پنل‌های مینی LED مدل‌های آینده آی‌پد پرو اپل توسط شرکت ال‌جی تولید خواهند شد

بر اساس یک گزارش جدید شرکت ال‌جی دیسپلی مسئولیت تامین پنل‌های مینی LED موردنیاز اپل را برعهده خواهد گرفت. تولیدکننده آمریکایی از این پنل‌ها برای دستگا‌ه‌های آی‌پد پرو نسل آینده خود استفاده خواهد کرد. بعلاوه سامسونگ الکترونیکس نیز قصد دارد تا تلویزیون‌های مجهز به پنل‌های مینی LED خود را در سال 2021 عرضه نماید؛ پدیده‌ای که زمینه تبدیل شدن کمپانی کره‌ای به تامین‌کننده نمایشگرهای مینی LED را فراهم می‌کند.

بر اساس اخبار جدید اکنون اپل برای نخستین بار از پنل‌هایی با نور پس‌زمینه مینی LED استفاده خواهد کرد. این پنل‌ها نخستین بار در دستگاه‌های آی‌پد و سپس در سایر محصولات کمپانی از جمله مک‌بوک‌ها و کامپیوترهای آی‌مک به‌کار گرفته خواهند شد.

بر اساس اعلام منابع صنعتی نزدیک نمایشگرهای مینی LED مورد استفاده در تبلت‌ها و تلویزیون‌ها در سال 2021 به محبوبیت دست خواهند یافت. با این‌حال استفاده از آن‌ها در پنل‌های مانیتور کماکان به میزان بسیار ناچیز و کمتر از 1 درصد خواهد بود.

نمایشگرهای مینی LED گران‌قیمت هستند

هزینه بالای تولید پنل‌های مینی LED برای کمپانی‌های تامین‌کننده آن‌ها موجب می‌شود تا آن‌ها قادر به استفاده از این نمایشگرها در محصولات خود نباشند. البته دستگا‌ه‌های مجهز به نمایشگرهای پیشرفته احتمالا از پنل‌های مینی LED بهره‌برداری خواهند کرد؛ اما تعداد این محصولات به نسبت فوق‌العاده کم است.


ویکتور چین؛ رئیس واحد کسب‌وکار نمایشگرهای دیجیتالی شرکت ایسر در سناریوهای کاربری روزمره مانیتورها با لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها تفاوت دارند؛ زیرا مانیتورها معمولا در منزل یا دفتر کار مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ در حالی‌که 2 محصول دیگر از ماهیت قابل حمل برخوردار هستند. آقای چین پیش‌بینی می‌کند که پنل‌های مینی LED آینده به یک مولفه کلیدی در نمایشگرهای 27 اینچی و مدل‌های بزرگ‌تر از آن‌ها تبدیل خواهند شد. در حال حاضر این پنل‌ها تنها 10 تا 15 درصد بازار نمایشگرها را در اختیار دارند. قیمت‌گذاری پنل‌های مینی LED چندین برابر پنل‌های LCD معمولی است. از این منظر توسعه فناوری مینی LED در آینده کار چندان آسانی نخواهد بود. تولید این پنل‌ها نیازمند بودجه هنگفتی است که بسیاری از تولیدکنندگان مایل به پرداخت آن نیستند.

منابع صنعتی پیش‌بینی می‌کنند که ظرف ماه‌های آتی مانیتورهای 27 و 31 اینچی کماکان به روند رشد 2 رقمی فروش خود ادامه خواهند داد. مانیتورهای گیمینگ و دستگاه‌های دارای نمایشگر با رزولوشن و نرخ نوسازی بالا کماکان در مسیر تبدیل شدن به محصولات کلیدی بازار به پیش می‌روند. تا سال 2020 میزان فروش مانیتورهای گیمینگ بیش از 50 درصد افزایش خواهد یافت. با رشد سریع تجهیزات بازی، متوسط قیمت کلی مانیتورها نیز بین 6 تا 9 درصد افزایش پیدا می‌کند.

2 در مورد “پنل‌های مینی LED مدل‌های آینده آی‌پد پرو اپل توسط شرکت ال‌جی تولید خواهند شد”

  1. سونی اینو چهار سال داره رو تلویزیون های بالارده اش سری Z استفاده میکنه بدون تبلیغات اونوقت سامسونگ میخواد ۲۰۲۱ بهش برسه واقعا که همیشه عقبه.. اینها لامپ های کوچک LED پشت پنل های ال سی دی هستند به تعداد خیلی زیاد و تکنولوژی نمایشگر نیستند، خود QLED هم ال سی دی هست اما سامسونگ همیشه عادت به تبلیغات دروغین و بازار گرمی داشته برای فریب عوام.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH