نرم افزار پادکست

بهترین اپلیکیشن‌های رایگان پادکست برای اندروید و iOS

به‌تازگی شاهد این هستیم که بازار پادکست در کشورمان داغ شده و افراد زیادی به تولید پادکست در حوزه‌های مختلف رو آورده‌اند و به طبع آن شنوندگان این سبک از محتوا نیز افزایش یافته است. پادکست‌ها نوعی از محتوا هستند که می‌توان آن‌ها را به راحتی در سفر، در مترو و اتوبوس یا در مواقع استراحت گوش داد. در این مطلب قرار است بهترین نرم افزار های پادکست رایگان برای اندروید و iOS را برای شما معرفی کنیم. با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

اپلیکیشن‌های متعددی برای شنیدن پادکست در گوشی‌های همراه وجود دارد که برخی از آن‌ها رایگان و برخی پولی هستند. متاسفانه به دلیل شرایطی که در کشور ما حاکم است، امکان استفاده از اپلیکیشن‌های پولی وجود ندارد؛ حتی اگر امکان خرید وجود داشته باشد هم به دلیل نرخ بالای دلار، هزینه گزافی باید برای آن‌ها پرداخت کرد. به همین دلیل مجبور به استفاده از نرم افزار های پادکست رایگان هستیم.

نرم افزار پادکست RadioPublic

نرم افزار پادکست RadioPublic

نرم افزار پادکست RadioPublic اپلیکیشنی زیبا و رایگان است که هم برای اندروید و آیفون در دسترس است و حتی نیازی به لاگین کردن هم ندارد. فقط نرم افزار را باز کرده و شروع به گوش دادن کنید!

می‌توانید به صورت آنلاین به پادکست‌ها گوش کنید و در صورت نیاز آن‌ها را دانلود کنید تا وقتی اینترنت نداشتید پادکست‌های مورد علاقه خود را از دست ندهید. امکان استفاده از RSS شخصی (بسیاری از اپلیکیشن‌ها این امکان را ندارند)، امکان ایمپورت و اکسپورت از طریق OPML و بسیاری قابلیت‌های دیگر، از آن اپلیکیشنی مناسب برای گوش دادن به پادکست ساخته است.

نرم افزار Pocket Casts

pocketcasts

نرم افزار پادکست Pocket Casts مناسب برای افرادی است که به پادکست‌های مختلفی گوش می‌دهند. این نرم‌افزار رایگان رابط کاربری خوب با قابلیت استفاده در حالت دارک و روشن دارد و جستجو در آن راحت است و می‌توان از ویژگی فیلتر کردن هم استفاده کرد.

برخی از نکات برجسته این نرم‌افزار عبارتند از بریدن بخش‌های بی‌صدا، سرعت‌های متفاوت (بین ۰.۵ تا ۳ برابر)، افزایش حجم صدا، جابجایی بین فصل‌های پادکست و امکان کنترل از طریق اپل واچ. یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این نرم‌افزار امکان سینک کردن اکانت است که به شما اجازه می‌دهد تا حساب خود در دستگاه قدیمی را به راحتی روی دستگاه جدید سینک کنید.

نرم افزار پادکست Castbox

نرم افزار پادکست castbox

نرم افزار «کست‌باکس» به تازگی به جمع این فهرست اضافه شده و در ایران نیز با استقبال خوبی روبرو شده است؛ اما در همین زمان کم برنده چندین عنوان «بهترین» از طرف فروشگاه‌های گوگل و اپل شده است.

نرم افزار پادکست «کست‌باکس» علاوه بر پشتیبانی از اندروید و iOS، امکان استفاده روی بلندگوی هوشمند آمازون اکو را داشته و از اپل واچ و CarPlay نیز پشتیبانی می‌کند.

نرم افزار Podbean

نرم افزار podbean

«پادبین» یک شرکت میزبانی پادکست است که یک نرم افزار پادکست نیز در اختیار کاربران قرار داده است. استفاده از این اپلیکیشن بسیار راحت بوده و صدها نظر مثبت از آن در گوگل پلی و اپ استور ثبت شده است.

اگر علاقه‌مند به ساخت پادکست روی گوشی‌تان هستید، می‌توانید با بارگذاری آن روی اکانت میزبانی پادبین (که البته مستلزم هزینه است) آن را به گوش صدها هزار استفاده کننده این اپلیکیشن برسانید.

نرم افزار Sticher

نرم افزار پادکست Stitcher

یکی از بهترین قابلیت‌های نرم افزار پادسکت «استیچر» امکان جستجوی اپیزودهای پادکست است که می‌تواند برای کاربرانی که علاقه به شنیدن اپیزودی خاص از پادکستی را دارند، راضی کند. دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن امکان ساخت پلی‌لیست شخصی، یافتن پادکست‌های جدید، گوش دادن به اخبار و غیره است.

استفاده از این نرم افزار رایگان است و برای حذف تبلیغات و شنیدن برنامه‌های اختصاصی باید اشتراک آن را خریداری کرد.

نرم افزار پادکست laughable

نرم افزار laughable

تمرکز اپلیکیشن مذکور روی حوزه طنز است؛ اما اگر علاقه‌مند به حوزه پادکست باشید، می‌تواند شما را راضی نگه دارد.

در نرم افزار پادکست «laughable» علاوه بر سابسکرایب کردن پادکست‌های مختلف، امکان دنبال کردن پادکست‌های هزاران کمدین، روزنامه‌نگار، بازیگر، ورزشکار، نوازنده، نویسنده، سیاستمدار و غیره نیز وجود دارد. پیدا کردن پادکست‌ها و افراد در این نرم افزار بسیار ساده است و کار کردن با آن برای کاربر بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

نرم افزار Spotify

Spotify

نرم افزار «اسپاتیفای» با اینکه رایگان است؛ اما برای استفاده بهتر از آن بهتر است که اکانت آن خریداری شود و در ایران نیز شرکت‌های مختلفی اقدام به فروش اکانت این اپلیکیشن می‌کنند. اسپاتیفای را بیشتر بخاطر گوش دادن به موسیقی می‌شناسیم؛ اما این نرم افزار بخشی برای پادکست نیز دارد.

اگر شما میزبان پادکستی شناخته شده هستید، می‌توانید درخواستی برای اسپاتیفای ارسال کنید تا آن‌ها پادکست شما را به اپلیکیشن خود اضافه کنند. اگر پادکست مورد علاقه شما در فهرست اسپاتیفای وجود ندارد، به راحتی می‌توانید از آن‌ها درخواست کنید که آن را اضافه کنند.

نرم افزار پادکست Google Podcasts

نرم افزار پادکست google podcasts

«گوگل پادکست» فقط مخصوص گوشی‌های اندرویدی است و در سال ۲۰۱۸ توسط گوگل برای سیستم‌عامل این شرکت ارائه شد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به پست بلاگ معرفی این اپلیکیشن مراجعه کنید. اگر شما پادکستر هستید و قصد ارائه پادکست خود در گوگل پادکست را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به این صفحه مراجعه کنید. (برای دسترسی به صفحه نیاز به تغییر آی‌پی دارید.)

نرم افزار Apple Podcasts

نرم افزار پادکست اپل پادکست نیز فقط مخصوص گوشی‌های iOS است و به صورت پیش‌فرض روی تمام گوشی‌های آیفون نصب شده است.

نرم افزار پادکست apple podcasts

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH