از این پس فروشگاه‌های اینترنتی باید حداکثر تا 6 روز به شکایت کاربران رسیدگی کنند

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در اطلاعیه جدید خود اعلام کرد که در راستای ارتقاء فرایند پاسخگویی به شکایات کاربران فروشگاه‌های اینترنتی از هفته آینده مدت زمان شاخص تاخیر در پاسخگویی کاهش می‌یابد. به این ترتیب صاحبان کسب‌ و ‌کارهای دارای نماد اعتماد، ملزم هستند که حداکثر به مدت 72 ساعت به شکایت کاربران رسیدگی کنند. در صورت عدم پاسخگویی به شکایت کاربر طی 72 ساعت اولیه، این مدت تا 48 ساعت دیگر (مهلت پاسخگویی دوم) تمدید خواهد شد و یک تاخیر برای آن کسب و کار ثبت می‌شود.

فروشگاه‌هایی که در مهلت پاسخگویی دوم نیز به شکایت کاربران رسیدگی نکنند، وارد مهلت پاسخگویی سوم می‌شوند. به این ترتیب به عنوان آخرین مهلت زمانی به مدت 24 ساعت زمان خواهند داشت تا رسیدگی اولیه به شکایت کاربر را انجام دهند. درصورتی که مهلت سوم نیز به پایان برسد و کاربر از فروشگاه پاسخی دریافت نکند، شکایت ثبت شده به عنوان یک شکایت بی‌پاسخ در پروفایل اینماد آن کسب و کار درج خواهد شد.

تا پیش از این، کسب و کارهای اینترنتی سه مهلت 96 ساعته یعنی در مجموع 12 روز برای پاسخگویی به شکایت کاربران زمان داشتند، اما این زمان از روز 17 آبان 99 به سه مهلت در بازه زمانی به ترتیب 72، 48 و 24 ساعته تغییر می‌کند و صاحب کسب و کار در نهایت تنها 6 روز برای رسیدگی به شکایت کاربران زمان خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH