کمپانی HMD مشغول تست نمونه اولیه اسمارت‌فون نوکیا 10 PureView است

اگرچه اسمارت‌فون پرچم‌دار نسل جدید نوکیا هنوز به بازار عرضه نشده است؛ اما وبسایت NokiaPowerUser گزارش می‌دهد که نمونه اولیه اسمارت‌فون نوکیا 10 PureView (مجهز به نمایشگری با گلس محافظ سافایر و پردازنده اسنپ‌دراگون 875 کوالکام) اکنون مراحل تست را پشت سر می‌گذارد و بر اساس پیش‌بینی‌ها در سال 2021 به بازار عرضه می‌شود. بعلاوه این منبع ادعا می‌کند که هندست مذکور در 6 ماهه دوم سال آینده قابل دسترس خواهد بود.


بعلاوه برخی شایعات مخابره شده نشان می‌دهند که این هندست از الگوی طراحی تمام‌صفحه با حفره کروی‌شکل بهره خواهد برد. همچنین برخی شایعات پیشین از به‌کارگیری احتمالی فناوری دوربین زیر نمایشگر در این اسمارت‌فون حکایت داشتند. اما اکنون مشخص شده که نوکیا 10 PureView همراه با نمایشگر 120 هرتزی خواهد شد؛ بنابراین بهره‌برداری از فناوری دوربین یکپارچه با نمایشگر تا حدودی بعید به‌نظر می‌رسد. با این‌حال هندست مذکور بایستی مجهز به ماژول دوربین دایروی‌شکل شامل 5 لنز مجزا در قسمت پشتی باشد. این لنزها مربوط به دوربین اصلی، دوربین فوق‌عریض، لنز تله‌فوتو، حسگر TOF و سایر لنزها است. رزولوشن دوربین اصلی به 100 مگاپیکسل خواهد رسید. همچنین این دوربین از قابلیت ضبط ویدیویی 8K پشتیبانی خواهد کرد.

سرنوشت اسمارت‌فون نوکیا 9.3 PureView

در حال حاضر نام این هندست تنها چیزی است که پیرامون آن روشن شده است. اما پرچم‌داران 2 نسل قبلی نوکیا جدیدترین تراشه‌های اسنپ‌دراگون شرکت کوالکام را از دست داده‌اند. بر اساس پیش‌بینی‌ها اسمارت‌فون نوکیا 9.3 پس از عرضه تراشه اسنپ‌دراگون 875 روانه بازار خواهد شد.

به‌طور کلی شایعات مخابره شده از عرضه نوکیا 9.3 PureView در ماه سپتامبر حکایت دارند. اما بنا بر دلایل مختلف این هندست هنوز معرفی نشده است. این اسمارت‌فون در زمان عرضه به بازار لقب یکی از پیشرفته‌ترین پرچم‌داران مجهز به قدرتمندترین ماژو‌ل‌های دوربین را یدک خواهد کشید. ماژول دوربین این هندست از حسگر اصلی 64 مگاپیکسلی با قابلیت تثبیت‌کنندگی نوری تصاویر (OIS) و حسگر دوربین فوق‌عریض با رزولوشن 108 مگاپیکسلی میزبانی خواهد کرد. پیکره‌بندی مربوط به سایر مولفه‌های دوربین کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اما بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها سایر لنزهای دوربین از نوع تله‌فوتو، ماکرو و تشخیص عمق خواهد بود.

اسمارت‌فون آینده نوکیا 9.3 PureView به‌عنوان محصول پرچم‌دار کمپانی روانه بازار خواهد شد. بنابراین دلایل مختلفی وجود دارند که تصور کنیم این هندست مجهز به چندین تکنولوژی بسیار جدید خواهد بود. البته در وهله نخست انتظار می‌رود که این هندست مجهز به پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون 865 باشد. بنابراین نوکیا 9.3 PureView ضمن ارائه عملکردی قدرتمند از قابلیت اتصال به شبکه 5G نیز پشتیبانی خواهد کرد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH