حجم تبادلات در شبکه شاد به 315 گیگابایت ‌در ‌ثانیه افزایش یافته است!

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست شورای معاونین اعلام کرد: حجم تبادلات در شبکه شاد رشد داشته و به 315 گیگابایت‌ در ‌ثانیه افزایش پیدا کرده است. در همین حال استفاده از پیام‌رسان‌های دیگر کاهش پیدا کرده و این نشان می‌دهد که توانستیم دانش آموزان را به سمت اینترنت پاک هدایت کنیم.

حاجی میرزایی با اشاره به اهداف این وزارتخانه برای عرضه اینترنت پاک به دانش آموزان گفت: ما به نگرانی والدین در خصوص حضور فرزندانشان در فضای اینترنت واقف هستیم، خطر فضای مجازی یک خطر جدی است، ما برنامه داشتیم تا سیمکارت‌های ویژه‌ای را عرضه کنیم اما این طرح با مشکل فنی رو به رو شد که به دنبال رفع آن هستیم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص زمان کلاس‌های آنلاین در اپلیکیشن شاد اعلام کرد: برنامه‌های آموزشی به طور معمول توسط معاونین آموزشی تدوین می‌شود. در حال حاضر مدت زمان کلاس حضوری 35 دقیقه است و زمان کلاس مجازی نیز نمی‌تواند بیش از این باشد. کلاس‌های شبکه شاد برای دانش آموزان دوره ابتدایی و دبیرستان میان 25 تا 35 دقیقه در نظر گرفته شده، همچنین بین کلاس‌ها باید استراحت داده شود، حضور مستمر دانش آموز در فضای مجازی مورد نظر ما نیست.

حاجی میرزایی در پاسخ سوالی در مورد ایرادات شبکه شاد در ساعاتی از روز اعلام کرد: ترافیک استفاده از شبکه شاد بسیار بالاست، به همین منظور برخی از کلاس‌ها صبح و برخی دیگر بعد از ظهر برگزار می‌شود. برنامه داریم تا ظرفیت شبکه شاد را افزایش دهیم تا دیگر با چنین مشکلاتی رو به رو نشویم، همچنین ابزارهای نظارتی برای مدیران و معلمان را نیز ارتقاء خواهیم داد تا مشکلات این شبکه برطرف شود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH