موزیلا فایرفاکس 29 با رابط کاربری جدید از راه رسید! (به همراه آموزش آپدیت کردن)

mozila-3

امروز نسخه جدید نرم‌افزار موزیلا فایرفاکس برای اسمارت‌فون‌ها و کامپیوتر‌ها از راه رسید. در این نسخه رابط کاربری اسمارت فون‌ها چندان تغییر نکرده است و فقط برخی ویژگی‌های جدید به آن اضافه شده است، اما نسخه 29 موزیلا برای کامپیوتر دچار تغییرات فراوانی شده و دارای یک رابط کاربری جدید است. در این ورژن نوار تب تقریبا شبیه به نوار تب مرورگر کروم شرکت گوگل که ساختاری هرمی شکل دارد، شده است. یکی از ویژگی‌های جالب این رابط کاربری این است که تبی که شما بر روی آن هستید، برجسته است و بقیه تب‌ها با پس زمینه مخلوط و هم سطح هستند.

موزیلا در بخش نوارهای آدرس و جستجو به صورت مجزا عمل کرده است و تقریبا یک طراحی اختصاصی دارد اما باز هم دکمه منو مانند کروم به صورتی کشویی طراحی شده است. در این بخش همان تنظیمات قبلی است و همچنین امکان کشیدن و حذف آیتم‌ها برای دسترسی سریع وجود دارد.

در نسخه 29 فایرفاکس همگام‌سازی با سایر دستگاه‌ها بهبود یافته و به آسانی صفحه‌های علامت گذاشته شده، پسورد‌ها و تاریخچه بین دستگاه‌های شما همگام سازی ‌می‌شوند.

موزیلا بر روی صفحه سایت خود یک بخش قرار داده است که به کمک آن تعداد کاربرانی که به وسیله به روز رسانی خودکار و یا دستی به این نسخه صعود کرده‌اند، مشخص می‌شود و برای خود یک جامع آماری ساخته است. شما می‌تونید اطلاعات بیشتری در این باره را بر روی وبلاگ موزیلا مطالعه کنید.

mozila-4

برای آپدیت این مرورگر به دو روش می‌توانید عمل کنید:

1- مراجعه به سایت موزیلا و دانلود این مرورگر.

2- اگر این مرورگر را بر روی کامپیوتر خود به صورت نصب شده دارید، آن را اجرا کنید، در نوار ابزار بر روی کلید Help کلیک کرده و در بخش کشویی باز شده بر روی About Firefox کلیک کنید. در این بخش اگر نرم افزار شما نسخه پایین‌تر از 29 باشد، به صورت خودکار آپدیت شروع می‌شود.

mozila-1

بعد از آپدیت مرورگر موزیلا در کامپیوتر، این نرم افزار ویژگی‌ خود را به این گونه معرفی می‌کند: این نسخه سریع ترین و قابل انعطاف‌ترین نسخه از ورژن‌های موزیلاست.

mozila-2

8 در مورد “موزیلا فایرفاکس 29 با رابط کاربری جدید از راه رسید! (به همراه آموزش آپدیت کردن)”

  1. با جرات میشه گفت فایرفاکس بهترین مرورگر هست

    اما نسخه جدید آیا امکانات نسخه قبل رو داره ؟
    برای ما برنامه نویسا خیلی بدرد میخورد
    Inspect elements و page direction و سایر امکانات نسل پیش ….

  2. واقعا گوگول کروم بدترین مرور گر بوده تا حالا …. همش کرش میکنه . چند تا تب باز میکنی صفحه ابی مرگ میاد و سیستم ری استارد میشه .
    به نظرم opera اخرین نخسش یعنی 12.16 بهترین مرور گر بوده تا حالا .

    این گوگل کروم اپرا رو هم به گند کشید و همچنین فایر فوکس رو ….یعنی به اجبار باید گوگل کروم نصب کرد .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH