده برای 3 ماهه چهارم سال 2020 نیز ادامه خواهد یافت؛ حتی اگر برخی کشورهای اروپایی با تبعات ناشی از موج دوم شیوع بیماری کووید 19 مواجه شوند. در سال 2021 بازار اسمارت‌فون احتمالا روندی صعودی را طی خواهد کرد؛ خصوصا اگر موفقیت واکسن آزمایشی کرونا طی ماه‌های آینده به اثبات برسد. در 3 ماهه سوم سال 2020 شرکت اپل به‌دلیل تغییر زمان عرضه گوشی‌های سری آی‌فون 12 و عرضه آن‌ها در 3 ماهه چهارم سال تا حدودی جایگاه خود را از دست داد. تحلیل‌گران انتظار دارند که در ماه‌های آینده غول کوپرتینویی موقعیت خود را مجددا احیاء نماید. بعلاوه گزارشات نشان می‌دهند که در سال 2021 نیمی از اسمارت‌فون‌های مجهز به پنل اولد انعطاف‌پذیر توسط شرکت اپل تولید خواهند شد. مشاهده آی‌فون‌های مجهز به نمایشگر اولد انعطاف‌پذیر حقیقتا جالب‌توجه خواهد بود؛ خصوصا با این ذهنیت که کمپانی پس از سالیان بسیار طولانی به استفاده از پنل‌های اولد روی آورده است.

در سال 2021 شرکت اپل 160 میلیون دستگاه گوشی آی‌فون با پنل‌های اولد انعطاف‌پذیر را عرضه خواهد کرد

بر اساس گزارش وبسایت TheElec و به نقل از شرکت تحقیقاتی Stone Partners فروش جهانی اسمارت‌فون در سال 2021 به رکورد کلی 1.39 میلیارد دستگاه خواهد رسید. این در حالیست که تعداد کل هندست‌های فروخته شده طی سال 2020 برابر با 1.265 میلیارد واحد خواهد بود. در این میان تعداد اسمارت‌فون‌های مجهز به پنل‌های LCD و اولد به‌ترتیب برابر با 793 و 597 میلیون دستگاه خواهد بود. گجت‌های دارای نمایشگرهای اولد شامل انواع مجهز به پنل‌های اولد سخت و معمولی و دستگاه‌های مجهز به پنل‌های انعطاف‌پذیر هستند.

در ادامه این گزارش خاطرنشان شده است که طی سال آینده تقریبا 315 میلیون دستگاه اسمارت‌فون از پنل‌های اولد انعطاف‌پذیر بهره‌برداری خواهند کرد. این رقم در مقایسه با پیش‌بینی فروش 207 میلیون واحدی هندست‌های مذکور طی سال جاری حدودا 52 درصد بیش‌تر است. بر اساس گزارشات در سال 2021 شرکت اپل تعداد 160 میلیون دستگاه آی‌فون مجهز به پنل اولد را عرضه خواهد کرد. این رقم در مقایسه با برآورد 90 میلیون دستگاهی پیشین جهش 80 درصدی را نشان می‌دهد. موضوع جالب‌توجه اینکه این رقم بیش از نصف مجموع فروش اسمارت‌فون‌های مجهز به نمایشگرهای اولد انعطاف‌پذیر است.

گزارش اخیر خاطرنشان می‌کند که به‌کارگیری نمایشگرهای اولد انعطاف‌پذیر برای گوشی‌های آی‌فون در سال 2021 موجب می‌شود تا میزان فروش پنل‌های اولد انعطاف‌پذیر برای نخستین بار از صفحات اولد سخت و معمولی پیشی بگیرد. شرکت اپل نخستین بار در سال 2015 از پنل‌های اولد در گجت پوشیدنی اپل واچ خود استفاده کرد. در ادامه با عرضه گوشی آی‌فون X در سال 2017 این فناوری به دنیای هندست‌های اپل نیز وارد شد.

سامسونگ و کمپانی‌های تولیدکننده چینی نیز به ادامه روند روبه جلو بازار کمک خواهند کرد

سایر کمپانی‌ها نظیر سامسونگ و هواوی نیز به افزایش تنوع هندست‌های دارای پنل‌های اولد انعطاف‌پذیر کمک خواهند کرد. بر اساس اعلام گزارش در سال آینده این 2 غول دنیای فناوری به‌ترتیب 90 و 8 میلیون دستگاه اسمارت‌فون مجهز به پنل اولد انعطاف‌پذیر را تولید خواهند کرد. همان‌طور که متوجه شده‌اید؛ میان آمار فروش تولیدات سامسونگ و هواوی اختلاف فاحشی به چشم می‌خورد. ممنوعیت‌های دولت آمریکا علیه هواوی موجب از دست رفتن جایگاه شرکت چینی در بازار و تضعیف قدرت آن شده است. اکنون خلاء 50 تا 60 میلیون دستگاهی هندست‌های هواوی مجهز به پنل اولد انعطاف‌پذیر توسط سایر رقبای چینی این برند پر خواهد شد. برای مثال شرکت‌های شیائومی و اوپو حدودا 18 میلیون دستگاه اسمارت‌فون با پنل‌های اولد انعطاف‌پذیر را تولید خواهند کرد. همچنین تا سال 2021 میزان فروش این هندست‌ها توسط شرکت ویوو نیز احتمالا به رقم 12 میلیون دستگاه خواهد رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH