بررسی بازی FIFA 21: بازی جدید یا یک به‌روز‌رسانی معمولی؟!

در سری FIFA، دویدن تا انتهای زمین و کسب امتیاز با پاس در عمق یا سانتر بسیار هیجان انگیز است. جمعیت بالا و پایین می‌پرند و دوربین را به لرزه در می‌آورند، و بازیکنان شادی می‌کنند. لحظاتی پر تلاش و استرس از این نوع بسیار سرگرم کننده هستند. گرچه FIFA 21 در این نسخه از بازی پیشرفت چشمگیری نداشته است. برای بررسی بازی فیفا 21 با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

به جای تغییرات بزرگ EA Vancouver از FIFA 21 به عنوان فرصتی برای اصلاح گیم پلی و باگ‌های جزئی استفاده می‌کند. کنترل توپ و حرکاتی مانند دریبل یا فیک کردن پاس و شوت نیز به راحتی قابل انجام هستند. این تنظیمات کنترل روی پاس و حرکات نمایشی را افزایش می‌دهد و مهارت کمتری برای اجرا نیاز دارند. به طور کلی گیم پلی ساده و سرگرم کننده به نظر می‌رسد، ولی خارج از زمین فوتبال چطور؟
حال و هوای بازی FIFA 21 همچنان پر شور و هیجان است. تماشای جزئیات و چین و چروک پیراهن بازیکنان در حین حرکت یا شادی‌های پس از گل لذت‌بخش است. انیمیشن‌ها روان هستند و تعدادی از باگ‌ها برطرف شده‌اند. با این وجود، هر از گاهی بازیکنان پس از گل به طرز عجیبی درون دروازه یا سکوی تماشاچیان گیر می‌کنند. این مشکلات آزار دهنده هستند، اما اغلب خود به خود برطرف می‌شوند.

Career Mode

بهبود‌های قسمت Career در بازی FIFA 21

بازی فیفا 21 هنوز بسیاری از حالت‌های قبلی خود را حفظ کرده‌ است. رقابت‌ها در FIFA Ultimate Team بسیار تنگاتنگ هستند، اما با تراکنش‌های درون بازی بازیکنان به صورت ناعادلانه‌ای سریع پیشرفت می‌کنند. شما گزینه‌های مختلفی برای کسب سکه‌ Ultimate team دارید. برای مثال با شرکت در قسمت‌های Division Rival و Squad Battle یا انجام رویدادهای مختلف می‌توانید پاداشی نه چندان چشمگیر به دست آورید. سایر حالت‌های آنلاین و چند نفره مانند 11 به 11 Pro Clubs نیز جذاب هستند، اما متأسفانه این نسخه کپی برابر اصل نسخه سال پیش است.

حالت Career، مدیریت باشگاه را برای شما آسان‌تر می‌کند. برای آمادگی بیشتر بازیکنان می‌توانید قبل از مسابقات بزرگ جلسات تمرینی برگزار کنید. این قابلیت احتمال دفاع بهتر و حمله دقیق‌تر را به طور مستقیم تحت تأثیر قرار می‌دهد. رابط کاربری جدید امکان کنترل روحیه و تناسب کلی تیم را ممکن می‌سازد. بنابراین می‌توانید برنامه‌های خود را متناسب با سطح تمام بازیکنان اولویت بندی کنید. البته اگر علاقه به مدیریت ندارید می‌توانید از تورنومنت‌های از پیش ساخته شده بازی مانند UEFA Champions League استفاده کنید.

بخش VOLTA در یازی FIFA 21

پیشرفت قسمت Volta در بازی فیفا 21

یک حالت جالب دیگر مسابقات Volta (با مقیاس کوچک 3به3، 4به4 یا 5به5) مثل فوتبال خیابانی است. شما ظاهر بازیکنان، نام و حتی لوگوی تیم خود را متناسب با سلیقه خود تعیین می‌کنید. مسابقات Volta در مکان‌های معروف سراسر جهان مانند ریو “rio de janeiro” برگزار می‌شوند. این حالت بهترین راه دست‌یابی به Skill Point و پول برای خرید توانایی و لباس‌های جدید در بازی است. لباس‌های Volta تنوع زیادی دارند و پیراهن‌های ساده تا کتانی‌ها و تجهیزات جالبی را شامل می‌شوند. از طرف دیگر شما می‌توانید توانایی و مهارت‌های کاربردی زیادی بخرید و با انجام لیستی از چالش‌ها بازیکنانی چون کیلیان امباپه “Kylian Mbappé” را بدست آورید.

داستان کوتاه بازی فیفا 21 شما را در برابر تیم‌های آماتور و حرفه‌ای زیادی قرار می‌دهد تا توانایی خود را ثابت کنید. روایت و شخصیت‌های Volta به زودی فراموش می‌شوند، اما روش خوبی برای کسب درآمد و Skill Point هستند. این حالت به عنوان یک استراحت از فوتبال حرفه‌ای شمرده می‌شود. هنگامی که به کوچکی زمین و کمبود فوتبالیست‌ها دقت می‌کنید، متوجه می‌شوید که بهترین سبک برای این حالت حمله‌های برق آسا و متعدد است.

بازی FIFA 21

نتیجه گیری

گیم پلی و گرافیک بازی فیفا 21 سرگرم کننده و جذاب است، اما هیچ وجهه جدید و هیجان انگیزی به بازی اضافه نمی‌کند. با گذشت زمان، چالش‌های بازی تکراری و خسته کننده می‌شوند. فیفا 21 پیشرفت چندانی نسبت به نسخه پیش ندارد ولی با وجود باگ‌های فراوان سرگرم کننده است. اگر طرفدار سری فیفا هستید، تغییراتی در بخش‌های Career دارد و گیم پلی روان‌تر از نسخه قبلی است. البته به دلیل موتور گرافیکی یکسان “Frostbite” هنوز مشکلات فراوانی یافت می‌شود. هوش مصنوعی و فیزیک بازی با اشتباه‌های احمقانه می‌توانند آزاردهنده باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH