آیا در انتخابات آمریکا تقلب می‌شود؟!

انتخابات 2020 ریاست جمهوری در آمریکا در شرایطی در حال برگزاری است که از ابتدا به دلیل شیوع ویروس کرونا و استفاده از رای پستی، حواشی زیادی بر سر صحت و سلامت انتخابات مطرح بود. ترامپ رئیس جمهور فعلی و پر حاشیه که شاید تا دقایقی دیگر جای خود را به جو بایدن بدهد، پیش از شروع انتخابات به روش دریافت رای پستی اعتراض داشت و اعلام کرد که این روش انتخابات سال 2020 را به فاسدترین انتخابات تاریخ آمریکا تبدیل خواهد کرد!

ترامپ پیش از شروع انتخابات معتقد بود که این انتخابات باید به تعویق بیفتد. وی مدعی بود که افزایش استفاده از رای پستی منجر به تقلب در نتایج درست این انتخابات می‌شود. بر اساس آمار و بررسی‌های به عمل آمده امکان تقلب از طریق رای پستی رد نمی‌شود اما مقدار رای‌های نادرست با این روش بسیار ناچیز است و نمی‌تواند نتیجه انتخابات را تحت تاثیر قرار دهد.

بر اساس نتایج به دست آمده از تحقیقات مرکز برنان برای عدالت در سال 2017، نسبت آراء تقلبی در آمریکا حدود 0.0009 تا 0.0004 درصد از کل آراست. همچنین دانشگاه آریزونا نیز میان سال‌های 2000 تا 2012 در مورد تقلب در انتخابات آمریکا تحقیقات گسترده‌ای را انجام داد که در نتیجه مشخص شد از مجموع ده‌ها میلیون رای اخذ شده تنها حدود 500 رای تقلبی هستند. از ابتدای سال 2000، تمامی انتخابات‌ها در ایالت اورگن به صورت پستی برگزار شد، تاکنون تنها 14 رای تقلبی در این ایالت به ثبت رسیده است.

دولت آمریکا برای مقابله با تقلب در انتخابات به روش رای پستی، راهکارهایی مانند بررسی آدرس رای دهنده، بررسی آدرس برگه و آدرس ثبت شده، صحت امضا بر روی برگه و… را مورد بررسی قرار می‌دهد. این تفکر وجود دارد که رای‌های پستی به افزایش رای دموکرات‌ها کمک می‌کند اما تاکنون سندی موثق در این رابطه ارائه نشده است. نظر شما در این باره چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH