تاچ آی‌دی یکپارچه با نمایشگر اپل احتمالا از فناوری مادون‌قرمز استفاده می‌کند

از مدت‌ها پیش شایعاتی مطرح شد که نشان می‌داد کمپانی اپل احتمالا در تلاش برای یافتن روش‌هایی جهت به‌کارگیری مجدد فناوری تاچ‌ آی‌دی در گوشی‌های آی‌فون خود است. آی‌فون‌های نسل فعلی اپل بر پایه فناوری تشخیص چهره از طریق سیستم فیس آی‌دی متکی هستند. حتی غول کوپرتینویی در دستگاه‌های آی‌پد خود نیز از فناوری مشابهی بهره گرفته است. اما سهولت استفاده از فناوری تاچ آی‌دی به حدی است که با تکنولوژی‌هایی نظیر فیس آی‌دی به حاشیه رانده نخواهد شد.

با این‌حال به‌دنبال گرایش هندست‌ها به استفاده از نمایشگرهای تمام‌صفحه و حذف حواشی اطراف صفحه‌نمایش کمپانی‌های تولیدکننده اسمارت‌فون به‌تدریج از حسگرهای اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر استفاده می‌کنند. برخی شایعات اخیر ادعا می‌کنند که اپل نیز مشغول بررسی این ایده است. در واقع بر اساس گزارش وبسایت AppleInsider کارشناسان این سایت موفق به کشف پتنتی شده‌اند که نشان می‌دهد اپل مشغول بررسی استفاده از فناوری تصویربرداری مادون‌قرمز جهت به‌کارگیری در حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر خود است.

اکثر حسگرهای اثرانگشت بر فناوری خازنی متکی هستند؛ اما برخی مدل‌های یکپارچه با نمایشگر به منظور اسکن برجستگی‌های اثرانگشت افراد و احرازهویت آن‌ها از فناوری اسکن اولتراسونیک استفاده می‌کنند. هنوز نمی‌توان اطمینان داشت که ایده اپل در مقایسه با نمونه‌های فعلی موجود در بازار عملکرد بهتری ارائه خواهد داد یا خیر؛ اما بررسی ایده‌های جایگزین توسط کمپانی ابدا مایه تعجب نخواهد بود.

هنوز مشخص نیست که این مشخصه چه زمانی در مدل‌های آینده آی‌فون رونمایی خواهد شد. اما تلاش‌های اخیر اپل ما را امیدوار می‌کند که شاید روزی بالاخره کمپانی موفق به استفاده مجدد از فناوری تاچ آی‌دی در آی‌فون‌های خود شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH